• Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • KONTAKT
POROZMAWIAJ Z EKSPERTEM: +48 531 058 864
Future Skills
  • O NAS
    • CASE STUDY
    • ZESPÓŁ FUTURE SKILLS
    • NASZE METODY
    • GRY SZKOLENIOWE
    • PRACUJ Z NAMI
  • OFERTA
    • Szkolenia dla firm
    • Szkolenia otwarte
    • Dofinansowanie KFS i BUR
    • Badania
    • Coaching Menedżerski
    • Wdrożenie Wartości w firmie – Grow by Value Process
  • SZKOLENIA
    • MENEDŻERSKIE
    • SPRZEDAŻ I OBSŁUGA KLIENTA
    • PRODUKCYJNE / LEAN
    • Team Building
    • EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
    • WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
    • EXCEL i MS OFFICE
    • MOTYWACJA
    • SZKOLENIA ONLINE
  • PRODUKCJA / LEAN
    • Szkolenia Produkcyjne
    • Audyt Procesów
    • Optymalizacja procesów
    • Narzędzia Lean
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • OPINIE
  • WIEDZA
    • Artykuły | BLOG
    • Wideo
    • Bezpłatne e-booki
    • Bezpłatne szkolenia – pobierz
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Szukaj
  • Menu Menu

Dlaczego warto być odpornym na stres i skutecznie zarządzać emocjami w pracy?

15 marca 2019/w kompetencja managerskie, stres

Dlaczego warto być odpornym na stres i skutecznie zarządzać emocjami w pracy?

Odporność na stres oraz efektywne zarządzanie emocjami w pracy stają się dziś wymogiem i kluczowymi kompetencjami XXI wieku. Coraz bardziej wzrasta zapotrzebowanie na umiejętne radzenie sobie z presją i wyzwaniami jakie można spotkać w środowisku zawodowym.

W trakcie prowadzonych przeze mnie szkoleń, często dowiaduję się od uczestników, że najbardziej czego chcą w pracy to poczucia opanowania i umiejętnego zarządzania emocjami, nie tylko swoimi, ale swoich klientów, czy współpracowników. Często słyszę, że to emocje biorą górę i sporo osób daje się ponieść swojej emocjonalności. Wolałyby natomiast działać bardziej racjonalnie, rozważnie i spokojnie. Towarem deficytowym okazuje się być „dystans psychiczny” oraz nabranie odporności psychicznej.

Bywa, że w pracy jesteśmy przytłoczeniu obowiązkami, spotykamy się z „trudnymi” emocjami kolegów, czy kontrahentów, wpadamy w gniew, czy irytację oraz doświadczamy silnych emocji, które niestety towarzyszą nam po powrocie z pracy. W obliczu wyzwań oraz zadań poddajemy się stresowi, który odbiera nam znacznie efektywność w działaniu.

Umiejętność wpływania na emocje swoje i innych to dziś wymóg i podstawa osobistej skuteczności.

Jak w takim razie skutecznie zarządzać swoimi emocjami?

Przede wszystkim nauczyć się je zauważać. Zadziwiające jest to, jak niewielu ludzi potrafi nazywać swoje emocje i zauważać skąd się one biorą. Nic dziwnego. Nie uczyli nas w szkole „wykształcenie emocjonalnego”. Wielka szkoda, bo inteligencja emocjonalna odpowiada za ok. 80% sukcesu życiowego, w tym również zawodowego.

Kiedy emocje biorą górę mamy wrażenie, że nas „krew zalewa”. Pomyślmy, kiedy ostatnio straciliśmy panowanie nad sobą, wybuchając złością na partnera, dziecko, współpracownika, albo na kierowcę innego samochodu, a potem uspokoiwszy się i przeanalizowawszy na chłodno sytuację doszliśmy do wniosku, że nasza reakcja nie była adekwatna do wydarzenia, które ją wywołało. Bywa, że pod wpływem emocji robimy coś, czego żałujemy.

Jedno jest pewne, kiedy nie potrafimy racjonalnie myśleć w dużym stopniu utrudnia nam to efektywne działanie. Warto sięgnąć wtedy po kompetencję samokontrolowania się, którą Daniel Goleman nazwał „mistrzowską zdolnością”.

