+48 531 058 864


szkolenia biznesowe, coaching, doradztwo

Aktualności

Zapytaj o Nasze Szkolenia

Kontakt

 

tel. 531 058 864

tel. 795 058 864

tel. 730 321 349
 

biuro@futureskills.pl

szkolenia@futureskills.pl

 

 
  Należymy do

 

 

 

ABC Przedstawiciela Handlowego. Standardy pracy Przedstawiciela Handlowego

Do  głównych zadań przedstawiciela handlowego należy przede wszystkim nawiązanie oraz utrzymanie dobrych relacji z klientem, co jest zadaniem niełatwym, wymagającym dużej elastyczności i znajomości zagadnień z zakresu etyki biznesu czy  psychologii sprzedaży. Ponieważ praca ta głównie opiera się na indywidualnym działaniu w terenie, przedstawiciel handlowy musi wykazać się samodzielnością, dyscypliną, konsekwencją oraz umiejętnością podejmowania właściwych decyzji.

Cele:

  • Doskonalenie osobistych kompetencji tak by świadomie kierować procesem sprzedaży.
  • Rozwinięcie umiejętności świadomego budowania płaszczyzny partnerstwa i współpracy z klientami .
  • Zdobycie umiejętności rozmawiania językiem korzyści i stosowania argumentacji pro-sprzedażowej. 
  • Nabycie umiejętności podnoszenia efektywności, pozyskiwania nowych klientów, wzrostu sprzedaży oraz dystrybucji.

Korzyści:

  • Poznanie metod oraz technik przydatnych w planowaniu sprzedaży oraz organizacji pracy.
  • Doskonalenie standardowych kroków wizyty handlowej oraz analiza skuteczności.
  • Nabycie umiejętności przekazywania właściwej informacji opartej na faktach do przełożonego.
  • Przećwiczenie podstawowych technik sprzedaży i umiejętności handlowych.

Podczas licznych ćwiczeń pozyskaną wiedzę uczestnicy nauczą się wykorzystywać w praktyce.

 

Program szkolenia

Moduł I -  Planowanie oraz organizowanie pracy handlowca

Rola i zadania przedstawiciela handlowego

  • Różnica między sprzedażą a odsprzedażą.
  • Cele sprzedaży wartościowe. 
  • Zadania jakościowe i ich rola w odsprzedaży.
  • Cele przedstawiciela handlowego.

Planowanie sprzedaży dniowej, tygodniowej, miesięcznej

  • Estymacja sprzedaży, a estymacja zamknięcia miesiąca.

Targetowanie poszczególnych klientów

  • Ranga poszczególnych klientów.
  • Zastosowanie zasady 80/20 Pareto- Lorenz.
  • Wykorzystanie Techniki ABC.
  • Praktyczne zastosowanie Macierzy Eisenhowera.

Organizacja pracy i skuteczności podczas wizyty 

  • Przygotowanie do wizyty handlowej.
  • Ustalenie celu wizyty handlowej.
  • Indywidualne podejście.
  • Sprawdzanie zapasów, zaległości i zobowiązań.

Realizacja wizyty handlowej

  • Kroki wizyty.

Autoanaliza wizyty

  • Weryfikacja stopnia i sposobu realizacji celu.
  • Wyciągnięcie wniosków na przyszłość.

Definiowanie celu kolejnej wizyty

Sposoby raportowania sprzedaży dziennej, tygodniowej, miesięcznej

  • Raportowanie i przekazywanie informacji zwrotnej do przełożonego.
  • Istotne informacje - fakty sprzedażowe.

Moduł II - Umiejętności sprzedażowe

Energia i pasja handlowca

  • Motywacja wewnętrzna i jej wpływ na wyniki sprzedaży.
  • Paradoks schematu obsługi klienta - jak rozegrać?

Proces kupowania w praktyce

  • Badanie potrzeb i oczekiwań klientów.
  • Kiedy klient mówi o problemie a kiedy już o potrzebie.
  • Pozyskiwanie niezbędnych informacji. 
  • Słuchanie skupione na kliencie. 
  • Techniki potwierdzania potrzeb, rola parafrazy w komunikacji z klientem.

Kontakt z konsumentem, budowanie komunikacji skierowanej na konsumenta

  • Komunikacja na poziomie Punktu Sprzedaży. 
  • Pytania, które pozwalają zdiagnozować potrzeby świadome, nieświadome i podświadome klienta.

Język korzyści i jego wpływ na decyzje zakupu

  • Cechy, zalety, korzyści.
  • Zasady skutecznej prezentacji produktu, oferty.

Precyzowanie kryteriów, którymi kierują się klienci

  • Obiekcje, a zastrzeżenia.
  • Radzenie sobie z najczęstszymi obiekcjami klienta.
  • Typowe zastrzeżenia klientów- fakty i mity.
  • Obalanie zastrzeżeń i obiekcji klientów.
  • Techniki radzenia sobie z sytuacjami  trudnymi w kontakcie z klientem.

Najczęstsze błędy popełniane przez handlowców

Techniki zamykania sprzedaży

  • Zamknięcie bezpośrednie.
  • Zamknięcie poprzez działanie.
  • Zamknięcie pośrednie.
  • Inne techniki  zamknięcia.

Monitoring należności – rozmowy przyspieszające ściągnięcie należności

  • Ocena typu klienta- dłużnika i wybór sposobu działania handlowca.
  • Techniki miękkie – rozmowy z dłużnikami w sprawie przyspieszenia ściągnięcia należności.
  • Wymówki stosowane przez klientów.
  • Techniki obrony handlowców przed wymówkami i grami dłużników.

 

Szkolenie prowadzone jest w sposób warsztatowy i elastyczny, dopasowany do potrzeb i oczekiwań grupy. 

Uczestnicy mają możliwość poznać nowe  narzędzia sprzedażowe, a także je przećwiczyć w trakcie scenek sprzedażowo- negocjacyjnych. 

Szkolenie skupia się na uświadomieniu konieczności prezentowania proaktywnej postawy, a także dbałości o wysoką jakość pracy z klientem.

Pozwala to wzmocnić umiejętności sprzedażowe uczestników we wskazanych obszarach.

 

Firmy, które wybrały to szkolenie, wybrały rownież:

Techniki Sprzedaży

Autoprezentacja Handlowca

Zarządzanie Czasem

Negocjacje Handlowe

Asertywna Obsługa Klienta

 

Nasze metody

Podczas szkoleń oraz warsztatów stosujemy skuteczne  metody szkoleniowe, które dopasowujemy  do potrzeb i sytuacji Klienta, dzięki temu kształtujemy praktyczne umiejętności uczestników szkoleń…. Więcej

 

Szkolenia "szyte na miarę klienta"

Dostosujemy warsztaty i szkolenia do specyfiki klienta, tak aby uczestnicy  ćwiczyli zdobyte umiejętności i techniki na autentycznych sytuacjach.

Podczas szkoleń wykorzystujemy  licencjonowane gry szkoleniowe.

 

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym zakresem prowadzonych przez nas szkoleń:


Aby otrzymać szczegółowe informacje na temat wybranego szkolenia, proszę o kontakt  tel. +48 531 058 864,  +48 795 058 864, szkolenia@futureskills.pl, biuro@futureskills.pl, lub wysłać zapytanie ofertowe.

 bio-chemInitumOriflame    

Cati gs

 

Wskazane firmy partnerskie są jedynymi właścicielami przedstawionego loga.