Aktualności

Planujesz szkolenie?

Masz pytania?

 

Zadzwoń

tel. 531 058 864

tel. 730 321 349
 

biuro@futureskills.pl

szkolenia@futureskills.pl

 

 
  Należymy do

 

 

 

Rozwiązywanie konfliktów w zespole

Konflikty mogą pojawiać się nawet w najlepiej funkcjonujących organizacjach. Podstawą do wyeliminowania konfliktów jest znalezienie ich źródła, poznanie przyczyn i typowych symptomów. Szkolenie to pomoże Państwu w rozwiązaniu istniejących konfliktów zespołowych oraz ukaże rolę dobrej komunikacji jako profilaktyki powstawania konfliktów.

Korzyści dla uczestników:

  • Poznanie istoty i mechanizmów rozwoju sytuacji konfliktowych
  • Identyfikacja preferowanych zachowań w obliczu konfliktu
  • Nabycie/rozwinięcie umiejętności diagnozowania źródeł konfliktu w zespole
  • Wypracowanie praktycznych sposobów rozwiązywania konfliktów w zespole
  • Poznanie i przećwiczenie praktycznych technik zapobiegania konfliktom w zespole.

 

Program szkolenia

Czym jest konflikt?

  • Konflikt  i dynamika konfliktu w grupie.
  • Typowe symptomy.
  • Eskalacja konfliktu – od sporu do konfliktu.

Źródła konfliktów i ich przyczyny pierwotne

  • Zła interpretacja faktów.
  • Brak zrozumienia procesów.
  • Konflikty w sferze wartości.
  • Osobowościowe źródła konfliktów.

Badanie osobowościowych czynników konfliktogennych

  • Typologia osobowości a wpływ na powstawanie konfliktów w zespole.

Reakcje na konflikt

  • Reakcje na konflikt w zespole - unikanie, uleganie (dostosowanie się), kompromis, rywalizacja (walka), współpraca.
  • Model Thomasa Kilmanna.
  • Zagrożenia i korzyści wynikające z poszczególnych reakcji na konflikt.
  • Dopasowanie zachowania do sytuacji – wybór reakcji optymalnej.

Rozwiązywanie konfliktów zespołowych

  • Zasady postępowania w sytuacji konfliktowej.
  • Znaczenie  dystansu  w ocenie  sytuacji.
  • Pozycje  percepcyjne.
  • Techniki rozwiązywania konfliktów .
  • Jak radzić sobie z manipulacją?
  • Zachowania agresywne – jak przeciwdziałać?
  • Kierowanie emocjami.
  • Zapobieganie stresowi w sytuacji konfliktowej.

Metody rozwiązywania konfliktów

  • Dyskusje, polemiki.
  • Negocjacje.
  • Mediacje.
  • Arbitraż.

Dobra komunikacja jako profilaktyka powstawania konfliktów

  • Budowanie postawy asertywnej (asertywne odmawianie, wyrażanie opinii, asertywne  wyrażanie krytyki i reagowanie na krytykę, asertywne pytania.)
  • Pokonywanie barier komunikacyjnych.
  • Dlaczego niektóre informacje są gubione lub ulegają zniekształceniu?
  • Narzędzia komunikacyjne (parafraza, aktywne słuchanie, pytania otwarte, komunikat „JA”).
  • Sposoby przekazywania informacji w zespole.
  • Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej.
  • Wykorzystanie konfliktów do rozwoju zespołu i jednostki.

Metody i ćwiczenia

  • Symulacja sytuacji konfliktowej – odegranie i analiza.
  • Kwestionariusz autoanalizy preferowanych zachowań. 
  • Test na osobowość.
  • Studia przypadków sytuacji konfliktowych – analiza konkretnych przykładów z praktyki uczestników.
  • Gra np. Most Zwodzony, T-jak Transakcja.

 

Szkolenia "szyte na miarę klienta"

Dostosujemy warsztaty i szkolenia do specyfiki klienta, tak aby uczestnicy  ćwiczyli zdobyte umiejętności i techniki na autentycznych sytuacjach.

Podczas szkoleń wykorzystujemy  licencjonowane gry szkoleniowe.

 

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym zakresem prowadzonych przez nas szkoleń:


Aby otrzymać szczegółowe informacje na temat wybranego szkolenia, proszę o kontakt  tel. +48 531 058 864,  szkolenia@futureskills.pl, biuro@futureskills.pl, lub wysłać zapytanie ofertowe.

 bio-chemInitumOriflame    

Cati gs

 

Wskazane firmy partnerskie są jedynymi właścicielami przedstawionego loga.