2 sposoby na to jak przejąć stery nad emocjami:

Po pierwsze zdać sobie sprawę, że emocje nie pojawią się znikąd, nie spadają z nieba. Gniew, irytacja, żal czy rozgoryczenie nie wkradają nam się uszami, ale my sami je wytwarzamy. Pierwszym krokiem, który warto podjąć to zauważać emocje, które najczęściej nam towarzyszą. Warto zastanowić się w jaki sposób je wyrażamy, jak zmienia się nasze zachowanie. Samoświadomość to podstawa inteligencji emocjonalnej. Dzięki niej umiemy rozpoznać uczucie, które w danej chwili „nas ogarnia”.

 

Na przykładzie: Jeśli jesteśmy zirytowani z jakiegoś powodu, warto zastanowić się jaki jest powód naszego gniewu, czy irytacji. Warto skupić uwagę co myślimy na temat osoby, czy sytuacji, która ten gniew wywołała.

Jest pewien ciąg przyczynowo-skutkowy: emocje są efektem naszego myślenia, gniewne myśli wywołują gniew, przygnębiające myśli wywołują emocjonalne przygnębienie.

 

Nasz mózg nie dba o fakty. Przetwarza to, co myślimy o faktach, niezależnie od tego, czy to prawda, czy nie. To, o czym jesteśmy „święcie przekonani”, rządzi naszymi decyzjami i zachowaniami. To nasze myśli, przekonania i postawy decydują o tym, w jaką rzeczywistość wirtualną przekształci je nasz mózg, jakie emocje odczujemy i jak będziemy się zachowywać. Poprzez swoje myśli wybierasz to, jak się czujesz, a Twoje zachowanie zwykle wypływa z Twoich uczuć.

 

Jeśli chcemy skutecznie panować nad swoimi emocjami warto w drugim kroku przyjrzeć się naszym myślom i nauczyć się na nie wpływać. Kierowanie emocjami to przede wszystkim kierowanie myślami, które te emocje wywołują.

Jest wiele skutecznych metod rozładowywania emocji i sposobów na redukcję stresu takie jak techniki wizualizacji, praca z oddechem, mindfullness, joga, taniec, medytacja, aktywność fizyczna. Umiejętność jednak wpływania na swoje myślenie, postawę i przekonania jest fundamentalnym czynnikiem świadomego kierowania swoimi emocjami. Jeśli chcesz wypracować efektywne metody w radzeniu sobie z sytuacjami stresowymi oraz skutecznie panować nad emocjami zapraszamy Cię na szkolenie.

 

 Autor: Katarzyna Ujek

 

Literatura:

Jon Kabat Zinn , „Życie piękna katastrofa”

Daniel Goleman, „Inteligencja emocjonalna w praktyce”

 

 

Tagi: kompetencje społeczne, stres
Doceń i poleć nas
  • Udostępnij Facebook
  • Udostępnij Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Udostępnij LinkedIn
  • Wyślij e-mail
https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2019/03/czemuzarzemoc.jpg 1001 1500 biuro https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2018/12/LOGO.png biuro2019-03-15 18:22:242019-03-17 14:01:00Dlaczego warto być odpornym na stres i skutecznie zarządzać emocjami w pracy?
Artykuły, które również mogą się Tobie spodobać
Inteligencja emocjonalna w biznesie
Emocjonalny detoks – jak szybko poradzić sobie z destrukcyjnymi emocjami
3 sposoby na szybkie zbudowanie odporności na stres
Dlaczego inteligencja emocjonalna pomaga w zarządzaniu emocjami
artykuł zarządzanie czasem efektywność Nie potrafimy pracować efektywnie! Oto powody
Postawa i komunikacja asertywna

Zapraszamy na facebooka!

