Aktualności

Planujesz szkolenie?

Masz pytania?

 

Zadzwoń

tel. 531 058 864

tel. 730 321 349
 

biuro@futureskills.pl

szkolenia@futureskills.pl

 

 
  Należymy do

 

 

 

Storyteling. Współczesne techniki prezentacji

Jak mówić publicznie za pomocą ciekawych historii?


Obecnie prezentacje z wykorzystaniem STORYTELLING są stosowane przez najwybitniejszych liderów, przywódców, sprzedawców, marketingowców. To najnowsze trendy, dzięki którym najlepsi budują marki, sprzedają, motywują czy inspirują.
Wykorzystanie storytelling sprawdza się w prezentacjach biznesowych, konferencyjnych; zarówno na spotkaniach w wąskim gronie odbiorców jak i przy dużym audytorium.

Cele:

  • Poznanie praktycznych technik wykorzystywanych do tworzenia storytellingu.
  • Nabycie umiejetności tworzenia historii, które realizują zamierzony cel.
  • Wypracowanie wlasnych przykładów z firmy, do stworzenia indywidualnych historii.
  • Uświadomienie roli i siły storytellingu w marketingu, biznesie i sprzedaży.

 Korzyści:

  • Włączenie storytelling do profesjonalnej prezentacji.
  • Nauka pewności siebie / pokonanie paraliżującego stresu przed wystąpieniem.
  • Zwiekszenie siły przekazu marketingowego poprzez zwiększenie realności przekazu.
  • Budowa marki w oparciu o historie trafiajace do audytorium.
  • Zwiekszenie skuteczności sprzedażowej tekstów oraz ofert.
  • Formułowanie treści w sposób odpowiadający na potrzeby klientów.
  • Przećwiczenie własnych prezentacji.

 

Program szkolenia

Opcja I

Wprowadzenie do udanych wystąpień. Dlaczego w biznesie warto sięgać do opowieści?

  • Jak zasłyszane historie wpływają na ludzki umysł i decyzje?
  • Dlaczego ludzie najchętniej "kupują" opowieści?
  • Jak "najlepsze" marki bazują na opowieściach?
  • W czym tkwi sukces narracji jako narzędzia oddziaływania?
  • Jaka jest optymalna struktura narracji?
  • Jak narracje pobudzają wyobraźnię i emocje?
  • Opowieści jako klucz do otwarcia słuchacza.

Narracje przydatne w komunikacji biznesowej

  • Narzędzia do wykorzystania w wystąpieniu opartym na opowieściach.
  • Kiedy opowieść inspiruje do zmiany?
  • Kiedy opowieść może stać się przyczyną zmiany postawy słuchaczy?
  • Kiedy opowieść silnie motywuje?

Publiczność - co trzeba wiedzieć o odbiorcach naszych prezentacji?

  • Jak zachowuje się publiczność w trakcie wystąpień?
  • Jak reagować na różnorodne zachowania?
  • Co zrobić kiedy padają niewygodne pytania?
  • W jaki sposób trudną sytuację wykorzystać, jako swoją przewagę?
  • Co zapamiętają odbiorcy prezentacji?

 Mowa ciała podczas prezentacji 

  • Wiedza na wyciągnięcie ręki, czyli wymowne - komunikacja niewerbalna.
  • Zwierciadło umysłu, czyli niewerbalne wyrażanie emocji.

Videotrening

  • Nagranie materiału video.
  • Pokaz niektórych błędów autoprezentacyjnych podczas publicznych wystąpień.
  • Analiza nagrań wszystkich uczestników.

Kontrolowane sztuczki aktorskie podczas prezentacji

  • Metody skupienia uwagi na sobie i audytorium.
  • Techniki utrzymywania napięcia.
  • Utrzymywanie odpowiedniego kontaktu wzrokowego.
  • Manipulacja rytmem i tonacją głosu.
  • Kontrola samego siebie.
  • Prezentowanie emocji.

Głos jako wyjatkowe narzedzie prezentera

  • Odpowiednie tempo mówienia, czyli jak mówić by nie zanudzać, a wzbudzać ciekowość swoją historią.
  • Przykuwanie uwagi, czyli „Nie boję się pauzować”.
  • Natężenie i wysokość  głosu dostosowana do audytorium.
  • Poprawna artykulacja – wyrazistość wypowiedzi.
  • Płynność mówienia, unikanie tzw. przerywników: yyy…., eeeee….

Pomoce audiowizualne

  • Rzeczywista przydatność pomocy audiowizualnych.
  • Praca z „flipchartem i mazakiem”.
  • Kiedy i jak stosować pomoce/gadżety prezentacyjne? 

 Opcja II

Dlaczego storytelling przynosi ofekty?

  • Czym jest storytelling?
  • Złoty krąg - co kupują klienci i dlaczego?
  • klucz dotarcia do klienta.
  • rola znajomości celu - budowanie wlsnego zaplecza.

Do czego wykorzystać storytelling w marketingu i sprzedaży?

  • W jaki sposób najlepsze marki bazują na opowieści?
  • case study - porównanie najskuteczniejszych praktyk.
  • Storytelling jako metoda na kreowanie potrzeb biznesowych klienta.

Techniki prezentacji oraz ofert bazujących na storyllingu

  • Opowieść w handlu - jak i kiedy zacząć?
  • Technika narracji o kimś podobnym oraz zmiana perspektywy.
  • Opowiadanie wyprzedajace obiekcje klienta.
  • Przykład zadowolonego klienta - korzysci, zalety, rozwiązanie problemu.
  • Technika wizualizacji - skutki zaniechania zakupu.

Jak tworzyć pasjonujące opowieści, bohatera? Gdzie szukać inspiracji?

  • Jak zbudować opowieść z wykorzystaniem archetypów?
  • Bohater - budowa i rola postaci kluczowej.
  • Rola budowania napięcia w historii.
  • Siła morału.

Perswazja osobista podczas prezentacji handlowej

  • Jak opowiadać, zeby klient słuchał?
  • Techniki oraz reguły wpływające na decyzje klienta.

Audytorium - co muszę wiedzieć o klientach?

  • Grupa docelowa - co muszę o niej wiedzieć?
  • Identyfikacja celów klienta.
  • Różni klienci to różne potrzeby - jak je identyfikować?
  • Persony klientów - poznaj swojego odbiorcę.

 

 

NASZE METODY:

Szkolenie ma charakter warsztatowy. Uczestnicy wezmą udział w serii ćwiczeń, również z wykorzystaniem kamer obrazujących prezentowane wystąpienia. Ćwiczenia mają przynieść błyskawiczną informację zwrotną dla uczestników więcej

Szkolenia "szyte na miarę klienta"

Dostosujemy warsztaty i szkolenia do specyfiki klienta, tak aby uczestnicy  ćwiczyli zdobyte umiejętności i techniki na autentycznych sytuacjach.

Podczas szkoleń wykorzystujemy  licencjonowane gry szkoleniowe.

 

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym zakresem prowadzonych przez nas szkoleń:


Aby otrzymać szczegółowe informacje na temat wybranego szkolenia, proszę o kontakt  tel. +48 531 058 864,  szkolenia@futureskills.pl, biuro@futureskills.pl, lub wysłać zapytanie ofertowe.

 bio-chemInitumOriflame    

Cati gs

 

Wskazane firmy partnerskie są jedynymi właścicielami przedstawionego loga.