Aktualności

Planujesz szkolenie?

Masz pytania?

 

Zadzwoń

tel. 533 164 515

tel. 795 058 864
  

biuro@futureskills.pl

szkolenia@futureskills.pl

 

 


  

 Należymy do

 

 

 

Budowanie efektywnego zespołu

Korzyści dla uczestników szkolenia: 

  • Uzyskanie wiedzy na temat faz tworzenia zespołu
  • Świadomość znaczenia struktury zespołu 
  • Zdiagnozowanie przyjmowanych ról w zespole przez pracowników
  • Trenowanie umiejętności komunikacyjnych związanych ze sprawnym kierowaniem zespołu
  • Zdobycie wiedzy, w jaki sposób precyzować swoje oczekiwania oraz jak udzielać informacji zwrotnej
  • Zdobycie wiedzy na temat przyczyn konfliktów, stylów reagowania na konflikt.
  • Poznanie metod rozwiązywania konfliktów
  • Zdiagnozowanie własnego stylu reagowania w sytuacji konfliktu

Program Szkolenia

Kiedy grupa staje się zespołem?

  • Różnica między Grupą z Zespołem?
  • Cechy efektywnego zespołu.
  • Etapy organizacji zespołu – omówienie faz rozwoju zespołu.
  • Procesy zachodzące na poszczególnych etapach i ich wpływ na relacje.
  • Analiza problemów pojawiających się podczas pracy zespołowej.
  • Rywalizacja, kiedy jest zdrowa a kiedy szkodzi zespołowi?

Kto naprawdę tu rządzi? Nieformalne role grupowe i struktury w zespole.

  • Diagnozowanie i użyteczność różnych ról grupowych.
  • Jaką rolę pełnię w zespole? - test Belbina.
  • Jak możesz wykorzystać różne role osób w zespole do dobrej w nim współpracy?
  • Formowanie się koalicji w twoim zespole.

Komunikacja wspierająca współpracę i prowadząca do wzrostu efektywności zespołu

  • Błędy w komunikacji między zespołowej.
  • Sposoby porozumiewania się między ludźmi.
  • Znaczenie udzielania informacji zwrotnej.
  • Znaczenie wzajemnego wsparcia i korzystania z własnych doświadczeń związanych z różnorodnością pracy i celami zawodowymi.
  • Budowanie poczucia wspólnoty grupowej.
  • Kształtowanie pozytywnych interakcji grupowych.

Współpraca oparta o wartościach:

  • Wartość jednostki a wartość zespołu
  • Identyfikowanie wspólnych wartości
  • Wypracowanie wartości jednoczących zespół – wartości menedżera a wartości człowieka.

Sytuacje konfliktowe w zespole. Rozwiązywanie trudnych sytuacji

  • Analiza przyczyn powstawania konfliktów i trudnych sytuacji 
  • Sposób podejścia do konfliktu jako ocena dojrzałości psychologicznej zwierzchnika i pracownika. 
  • Rodzaje konfliktów – czynniki determinujące ich rozwój i przebieg
  • Style zachowań  i postaw w konflikcie – strategie wyboru
  • Analiza własnego stylu reagowania w sytuacji konfliktu
  • Strategie i metody rozwiązywania konfliktów.
  • Komunikacja w sytuacjach konfliktowych
  • Techniki przeciwdziałania presji, manipulacji i agresji.

Diagnoza Twojego zespołu:

  • Faza rozwoju twojego zespołu.
  • Twoje reakcje na to co dzieje się w zespole.
  • Co możesz zrobić aby wspierać efektywność działań swojego zespołu?
  • Diagnoza interakcji w zespole.
  • Jak zrozumieć swój zespół i to co się w nim dzieje?

Inteligencja społeczna jako podstawa dobrego funkcjonowania w zespole

  • Co to jest inteligencja społeczna?
  • Diagnoza poziomu własnej inteligencji społecznej.
  • Budowanie większej samoświadomości jako początek budowania prawdziwych relacji z innymi.

 

Szkolenia "szyte na miarę klienta"

Dostosujemy warsztaty i szkolenia do specyfiki klienta, tak aby uczestnicy  ćwiczyli zdobyte umiejętności i techniki na autentycznych sytuacjach.

Podczas szkoleń wykorzystujemy  licencjonowane gry szkoleniowe.

 

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym zakresem prowadzonych przez nas szkoleń:


Aby otrzymać szczegółowe informacje na temat wybranego szkolenia, proszę o kontakt  tel. +48 533 164 515,  szkolenia@futureskills.pl, biuro@futureskills.pl, lub wysłać zapytanie ofertowe.

 bio-chemInitumOriflame    

Cati gs

 

Wskazane firmy partnerskie są jedynymi właścicielami przedstawionego loga.