Obserwuj nas, żeby widzieć najnowsze informacje, ciekawe merytoryczne wpisy, udostępniane materiały, nadchodzące bezpłatne szkolenia oraz naszą pracę od kulis

Odbierz bezpłatnego ebooka

ebook jak efektywnie pracować w trybie home office

Jak Pracować w Trybie Home Office

Kategorie

  • Bez kategorii (3)
  • case study (2)
  • emocje (6)
  • kompetencja managerskie (29)
  • komunikacja (18)
  • leadership (17)
  • motywacja (8)
  • obsługa klienta (4)
  • produkcyjne (4)
  • rekrutacja (1)
  • sprzedaż (8)
  • stres (7)
  • wystąpienia publiczne (7)
  • zarządzanie (17)
  • zarządzanie sobą w czasie (8)

Tagi

asertywność czas efektywność osobista emocje historie z życia wzięte kierowanie zespołem klient kompetencje lidera kompetencje społeczne komunikacja konflikt leadership lider menedżerskie merchandising motywacja nieporozumienie obsługa klienta organizacja pracy perswazja planowanie porozumienie praca zespołowa przedstawiciel handlowy przemówienia przywództwo realizowanie celów realizowanie zadań rekrutacja relacje w zespole rozmowa z pracownikiem skuteczna komunikacja sprzedaż stres sukces szacunek wartości współpraca wywieranie wpływu zadania zarzadzanie czasem zarządzanie zarządzanie sobą w czasie zasady zespół

Pomagamy złożyć wniosek o dofinansowanie KFS i BUR

Nasze szkolenia mogą zostać zrealizowane ze środków w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego KFS oraz dofinansowania BUR.

Pomagamy w uzyskaniu dofinansowania szkoleń.

Udzielimy wsparcia w wypełnieniu formalności. Pomożemy w określeniu potrzeb szkoleniowych oraz doborze szkoleń odpowiednich dla konkretnych pracowników.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
 
  • Skontaktuj się z nami!
  • Sprawdzimy możliwości Twojej firmy.
  • Pomożemy dobrać szkolenia i złożyć wniosek.
Future Skills

KONTAKT

Future Skills Spółka z o.o.

tel. + 48 531 058 864
tel. + 48 577 851 333
szkolenia@futureskills.pl

Adres biura, adres do korespondencji:

ul. Bacciarellego 4a
51-649 Wrocław

NIP: 8982290422
Numer KRS: 0001024069

MENU

  • O NAS
  • SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • COACHING
  • AKADEMIE
  • REFERENCJE
  • KONTAKT

NEWSLETTER:

Zapisz się na newsletter i otrzymuj najnowsze informacje.




akredytacje

  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • REGULAMIN SZKOLEŃ
© Copyright - Future Skills 2022
Scroll to top

Aby zapewnić wysoką jakość usług nasza ta strona używa ciasteczek! Kontynuując jej przeglądanie zgadzasz się na ich użycie.

OKDowiedz się więcej

Ustawienia prywatności i ciasteczek



Ciasteczka

Ciasteczka (cookies) są to niewielkie pliki tekstowe, umożliwiające przechowywanie informacji lub uzyskanie dostępu do informacji już wcześniej zachowanej w urządzeniu końcowym Użytkownika.

Nasza strona internetowa używa ciasteczek, które wykorzystywane są do prawidłowego działania serwisu (utrzymanie sesji i cele statystyczne i analityczne). Ciasteczka nie przechowują danych osobowych.

Ciasteczka funkcjonalne

Nasz Sklep, jak większość witryn internetowych, korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczek). Są to niewielkie pliki, które są zapisywane w pamięci Twojego urządzenia (komputera, telefonu, itd.), m.in. w celu umożliwienia Ci korzystania z wszystkich funkcjonalności Sklepu.

Pliki cookies nie powodują zmian w ustawieniach Twojego urządzenia. Ponadto w każdej chwili możesz je usunąć – korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki. Korzystając z tych opcji możesz również blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.

Google Analytics Cookies

Google Analytics pozwala nam śledzić ruch na witrynie, zainteresowanie użytkowników oraz pozyskiwać informacje o zainteresowaniu witryną.

Jeśli nie chcesz żeby dane te były zbierane - możesz wyłączyć tą opcję

Pozostałe zewnętrzne serwisy

Używamy także zasobów innych zewnętrznych serwisów: Google Webfonts, Google Maps oraz zewnętrznych serwisów video aby dostarczać treści w jak najlepszy sposób. Jeśli chcesz możesz wyłączyć ich integrację - jednak może to znacznie ograniczyć funkcjonalność strony Zmiany będą widoczne po przeładowaniu strony

Google Webfont:

Google Map:

Vimeo i Youtube video:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Polityka prywatności
Accept settingsHide notification only

Dostosuj preferencje dotyczące zgód

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.
X