Aktualności

Planujesz szkolenie?

Masz pytania?

 

Zadzwoń

tel. 531 058 864

tel. 730 321 349
 

biuro@futureskills.pl

szkolenia@futureskills.pl

 

 
  Należymy do

 

 

 

Komunikacja i postawa asertywna

Grupa docelowa

Szkolenie  przeznaczone jest dla  osób chcących ukształtować u siebie postawy asertywne i poszukujących sposobu rozwijania swojej pewności siebie, oraz pragnących usprawnić proces własnej komunikacji.

Korzyści ze szkolenia:

  • Poznanie istoty i  zasad komunikacji interpersonalnej. 
  • Nabycie umiejętności eliminowania barier komunikacyjnych. 
  • Doskonalenie umiejętności formułowania i przyjmowania informacji zwrotnej.
  • Rozwój i utrwalenie zachowań asertywnych. 
  • Wzrost świadomości i umiejętności rozpoznawania zachowań biernych,  agresywnych, asertywnych.
  • Poznanie technik i narzędzi asertywnej komunikacji.
  • Uzyskanie  przez uczestników większej pewności siebie, a także wykształcenia umiejętności wyznaczania granic, wyrażania opinii oraz przyjmowania i udzielania krytyki.
  • Opanowanie sztuki obrony własnych praw i umiejętności budowania pozytywnych relacji interpersonalnych.

 

Program szkolenia

1. Komunikacja interpersonalna

  • Istota komunikacji - model komunikacji dwustronnej
  • Przebieg procesu komunikacji.
  • Komunikacja werbalna - składniki przekazu wokalnego
  • Kanały eksresji niewerbalnej

-  ciało jako nośnik (postawa, mimika, gesty)

- zależności przestrzenne 

- klasyfikacja Ekmana i Friesena

  • Spójność - zgodność tego, co mówimy z tym jak mówimy.
  • Komunikat Ja - komunikat TY 
  • Pytania jako narzędzie kontroli nad procesem komunikacji.
  • Informacja zwrotna - konstrukcja, typy i zastosowanie.

2. Efektywna komunikacja

  • Dlaczego niektóre informacje są gubione lub ulegają zniekształceniu?
  • Typowe bariery komunikacyjne i metody ich przezwyciężania.
  • Model komunikacyjny von Thuna i identyfikacja własnego sposobu odbierania informacji.
  • Jak budować porozumienie z rozmówcą? Jak dopasować się do rozmówcy?
  • Aktywne słuchanie czyli najpierw staram się zrozumieć Ciebie, a następnie wyrażam swoje zdanie.
  • Mój indywidulany styl komunikacji - autodiagnoza umiejętności komunikacyjnych uczestników z wykorzystaniem testów psychologicznych. 

Test psychologiczny: „Style komunikacji”.

3. Komunikacja asertywna 

  • Zalety komunikacji asertywnej, podstawy teoretyczne, istota komunikatów asertywnych.
  • Różne typy zachowań - agresywne, uległe i asertywne.
  • Sposoby reagowania na krytykę.
  • Skuteczne asertywne odmawianie.

4. Budowanie postawy asertywnej

  • Wszystko zaczyna się w głowie, czyli monolog wewnętrzny – komunikacja z samym sobą jako zagrożenie lub wzmocnienie. 
  • Jak stworzyć „dobry grunt” pod rozmowę?
  • Jak przygotować się na atak?
  • Budowanie własnego poczucia wartości w relacjach, poprzez znajomość praw asertywnych. 
  • Praktyczny trening umiejętności z wykorzystaniem przykładów z życia zawodowego uczestników.

5. Trudne sytuacje

  • Rozmówca trudny z natury czy rozmówca w trudnej sytuacji? 
  • Jak radzić sobie w sytuacji pozornie bez wyjścia?
  • Narzędzia kontroli rozmowy z trudnym rozmówcą.
  • Metody łagodzenia konfliktów.

6. Techniki zachowań asertywnych przydatne w relacji z trudnym rozmówcą 

  • Jak dyplomatycznie udzielić negatywnej informacji zwrotnej? Metoda FUKO .
  • Asertywna odmowa.
  • Zdarta płyta.
  • Zamglenie.
  • Ukonkretnienie krytyki.

Trening technik asertywnych: „Most zwodzony”

7. Asertywność w różnych ujęciach

  • Asertywność w sytuacjach społecznych i osobistych.
  • Asertywność podczas wyrażania krytyki i przyjmowania pochwał.
  • Asertywność podczas wyrażania próśb, uczuć, opinii.
  • Asertywność w kontakcie z autorytetem.
  • Naruszanie cudzego terytorium.

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Miejsce szkolenia: Wrocław

Koszt szkolenia: 1100 zł. netto / osoba

Czas trwania szkolenia:
 2 dni, 16 godzin dydaktycznych

Termin szkolenia: 12-13.02.2018; 10-11.05.2018

Cena szkolenia obejmuje:

  •  zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia
  •  doświadczonego trenera, praktyka biznesu
  •  udostępnienie sali szkoleniowej
  •  materiały szkoleniowe
  •  przerwy kawowe
  •  lunch
  • certyfikat ukończenia szkolenia
  • możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji z trenerem

Szkolenia "szyte na miarę klienta"

Dostosujemy warsztaty i szkolenia do specyfiki klienta, tak aby uczestnicy  ćwiczyli zdobyte umiejętności i techniki na autentycznych sytuacjach.

Podczas szkoleń wykorzystujemy  licencjonowane gry szkoleniowe.

 

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym zakresem prowadzonych przez nas szkoleń:


Aby otrzymać szczegółowe informacje na temat wybranego szkolenia, proszę o kontakt  tel. +48 531 058 864,  szkolenia@futureskills.pl, biuro@futureskills.pl, lub wysłać zapytanie ofertowe.

 bio-chemInitumOriflame    

Cati gs

 

Wskazane firmy partnerskie są jedynymi właścicielami przedstawionego loga.