• Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • KONTAKT
POROZMAWIAJ Z EKSPERTEM: +48 531 058 864
Future Skills
  • O NAS
    • CASE STUDY
    • ZESPÓŁ FUTURE SKILLS
    • NASZE METODY
    • GRY SZKOLENIOWE
    • PRACUJ Z NAMI
  • OFERTA
    • Szkolenia dla firm
    • Szkolenia otwarte
    • Dofinansowanie KFS i BUR
    • Badania
    • Coaching Menedżerski
    • Wdrożenie Wartości w firmie – Grow by Value Process
  • SZKOLENIA
    • MENEDŻERSKIE
    • SPRZEDAŻ I OBSŁUGA KLIENTA
    • PRODUKCYJNE / LEAN
    • Team Building
    • EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
    • WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
    • EXCEL i MS OFFICE
    • MOTYWACJA
    • SZKOLENIA ONLINE
  • PRODUKCJA / LEAN
    • Szkolenia Produkcyjne
    • Audyt Procesów
    • Optymalizacja procesów
    • Narzędzia Lean
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • OPINIE
  • WIEDZA
    • Artykuły | BLOG
    • Wideo
    • Bezpłatne e-booki
    • Bezpłatne szkolenia – pobierz
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Szukaj
  • Menu Menu

Fundamenty, które tworzą zespół marzeń.

17 czerwca 2019/w kompetencja managerskie, komunikacja, leadership

„Nasza firma ma określone wartości, tylko nic z tym nie robi, nikt się nimi nie interesuje i nawet nie wie do końca co oznaczają, nie mówiąc już o stosowaniu się do nich.” – usłyszałam kiedyś od jednego z członków zespołu dużej, polskiej firmy.

Mała dwuosobowa, średnia, duża, polska czy międzynarodowa korporacja – to nie ma większego znaczenia. Wszędzie pracują ludzie, którzy mają wady i zalety, upodobania i preferencje, co do sposobu komunikacji. Ludzie z przekonaniami głęboko zakorzenionymi w głębi siebie i doświadczeniami zbieranymi przez lata. Z tych wszystkich względów niesamowicie ważne jest, by znaleźć wspólny mianownik – fundament, na którym zostanie zbudowane imperium.

Wielu ekspertów przywództwa i leadershipu o tym nie mówi. Wiecie dlaczego? W praktyce mało kto wie, jak przeprowadzić zmiany tak, by skutecznie wdrożyć je w życie i zarazić nimi cały zespół.

Ja każdą współpracę, niezależnie od tego, czy jest to współpraca między członkami mojego zespołu czy współpraca z zewnętrznym klientem, zaczynam od określenia systemu wartości. Każdy z nas robi to indywidualnie, a następnie dzielimy się naszymi spostrzeżeniami i precyzyjnie je wyjaśniamy. Wszystko po to, by każdy z nas rozumiał je tak samo – w ten sposób unikamy niedomówień.

Ważne jest, by robić to systematycznie- nie tylko my nieustannie się zmieniamy, ale też realizujemy kolejne projekty, a do naszego zespołu dochodzą do zespołu nowe osoby, które mogą wnieść „powiew świeżości” w ustalony system. Ważne jest, by działać nad nim WSPÓLNIE.

Zacznijcie od zdefiniowania wartości – bardzo dokładnie opiszcie te, które są najważniejsze dla Was. Pamiętajcie o tym, by nie było ich zbyt dużo – 7 w zupełności wystarczy,

Kiedy przejdziecie przez ten krok, możecie zacząć kolejny etap, jakim jest określenie zasad obowiązujących w zespole. Może zdarzyć się tak, że na tym etapie ktoś postanowi odejść, bo nie zgadza się z resztą. Może pojawić się konflikt pomiędzy współpracownikami. Nie obawiaj się, to nie jest efekt tego, co właśnie wprowadzasz. Określenie zasad i systemu wartości tylko odkryło drugie dno aktualnej sytuacji w firmie i zaufaj mi, lepiej że stało się to teraz, niż w trakcie dużego projektu. Wtedy dopiero byłby problem.

