Blog

Delegowanie zadań krok po kroku

Delegowanie zadań to jedna z najważniejszych kompetencji menedżera. Jednak większość przełożonych nie lubi lub nie potrafi skutecznie delegować. Wydaje im się, że szybciej będzie, jak sami wykonają dane zadanie, niż kiedy zaczną komuś tłumaczyć co jest do zrobienia. Poza tym boją się, że stracą kontrolę w firmie lub nie ufają umiejętnościom podwładnych. więcej

 

6 zasad skutecznego motywowania.

Jak sprawić, by pracownicy w Twoim zespole mieli więcej energii i zapału do pracy? Co zrobić, aby by z radością realizowali zadania, a ich motywacja utrzymywała się stale na zadowalającym poziomie? Stworzenie zespołu pracującego na najwyższych obrotach jest zadaniem jest wyzwaniem dla każdego menedżera. To rolą szefa jest wydobycie ze swoich ludzi, tego, co w nich najlepsze. Oto kilka wskazówek, które mogą wesprzeć Cię, by tego dokonać. więcej

Co ma bunt dwulatka do asertywności…

O tym okresie rozwoju dziecka krążą legendy. Na pewno zdarzyło Ci słyszeć opowieści znajomych, a może już sam doświadczyłeś, co to znaczy bunt dwulatka. Nie – straszne słowo w ustach malucha, z którym trudno wygrać…

Jesteś w stanie sobie przypomnieć czas, kiedy sam byłeś dwulatkiem? Kiedy na przekór, z niesamowitą pewnością i uporem wypowiadałeś to mrożące krew w żyłach słowo? Pewnie tego nie pamiętasz, ale odkąd je wypowiedziałeś, cały świat starał się oduczyć Cię jego stosowania.  więcej

 

Motywacja – od Maslowa do Vrooma.

Co sprawia, że nam się chce, dlaczego w określonych sytuacjach zadania niemalże „robią się same”, mamy stan flow i płyniemy na fali, ledwie zauważając upływający czas, a niekiedy idzie jak po grudzie, nic się nie klei i szukamy tylko wymówek, by nie zabrać się do pracy. Jak wzbudzić w sobie motywację? Skąd ona się bierze? Co motywuje ludzi? Jak zmotywować siebie, pracowników, zespół? więcej

Wygodne buty czy hełm ochronny, co powinno stanowić podstawowe wyposażenie profesjonalnego handlowca?

Jak sądzisz dlaczego pytam i dlaczego taki akurat zestaw akcesoriów przedstawiam  Ci do wyboru? Na jednym z ostatnio przeprowadzonych szkoleń dla zespołu handlowców zapytałam uczestników, co powinien robić handlowiec aby dobrze sprzedawać swoje usługi lub produkty? Co powinien robić aby mieć wyniki i realizować plan? więcej

Na kłopoty – POMIDOR.

Na zdrowotne na pewno. Ale nie będzie to artykuł o wartościach odżywczych i bogactwie witamin nagrzanych słońcem pomidorów. POMODORO to znana, bardzo prosta i skuteczna metoda zarządzania zadaniami i efektywności osobistej. Ale skąd w tej bajce pomidor? Otóż twórcą metody jest Włoch Francesco Cirillo... więcej

Przemówienie – jak się za to zabrać? Cz. I

Stało się. Masz przygotować wystąpienie. Jak się za to zabrać? Mark Twain – ten od Przygód Tomka Sawyera i Przygód Hucka (ktoś jeszcze pamięta te książki?) powiedział, że sekret dobrej improwizacji tkwi w solidnym przygotowaniu. I nic tego nie zmieni. Przygotowanie dobrego wystąpienia, przemówienia, prezentacji biznesowej wymaga czasu. Zanim jednak przystąpisz do pracy musisz wiedzieć, jaki rodzaj przemówienia masz zamiar wygłosić? więcej

Skuteczne techniki sprzedaży. cz II

Być może jesteś początkującym sprzedawcą lub dopiero założyłeś firmę i chcesz dowiedzieć się, co robić aby zaczęła ona przynosić większe zyski. A może pierwsze kroki w sprzedaży masz już za sobą i szukasz sposobów, by poprawić swoje dotychczasowe wyniki? Bez względu na to, które zdanie opisuje cię lepiej,  dowiesz się tutaj jakie techniki są skuteczne i pomogą Ci osiągnąć zamierzony cel. więcej

Wystąpienia - praktyczne sposoby na stres

Umiejętność ubierania w słowa swoich myśli, to umiejętność bardzo przydatna. Dzięki niej sprawnie się komunikujemy, przekazujemy nasze oczekiwania, mówimy o naszych uczuciach czy planach. To umiejętność, której opanowanie może nam bardzo pomóc w realizacji naszych życiowych celów, tak prywatnych jak i zawodowych. Dla wielu osób konieczność mówienia do innych, szczególnie na szerszym forum, to ciągle duży stres. więcej

Asertywny kontakt z samym sobą…

Postawa asertywna, to nie tylko postawa, którą przyjmuję w kontakcie z innymi. Postawa  asertywna, to także moja postawa wobec siebie. więcej
 

Zostałeś szefem i co dalej ? Expose szefa.

