Aktualności

Planujesz szkolenie?

Masz pytania?

 

Zadzwoń

tel. 531 058 864

tel. 730 321 349
 

biuro@futureskills.pl

szkolenia@futureskills.pl

 

 
  Należymy do

 

 

 

Umiejętności komunikacyjne menedżera

Cele: 

  • Uświadomienie roli dokładnego przekazywania informacji dla efektywnej pracy zespołu i jego członków oraz konieczności posiadania zasad współpracy w zespole. 
  • Rozwiniecie zachowań sprzyjających dobremu porozumiewaniu się w relacji z innymi członkami zespołu oraz na linii przełożony-podwładny.

Korzyści:

  • Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych i praktyczne wykorzystywanie narzędzi komunikacyjnych. 
  • Zapoznanie z modelami oraz narzędziami komunikacyjnymi sprzyjającymi konstruktywnemu udzielaniu i przyjmowaniu informacji zwrotnej.
  • Nabycie umiejętności rozpoznawania i unikania błędów oraz eliminowania barier komunikacyjnych.
  • Poprawa satysfakcji z wykonywanej pracy. Mniej jawnych i utajonych konfliktów.
  • Rozróżnianie elementów, na które należy zwrócić uwagę podczas komunikacji.
  • Opanowanie sztuki konstruktywnych dyskusji.
  • Poszerzenie umiejętności jasnego i wiarygodnego przekazywania informacji oraz wyrażania własnych opinii.
  • Wzrost efektywności pracy poprzez konstruktywne budowanie relacji ze współpracownikami, podwładnymi, przełożonymi.

 

Program szkolenia

1.   Psychologiczne aspekty w komunikacji z podwładnymi i w zespole

  • Czym jest  umiejętność komunikowania się z podwładnymi?
  • Bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania.
  • Rola kierownika, lidera, menedżera w komunikowaniu się zespołu.  
  • Podstawowe techniki komunikacji na linii zwierzchnik-podwładny. 
  • Komunikaty JA- TY.
  • Elementy asertywności menedżera w rozmowie z podwładnym.
  • Słowa i zwroty które osłabiają przekaz informacji.
  • Umiejętność aktywnego słuchania w kierowaniu zespołem.
  • Pogłębione słuchanie i poziomy słuchania.

2.   Zasady udzielania informacji zwrotnej

  • Udzielanie informacji negatywnej podwładnemu. Jak przekazać informację zwrotną negatywną tak aby pracownik nie został zdemotywowany?
  • Dlaczego czasami feedback nie działa? – metaprogramy.
  • Feedback a motywatory życiowe.
  • Praktyczne wykorzystanie  „Kanapki Krytyki”, kiedy nie działa?
  • „Kanapki Krytyki w Dialogu”.
  • Zastosowanie metody FUKO, Z-FUKP-PZK

3.   Udzielanie pozytywnej informacji zwrotnej

  • Co powstrzymuje menedżerów przed  udzielaniem pozytywnej informacji zwrotnej.
  • 6 kroków udzielania informacji zwrotnej pozytywnej.
  • Różnice w udzielaniu informacji zwrotnej pozytywnej pracownikowi zmotywowanemu i świadomemu a wycofanemu i nieświadomemu pracownikowi.

4.   Rozmowy o charakterze korygującym, reprymendy

  • Przygotowanie i zasady prowadzenia rozmowy korygującej. 
  • Informowanie o konsekwencjach .
  • Zmiana zachowań niepożądanych – OPOP
  • Metoda wypracowania wspólnego celu rozwojowego.

5.   Komunikacja w stylu Coachingowym

  • Jak komunikacja w stylu coachingowym wpływa na podwładnych.
  • Techniki zadawania pytań budujących poczucie odpowiedzialności i zaangażowanie.
  • Pytania, które zmieniają sposób myślenia - mocne pytania.
  • Pytania, które rodzą refleksje, działanie, zmieniają perspektywę.
  • Wydobycie z podwładnego motywacji, chęci do działania i wiary we własne możliwości.
  • Model Grow.
  • Okazanie docenienia pracownika i jego wpływ na wzrost motywacji i zaangażowania.
  • Ćwiczenie  „pawie oko”, „naciąganie gumy”, „SMARTER”

6.   Skuteczna komunikacja kluczem do efektywnej pracy zespołu

  • Zasady komunikacji obowiązujące w zespole.
  • Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w procesie komunikacji.
  • Elementy technik wywierania wpływu w procesie komunikacji.
  • Czynniki wpływające na funkcjonowanie zespołu - budowanie relacji.

 

Gry i symulacje, które zostaną wykorzystane podczas szkolenia:

- Wyspa Skabów

- Fabryka życzeń

- Team Balance

- Symulacje rozmów z pracownikami – warsztaty

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Miejsce szkolenia: Wrocław

Koszt szkolenia: 1300zł. netto 

Czas trwania szkolenia:
 2 dni, 16 godzin dydaktycznych

Termin szkolenia: 02-03.10.2017

Cena szkolenia obejmuje:

  •  zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia
  •  doświadczonego trenera, praktyka biznesu
  •  udostępnienie sali szkoleniowej
  •  materiały szkoleniowe
  •  przerwy kawowe
  •  lunch
  •  certyfikat ukończenia szkolenia
  •  możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji z trenerem

 

Szkolenia "szyte na miarę klienta"

Dostosujemy warsztaty i szkolenia do specyfiki klienta, tak aby uczestnicy  ćwiczyli zdobyte umiejętności i techniki na autentycznych sytuacjach.

Podczas szkoleń wykorzystujemy  licencjonowane gry szkoleniowe.

 

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym zakresem prowadzonych przez nas szkoleń:


Aby otrzymać szczegółowe informacje na temat wybranego szkolenia, proszę o kontakt  tel. +48 531 058 864,  szkolenia@futureskills.pl, biuro@futureskills.pl, lub wysłać zapytanie ofertowe.

 bio-chemInitumOriflame    

Cati gs

 

Wskazane firmy partnerskie są jedynymi właścicielami przedstawionego loga.