Może zastanawiasz się, po co właściwie te zasady? Po co są one mojemu zespołowi?

Zasady powinny określać konkretne zachowania- to, co jest porządane, akceptowalne i to, na co nie ma miejsca w naszym zespole, oczywiście w oparciu o wypracowane przez nas wartości.
Zadbaj o to, by ich określanie odbywało się w oparciu o argumenty. Kiedy robi się zbyt emocjonalnie, zrób przerwę, by wszyscy ochłonęli. Zapisujcie tylko konkretne zasady, które można przedyskutować i egzekwować ich obowiązywanie. Nie może ich być zbyt dużo-wtedy umkną w natłoku codziennych obowiązków i najzwyczajniej w świecie, nikt nie będzie ich akceptował.

Niech wszyscy, łącznie z Tobą, zobowiążą się przed całym zespołem, że będą się do nich stosować, a w przypadku, gdy zauważą ich naruszenie, zainterweniują. Ustalcie też, jak będzie to przekazywane i przyjmowane.

Ustalić zasady i wartości jest łatwo, a wdrożyć i egzekwować trudniej. Dlatego większość zespołów, ma je tylko (albo i aż!) na papierze.

Dlaczego warto to wypracować? Dlatego, że jest to solidny fundament, który scala całą załogę. I jest to początek tworzenia zespołu pełnego wsparcia, chętnego do pomocy, zmotywowanego w drodze do wspólnego celu. Krótko mówiąc, jest to początek tworzenia zespołu marzeń.

Nie zrażaj się jednym, nieudanym podejściem. Być może okaże się, że Ty i Twój zespół potrzebujecie więcej niż jednej próby, by skutecznie wprowadzić je w życie. Dlatego organizuj spotkania, rozmawiaj, próbuj różnych rozwiązań. Będzie to kosztować Cię zapewne sporo pracy i zaangażowania, ale zaufaj mi, efekty Ci to wynagrodzą :)

 

autor: Magdalena Wojtkowiak

 

Tagi: komunikacja, lider, wartości, współpraca, zarządzanie, zasady, zespół
Doceń i poleć nas
  • Udostępnij Facebook
  • Udostępnij Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Udostępnij LinkedIn
  • Wyślij e-mail
https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2019/06/adolescent-connection-discussion-1595391.jpg 2000 3000 biuro https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2018/12/LOGO.png biuro2019-06-17 10:10:502019-06-17 10:15:56Fundamenty, które tworzą zespół marzeń.
Artykuły, które również mogą się Tobie spodobać
Jak być asertywnym? – asertywność w 5 krokach.
Co ma bunt dwulatka do asertywności…
Wystąpienia – praktyczne sposoby na stres
delegowanie zadań i uprawnień Zarządzanie zespołem rozproszonym
Jak skutecznie zrekrutować pracownika w 4 krokach?
Asertywność

Zapraszamy na facebooka!

Obserwuj nas, żeby widzieć najnowsze informacje, ciekawe merytoryczne wpisy, udostępniane materiały, nadchodzące bezpłatne szkolenia oraz naszą pracę od kulis

Odbierz bezpłatnego ebooka

ebook jak efektywnie pracować w trybie home office

Jak Pracować w Trybie Home Office

Kategorie

  • Bez kategorii (3)
  • case study (2)
  • emocje (6)
  • kompetencja managerskie (29)
  • komunikacja (18)
  • leadership (17)
  • motywacja (8)
  • obsługa klienta (4)
  • produkcyjne (4)
  • rekrutacja (1)
  • sprzedaż (8)
  • stres (7)
  • wystąpienia publiczne (7)
  • zarządzanie (17)
  • zarządzanie sobą w czasie (8)

