Karol Frankowski


Doświadczony trener i konsultant.

Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu prognozowania popytu, sprzedaży i planowania operacyjnego, analiz sprzedaży na Panelu Handlu Detalicznego Nielsen’a, zarządzania projektami z elementami leadership’u, controlling’u sprzedaży oraz innych z obszarów wsparcia sprzedaży.

 

Opracowuje i realizuje projekty doradcze m.in. w obszarach:


•    wdrażania procesów prognozowania sprzedaży i planowania operacyjnego (SOP) oraz optymalizacji łańcucha dostaw
•    wdrażania systemów analitycznego wsparcia sprzedaży (analiza, interpretacja, raportowanie)
•    controlling’u sprzedaży i zarządzania warunkami handlowymi
•    zarządzania aktywnościami promocyjnymi
•    optymalizacji regionalizacji i marszrut (trasówek) terenowych sił sprzedaży
•    systemów premiowych/motywacyjnych działów sprzedażowych.
Przeprowadza także audyty procesowe działów handlowych i łańcucha dostaw.


Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Poznańskiej, studiów podyplomowych na kierunku Sieci Komputerowe na Politechnice Poznańskiej oraz studiów doktoranckich Biznesowe Systemy Informacyjne w Katedrze Informatyki Ekonomicznej Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
Przez kilkanaście lat nabywał wszechstronną wiedzę ekspercką i doświadczenie menadżerskie w wielu obszarach międzynarodowych koncernów (Produkcja, Łańcuch Dostaw/Logistyka, Marketing, Sprzedaż, Controlling) na rynkach FMCG (tytoniowym, kosmetycznym) oraz dóbr konsumenckich (AGD).


W okresie kariery w międzynarodowych organizacjach realizował wiele różnych projektów o zasięgu lokalnym i globalnym:

•    konstrukcyjne (urządzenie Auto-Lektor czytające tekst drukowany – grant KBN)
•    wdrożeniowe (system planowania produkcji, mobilne wsparcie sprzedaży SFA, CRM, optymalizacja marszrut i regionów sił sprzedaży, system zarządzania aktywnościami promocyjnymi sprzedaży i marketingu, system wymiany informacji biznesowej z dystrybutorami rynku tradycyjnego, zarządzanie zyskownością, zarządzanie cenami i warunkami handlowymi, wdrożenia modułów i aplikacji SAP: Planowanie Produkcji, Business Warehouse/Business Intelligence, APO/DP)
•    modelowanie procesów biznesowych (standaryzacja globalnych procesów obsługi zamówień i klienta, globalne wdrożenie procesu prognozowania popytu i sprzedaży)
•    organizacyjne (reorganizacja struktur terenowych sił sprzedaży, tworzenie i rozwój działów m.in. Analitycznego Wsparcia Sprzedaży, Prognoz Popytu i Sprzedaży, Controlling’u Sprzedaży, Customer Service; wdrożenie i obsługa systemu premiowego działu sprzedaży oraz klientów, zarządzanie wierzytelnościami klientów)
KeyUser modułów PP, SD, APO/DP systemu SAP/R3. Realizując projekty chętnie wykorzystuje innowacje technologiczne wpierające biznes.

Posiada praktyczną znajomość zagadnień eBiznesu. Wiele lat odpowiedzialny za współpracę z agencją badań rynkowych Nielsen.
Kierował działami Planowania i Koordynacji Produkcji, Marketing Intelligence, Analiz i Systemów Informacyjnych Sprzedaży, Administracji Sprzedaży, Customer Service, Prognozowania Popytu i Sprzedaży, Controlling’u Sprzedaży.


Prze cały ten okres prowadził szkolenia i warsztaty dla zespołów którymi zarządzał i współpracowników.
Doświadczenie biznesowe zdobył pracując w takich firmach jak Reemtsma Polska, Imperial Tobacco, NIVEA Polska.

Od 2010 roku dzieli się wiedzą i doświadczeniem  prowadząc szkolenia, coaching oraz świadcząc usługi doradcze m.in. dla takich firm jak:

Zakłady Azotowe „Puławy” S.A., Gdańskie Zakłady Nawozów Fosforowych Sp. z o.o. Grupa Puławy,

Amica Wronki Group S.A., KLER S.A., Vattenfall Heat Poland S.A., InfoSys BPO Poland,

APATOR S.A., NOMAX Sp. z o.o.,  TRW Automotive Inc. Polska, BRVZ/Strabag, Velux/NB Polska,

ArchiDoc S.A., John Galt Sp. z o.o., Mleczarnia Turek Sp. z o.o. Grupa Bongrain.


Obok realizacji projektów, sukcesywnie poszerza swoją wiedzę i rozwija umiejętności uczestnicząc w szkoleniach, warsztatach, seminariach i konferencjach, m.in.: Warsztaty Technik Prognozowania Popytu i Sprzedaży oraz Warsztaty Prognozowania Statystycznego przy Lancaster University Management School, Proces i Metodologia Prognozowania w Łańcuchu Dostaw przy IBF & Lancaster University Management School, Zarządzanie Projektami, MS Enterprise Project Management, SAP/Business Information Warehouse, SAP/APO-DP, SAP/Planowanie Produkcji, Planowanie i Sterowanie Produkcją przy REFA, Leadership, Coaching & Metacoaching, Perswazja w Sprzedaży, Negocjacyjne Techniki Sprzedaży, Zarządzanie Terytorium Sprzedaży, Zarządzanie Ludźmi, Symulacyjna Gra Biznesowa Decision Base-T, Winning in the Store – Warsztaty Implementacji Strategii Sprzedaży, Badania Rynku Nielsen'a, Warsztaty dla Marketerów – Advanced Psychology of Advertising.
 

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym zakresem prowadzonych przez nas szkoleń:



Aby otrzymać szczegółowe informacje na temat wybranego szkolenia, proszę o kontakt  tel. +48 531 058 864,  +48 795 058 864, szkolenia@futureskills.pl, biuro@futureskills.pl, lub wysłać zapytanie ofertowe.

 bio-chemInitumOriflame    

Cati gs

 

Wskazane firmy partnerskie są jedynymi właścicielami przedstawionego loga.