Aktualności

Planujesz szkolenie?

Masz pytania?

 

Zadzwoń

tel. 533 164 515

tel. 795 058 864
  

biuro@futureskills.pl

szkolenia@futureskills.pl

 

 


  

 Należymy do

 

 

 

Stres, problem i konflikty w pracy

Jak radzić sobie w sytuacjach trudnych?

 

Cel warsztatów:

Celem szkolenia  jest poszerzenie wiedzy na temat sytuacji trudnych, stresogennych w pracy oraz nabycie umiejętności skutecznego radzenia sobie w tych sytuacjach.

Podczas szkolenia zostaną omówione zagadnienia związane ze specyfiką stresu, jego wpływu na organizm i funkcjonowanie człowieka oraz skuteczne techniki radzenia sobie z nim. Uczestnicy zapoznają się z również z istotą konfliktu i sposobami ich skutecznego rozwiązywania oraz nauczą się efektywnych i kreatywnych metod rozwiązywania problemów.

Grupa docelowa szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do  menedżerów, kierowników projektów, kierowników zespołów oraz dla pozostałych pracowników i osób indywidualnych, których dotyka problem stresu.



Korzyści dla uczestników:

  • nabycie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych, stresogennych w pracy
  • zdobycie praktycznych umiejętności rozpoznawania sygnałów stresu w sytuacji trudnej oraz radzenia sobie ze stresem
  • poznanie metod i narzędzi redukujących stres i zapobiegających negatywnym skutkom stresu
  • poznanie istoty powstawania konfliktu i nabycie umiejętności radzenia sobie sytuacjach konfliktowych
  • poznanie różnorodnych metod i technik rozwiązywania problemów
  • zdobycie umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów

Program Szkolenia


Stres w ujęciu fizjologicznym i psychologicznym

  • Różne oblicza stresu - eustres i dystres.
  • Jak się stresujemy? Czyli objawy fizjologiczne  stresu.
  • Sposoby rozpoznawania stresu u siebie oraz u innych osób
  • Jakie skutki wywołuje reakcja stresowa


Źródła i przyczyny stresu

  • Autodiagnoza indywidualnych stresorów..
  • Wpływ codzienny obciążeń na poziom stresu, poziom świadomy oraz nieświadomy.
  • Krytyczne wydarzenia życiowe, a reakcje Naszego organizmu.


Sposoby radzenia sobie ze stresem

  • Radzenia sobie ze stresem jako proces, którego nie jesteśmy świadomi
  • Style radzenia sobie ze stresem
  • Strategie radzenia sobie ze stresem oraz czynniki wpływające na radzenie sobie ze stresem
  • Skuteczne techniki stosowane w redukcji stresu


Profilaktyka i proaktywność antysrtesowa

  • Czynniki zapobiegawcze i przeciwdziałające negatywnym skutkom stresu
  • Zasoby i ich rola w profilaktyce i radzeniu sobie ze stresem
  • Sposoby dbania o własne zasoby, zapobiegania i przeciwdziałania negatywnym skutkom stresu


Techniki radzenia sobie ze stresem na poziomie emocjonalnym, poznawczym oraz fizycznym

  • Emocje i ich rola w generowaniu stresu
  • Rozpoznawanie, kontrola i regulacja własnych emocji
  • Postrzeganie  stresu  - redukcja stresu poprzez myśli
  • REFRAMING, PRZEWARTOŚCIOWANIE  – techniki poznawcze redukcji stresu
  • Antystresowe techniki oddziaływania poprzez ciało


Konflikty w pracy zespołowej

  • Konflikt i dynamika konfliktu w grupie
  • Źródła konfliktów w zespole
  • Detektory konfliktu
  • Czynniki wpływające na sposób rozwiązania konfliktu w zespole
  • Reakcje na konflikt w zespole - unikanie, uleganie (dostosowanie się), kompromis, rywalizacja (walka), współpraca
  • Model Thomasa Kilmanna

Rozwiązywanie konfliktów zespołowych

  • Zasady postępowania w sytuacji konfliktowej
  • Narzędzia komunikacyjne w konflikcie
  • Znaczenie  dystansu  w ocenie  sytuacji
  • Pozycje  percepcyjne 
  • Zapobieganie konfliktom 

Problem- po czym możemy poznać, że się pojawił?

  • Najczęstsze typy problemów w życiu i ich przełożenie na pracę
  • Najczęstsze obszary problemów w pracy i ich przełożenie na życie prywatne

Sposoby rozwiązywania problemów

  • Jak psychologia określa rozwiązywanie problemu
  • Algorytm a heurystyka w rozwiązywaniu problemu
  • Metody rozwiązywania problemów (redukcji różnicy, poruszania się wstecz, analizy środków i celów)
  • Fazy procesu rozwiązywania problemów
  • Przeszkody w rozwiązywaniu problemów (sztywność myślenia, nastawienie, fiksacja funkcjonalna)
  • Czynniki wspomagające rozwiązywanie problemów (transfer pozytywny, transfer przez analogię, inkubacja, wgląd)


Strategie kreatywne w rozwiązywaniu problemów

  • Zasady kreatywności
  • Techniki kreatywne de Bono - myślenie lateralne, kapelusze myślowe
  • Strategia kreatywności Walta Disneya
     

Firmy, które wybrały to szkolenie, wybrały rownież

Przywództwo dla Menedżerów w praktyce

Ocena Pracownicza. Jak skutecznie prowadzić rozmowę oceniającą?

Asertywna postawa i komunikacja

Skuteczna Komunikacja w Zespole

 

 

 

Szkolenia "szyte na miarę klienta"

Dostosujemy warsztaty i szkolenia do specyfiki klienta, tak aby uczestnicy  ćwiczyli zdobyte umiejętności i techniki na autentycznych sytuacjach.

Podczas szkoleń wykorzystujemy  licencjonowane gry szkoleniowe.

 

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym zakresem prowadzonych przez nas szkoleń:


Aby otrzymać szczegółowe informacje na temat wybranego szkolenia, proszę o kontakt  tel. +48 533 164 515,  szkolenia@futureskills.pl, biuro@futureskills.pl, lub wysłać zapytanie ofertowe.

 bio-chemInitumOriflame    

Cati gs

 

Wskazane firmy partnerskie są jedynymi właścicielami przedstawionego loga.