Tagi

asertywność czas efektywność osobista emocje historie z życia wzięte kierowanie zespołem klient kompetencje lidera kompetencje społeczne komunikacja konflikt leadership lider menedżerskie merchandising motywacja nieporozumienie obsługa klienta organizacja pracy perswazja planowanie porozumienie praca zespołowa przedstawiciel handlowy przemówienia przywództwo realizowanie celów realizowanie zadań rekrutacja relacje w zespole rozmowa z pracownikiem skuteczna komunikacja sprzedaż stres sukces szacunek wartości współpraca wywieranie wpływu zadania zarzadzanie czasem zarządzanie zarządzanie sobą w czasie zasady zespół

Pomagamy złożyć wniosek o dofinansowanie KFS i BUR

Nasze szkolenia mogą zostać zrealizowane ze środków w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego KFS oraz dofinansowania BUR.

Pomagamy w uzyskaniu dofinansowania szkoleń.

Udzielimy wsparcia w wypełnieniu formalności. Pomożemy w określeniu potrzeb szkoleniowych oraz doborze szkoleń odpowiednich dla konkretnych pracowników.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
 
  • Skontaktuj się z nami!
  • Sprawdzimy możliwości Twojej firmy.
  • Pomożemy dobrać szkolenia i złożyć wniosek.
Future Skills

KONTAKT

Future Skills Spółka z o.o.

tel. + 48 531 058 864
tel. + 48 577 851 333
szkolenia@futureskills.pl

Adres biura, adres do korespondencji:

ul. Bacciarellego 4a
51-649 Wrocław

NIP: 8982290422
Numer KRS: 0001024069

MENU

  • O NAS
  • SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • COACHING
  • AKADEMIE
  • REFERENCJE
  • KONTAKT

NEWSLETTER:

Zapisz się na newsletter i otrzymuj najnowsze informacje.




akredytacje

  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • REGULAMIN SZKOLEŃ
© Copyright - Future Skills 2022
Scroll to top

Aby zapewnić wysoką jakość usług nasza ta strona używa ciasteczek! Kontynuując jej przeglądanie zgadzasz się na ich użycie.

OKDowiedz się więcej

Ustawienia prywatności i ciasteczek



Ciasteczka

Ciasteczka (cookies) są to niewielkie pliki tekstowe, umożliwiające przechowywanie informacji lub uzyskanie dostępu do informacji już wcześniej zachowanej w urządzeniu końcowym Użytkownika.

Nasza strona internetowa używa ciasteczek, które wykorzystywane są do prawidłowego działania serwisu (utrzymanie sesji i cele statystyczne i analityczne). Ciasteczka nie przechowują danych osobowych.

Ciasteczka funkcjonalne

Nasz Sklep, jak większość witryn internetowych, korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczek). Są to niewielkie pliki, które są zapisywane w pamięci Twojego urządzenia (komputera, telefonu, itd.), m.in. w celu umożliwienia Ci korzystania z wszystkich funkcjonalności Sklepu.

Pliki cookies nie powodują zmian w ustawieniach Twojego urządzenia. Ponadto w każdej chwili możesz je usunąć – korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki. Korzystając z tych opcji możesz również blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.

Google Analytics Cookies

Google Analytics pozwala nam śledzić ruch na witrynie, zainteresowanie użytkowników oraz pozyskiwać informacje o zainteresowaniu witryną.

Jeśli nie chcesz żeby dane te były zbierane - możesz wyłączyć tą opcję

Pozostałe zewnętrzne serwisy

Używamy także zasobów innych zewnętrznych serwisów: Google Webfonts, Google Maps oraz zewnętrznych serwisów video aby dostarczać treści w jak najlepszy sposób. Jeśli chcesz możesz wyłączyć ich integrację - jednak może to znacznie ograniczyć funkcjonalność strony Zmiany będą widoczne po przeładowaniu strony

Google Webfont:

Google Map:

Vimeo i Youtube video:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Polityka prywatności
Accept settingsHide notification only

Dostosuj preferencje dotyczące zgód

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.
X