Czy zdarzyło ci się stanąć przed zespołem w roli szefa ze świadomością, że wczoraj byli jeszcze twoimi kolegami? Czy pamiętasz te pustkę i niepewność co dalej, jak sobie poradzić, co powiedzieć, w jaki sposób ułożyć relacje, by odnaleźć się w nowej roli? Jak zbudować autorytet wśród często starszych lub bardziej doświadczonych pracowników? więcej

 

 Dlaczego warto być odpornym na stres i skutecznie zarządzać emocjami w pracy?

Odporność na stres oraz efektywne zarządzanie emocjami w pracy stają się dziś wymogiem i kluczowymi kompetencjami XXI wieku. Coraz bardziej wzrasta zapotrzebowanie na umiejętne radzenie sobie z presją i wyzwaniami jakie można spotkać w środowisku zawodowym. więcej

Asertywność.

To było ładnych kilka lat temu. Prowadziłam szkolenie z asertywnej komunikacji w grupie młodych ludzi, do 25 roku życia. Zdobywali nowy zawód, a w ramach dodatkowego wsparcia uczestniczyli w różnych szkoleniach, rozwijających tzw. umiejętności miękkie. Rozmawialiśmy o uległości i agresji, przeciwstawiając im asertywność. więcej

 Skuteczne techniki sprzedaży.

Być może jesteś początkującym sprzedawcą lub dopiero założyłeś firmę i chcesz dowiedzieć się, co robić aby zaczęła ona przynosić większe zyski. A może pierwsze kroki w sprzedaży masz już za sobą i szukasz sposobów, by poprawić swoje dotychczasowe wyniki? więcej

Czy praca na stanowisku PH jest opłacalna

Pewny siebie, nastawiony na sukces, lubiący kontakty z ludźmi – to są wymagania na stanowisko przedstawiciela handlowego. Często nie są to wymagania zbyt wygórowane,więcej

Inteligencja Emocjonalna w biznesie

Ludzie często podejmują decyzje kierując się emocjami, a dopiero potem uzasadniają je faktami. Uczucia kierują nami bowiem w każdym momencie naszego życia. więcej

Komunikacja w zespole

Ktoś, kto twierdzi, iż strategia, technologie czy finanse są decydującym czynnikiem przewagi konkurencji jest w błędzie. Ktoś, kto potrafi sprawić, że wszyscy ludzie w organizacji będą zgodnie podążać w tym samym kierunku, będzie mógł osiągnąć dominująca pozycję  w każdej branży, na każdym rynku i w każdym czasie. Tak więc priorytetem każdej organizacji powinna być praca zespołowa. więcej

Merchandising – odsprzedaż i dystrybucja

Kluczem do przyciągnięcia uwagi w miejscu sprzedaży jest optymalna ekspozycja towarów. Ponad 70% decyzji zakupowych podejmowanych jest na miejscu  w sklepie i tu zaczyna się pole do popisu dla Przedstawicieli Handlowych a tym polem jest merchandising. więcej

Kształtowanie postawy i komunikacji asertywnej

W kontaktach międzyludzkich każdy z nas przyjmuje określoną postawę. Ta właściwa, która nas wspiera i służy zdrowym relacjom to postawa asertywna. Te które nam nie służą to postawa uległa i agresywna. więcej

Lider Zespołu

Instytut Gallupa przebadał ponad milion osób zatrudnionych w różnych firmach, branżach i krajach. Jednym z wyników tych badań było stwierdzenie, iż wybitnym pracownikom potrzeba wielkich menadżerów. To jak długo w firmie pozostanie utalentowany pracownik i co do niej wniesie, zależy bowiem od jego relacji z bezpośrednim przełożonym. więcej

Zarządzanie Zespołem Sprzedaży

Zarządzanie zespołem, a tym bardziej zarządzanie obszarem czy regionem  sprzedaży to zadanie wymagające szerokiego przekroju kompetencji  na poziomie wiedzy jak  również kwalifikacji praktycznych. więcej

Wystąpienia publiczne. Sztuka mówienia, czyli jak mówić poprawnie?

Wystąpienia publiczne. Czy w pracy, czy w mediach, czy na spotkaniu rodzinnym. Dla jednych zmora, dla innych okazja do zabłyśnięcia, a dla jeszcze innych chleb powszedni. W której grupie jesteś? Jeśli wystąpienia są dla Ciebie wyzwaniem, to jesteś wśród tych szczęściarzy, którzy potrafią przekształcić lęk w inną emocję. więcej

 bio-chemInitumOriflame    

Cati gs

 

Wskazane firmy partnerskie są jedynymi właścicielami przedstawionego loga.