Aktualności

Planujesz szkolenie?

Masz pytania?

 

Zadzwoń

tel. 531 058 864

tel. 730 321 349
 

biuro@futureskills.pl

szkolenia@futureskills.pl

 

 
  Należymy do

 

 

 

Trening asertywności

Fundamentem zachowania asertywnego jest odpowiednie poczucie własnej wartości i samoakceptacji. Asertywność nie polega jednak na stawianiu na swoim, tylko na porozumiewaniu się i znajdowaniu rozwiązań, respektujących potrzeby i prawa wszystkich zainteresowanych. Jest więc to umiejętność wyznaczania granic możliwych do zaakceptowania i respektowania przez osoby, których dotyczy.

Korzyści:

  • Rozwój i utrwalenie zachowań asertywnych oraz zapoznanie się z wybranymi technikami umożliwiającymi panowanie nad własnymi emocjami
  • Uzyskanie  przez uczestników większej pewności siebie, a także wykształcenia umiejętności wyznaczania granic, wyrażania opinii oraz przyjmowania i udzielania krytyki
  • Opanowanie sztuki obrony własnych praw i umiejętności budowania pozytywnych relacji interpersonalnych

 

Program szkolenia

Żelazne zasady asertywności

  • Pięć praw asertywności.
  • Komunikacja asertywna.
  • Rodzaje postaw, różnice między postawą asertywną, agresywną, uległą.
  • Asertywność jako zdolność respektowania własnych praw oraz szanowania praw innych.

Budowanie postawy asertywnej

  • Asertywny monolog wewnętrzny- czyli o tym, że asertywne działanie zaczyna się w umyśle.
  • Świadomość praw osobistych.
  • Język ciała- kształtowanie  asertywnej postawy, gestów, mimiki.
  • Trening postawy asertywnej w oparciu o case study.

Zachowania asertywne

  • Asertywne odmawianie.
  • Asertywne prośby i asertywne polecenia.
  • Asertywne wyrażanie opinii i przekonań.
  • Wyrażanie krytyki.
  • Reagowanie na krytykę.
  • Asertywne metody radzenia sobie z oceną.
  • Obrona własnych granic.
  • Wyrażanie własnych przekonań.
  • Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych.
  • Ćwiczenie „Tratwa” – trening asertywności.

Wybrane techniki asertywne

  • Technika zdartej płyty.
  • Zasłona dymna.
  • Asertywne pytania.
  • Model stawiania granic.
  • Komunikat „JA”.
  • Ćwiczenie w parach „Zamiana oceny (komunikatu Ty) na opinię (komunikat Ja)”.
  • Formowanie skutecznych komunikatów zwrotnych. 

Asertywność w pracy

  • Asertywność wobec przełożonego.
  • Asertywność wobec podwładnych.
  • Asertywność w relacjach ze współpracownikiem.
  • Asertywność w kontakcie z klientem.
  • Radzenie sobie z agresją i manipulacjami.
  • Techniki argumentacji.
  • Sposoby rozwijania partnerskiej komunikacji.

Praca nad indywidualnymi problemami

  • Ustalanie trudnych sytuacji dla każdej z osób.
  • Wprowadzanie korzystnych zmian.
  • Budowanie pewności siebie.

 

 

 

Szkolenia "szyte na miarę klienta"

Dostosujemy warsztaty i szkolenia do specyfiki klienta, tak aby uczestnicy  ćwiczyli zdobyte umiejętności i techniki na autentycznych sytuacjach.

Podczas szkoleń wykorzystujemy  licencjonowane gry szkoleniowe.

 

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym zakresem prowadzonych przez nas szkoleń:


Aby otrzymać szczegółowe informacje na temat wybranego szkolenia, proszę o kontakt  tel. +48 531 058 864,  szkolenia@futureskills.pl, biuro@futureskills.pl, lub wysłać zapytanie ofertowe.

 bio-chemInitumOriflame    

Cati gs

 

Wskazane firmy partnerskie są jedynymi właścicielami przedstawionego loga.