• Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • KONTAKT
POROZMAWIAJ Z EKSPERTEM: +48 531 058 864
Future Skills
  • O NAS
    • CASE STUDY
    • ZESPÓŁ FUTURE SKILLS
    • NASZE METODY
    • GRY SZKOLENIOWE
    • PRACUJ Z NAMI
  • OFERTA
    • Szkolenia dla firm
    • Szkolenia otwarte
    • Dofinansowanie KFS i BUR
    • Badania
    • Coaching Menedżerski
    • Wdrożenie Wartości w firmie – Grow by Value Process
  • SZKOLENIA
    • MENEDŻERSKIE
    • SPRZEDAŻ I OBSŁUGA KLIENTA
    • PRODUKCYJNE / LEAN
    • Team Building
    • EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
    • WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
    • EXCEL i MS OFFICE
    • MOTYWACJA
    • SZKOLENIA ONLINE
  • PRODUKCJA / LEAN
    • Szkolenia Produkcyjne
    • Audyt Procesów
    • Optymalizacja procesów
    • Narzędzia Lean
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • OPINIE
  • WIEDZA
    • Artykuły | BLOG
    • Wideo
    • Bezpłatne e-booki
    • Bezpłatne szkolenia – pobierz
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Szukaj
  • Menu Menu

6 zasad skutecznego motywowania

15 marca 2019/w motywacja

6 zasad skutecznego motywowania.

Jak sprawić, by pracownicy w Twoim zespole mieli więcej energii i zapału do pracy? Co zrobić, aby by z radością realizowali zadania, a ich motywacja utrzymywała się stale na zadowalającym poziomie?

Stworzenie zespołu pracującego na najwyższych obrotach jest zadaniem jest wyzwaniem dla każdego menedżera. To rolą szefa jest wydobycie ze swoich ludzi, tego, co w nich najlepsze.

Oto kilka wskazówek, które mogą wesprzeć Cię, by tego dokonać.

1. Zacznij od siebie

Pokaż jak to się robi. Jeśli chcesz skutecznie motywować pracowników powinieneś wykazywać się określoną pozytywną postawą i nastawieniem do pracy. Pamiętaj że oczy pracowników zwrócone są na ciebie i Twoja postawa wpływa na ich  motywację. Powinieneś być przekonany do celów i zadań jakie stawiasz przed zespołem. Tylko wtedy będziesz potrafił „sprzedać” je pracownikom tak, by z chęcią przystępowali do pracy.

2. Jasno definiuj cele

Przede wszystkim stawiaj pracownikom cele, które są dla nich osiągalne. Zbyt łatwe cele sprawiają, że pracownicy tracą motywację i mało przykładają się do realizacji zadań. Natomiast cele zbyt trudne do osiągnięcia mogą wywołać zniechęcenie, opór i frustrację.  Kiedy pracownicy realizują cele, osiągają sukces – dostrzeż to, ogłoś na spotkaniu, podkreśl wkład tych, którzy się do niego przyczynili. W wyznaczaniu realnych celów pomaga uzgadnianie ich z osobami, które będą je realizować. Zaangażuj pracowników w wyznaczanie celów, oni najlepiej wiedzą gdzie leżą granice ich możliwości, a poczucie wpływu i możliwości decydowania dodatkowo wzmacniają motywację.

3. Okazuj zaufanie, oczekuj tego, co najlepsze

Dostrzegaj w pracownikach zalety, talenty, możliwości i na tym buduj relacje. Zakładaj dobre intencje, że swoje zadania wykonują najlepiej jak potrafią. Dzięki temu wzmocnisz motywację pracowników, sprawisz, że będą chcieli sprostać pozytywnemu obrazowi swojej osoby w Twoich oczach. Brak zaufania i podejrzliwość to podstawowe czynniki niszczące relacje w zespole. Negatywne nastawienie wobec pracownika objawia się w sposobie bycia, mówienia, dokonywania oceny wyników pracy, jak również w decyzjach podejmowanych wobec pracowników. Nastawienie negatywne skutkuje tym, że pracownicy szybciej tracą motywację, częściej są sfrustrowani i niezadowoleni z pracy.

4. Pozwalaj na twórcze błędy

Ustal zasady reagowania na błędy i porażki pracowników. Wszystkie błędy powinny być wspólnie przeanalizowane, a celem tej analizy niech będzie znalezienie przyczyny i opracowanie metody, by w przyszłości takie błędy się nie pojawiały. Każdy popełnia błędy, a Twój sposób reagowania na nie decyduje o tym, czy pracownicy będą potrafili w sposób otwarty o nich mówić. Stwórz taką relację, w której pracownik nie będzie się bał rozmawiać z Tobą o swoich niepowodzeniach.

5. Poznaj potrzeby pracowników

Każdy pracownik ma swoje potrzeby i indywidualne cele związane z funkcjonowaniem w organizacji. Naucz sią je identyfikować, poznaj plany, dążenia swoich pracowników. Dzięki temu poznasz ich mocne strony, talenty i naturalne predyspozycje. Zarządzaj zgodnie z tą wiedzą – dobieraj zadania adekwatnie do potrzeb i możliwości pracowników, rozwijaj ich umiejętności.

6 Zauważaj, chwal i nagradzaj nie tylko efekty, ale również wysiłek

Chwal swoich pracowników, dużo i często. Nie tylko za super wynik, chwal za postępy, rozwój, ale również za postawę, a także za wysiłek wkładany w pracę. Poprzez wzmocnienia pozytywne zdecydowanie łatwiej jest wzbudzić w ludziach motywację niż poprzez presję, strach, upomnienia i kary. Pochwała ma większe znaczenie wówczas, gdy jest wypowiedziana w obecności innych, czyli chwal publicznie, gdyż to podnosi poziom samooceny osoby chwalonej, zaś dla otoczenia stanowi ona swego rodzaju wzorzec do naśladowania.

autor: Julita Dadej

Tagi: lider, motywacja, zarządzanie, zespół
Doceń i poleć nas
  • Udostępnij Facebook
  • Udostępnij Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Udostępnij LinkedIn
  • Wyślij e-mail
https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2019/03/skmotywowanie.jpg 1001 1500 biuro https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2018/12/LOGO.png biuro2019-03-15 18:32:272019-03-17 14:04:116 zasad skutecznego motywowania
Artykuły, które również mogą się Tobie spodobać
Motywacja – od Maslowa do Vrooma
szkolenie otwarte zarządzanie sobą w czasie - wyznaczanie priorytetów, planowanie zadań Efekt Piły: Jak walczyć z rozpraszaczami i zaoszczędzić 30% czasu?
Przemówienie – jak się za to zabrać? Cz. I
Lider Zespołu
Expose szefa – jak to zrobić?
Delegowanie zadań krok po kroku

Zapraszamy na facebooka!

Obserwuj nas, żeby widzieć najnowsze informacje, ciekawe merytoryczne wpisy, udostępniane materiały, nadchodzące bezpłatne szkolenia oraz naszą pracę od kulis

Odbierz bezpłatnego ebooka

ebook jak efektywnie pracować w trybie home office

Jak Pracować w Trybie Home Office

Kategorie

  • Bez kategorii (3)
  • case study (2)
  • emocje (6)
  • kompetencja managerskie (29)
  • komunikacja (18)
  • leadership (17)
  • motywacja (8)
  • obsługa klienta (4)
  • produkcyjne (4)
  • rekrutacja (1)
  • sprzedaż (8)
  • stres (7)
  • wystąpienia publiczne (7)
  • zarządzanie (17)
  • zarządzanie sobą w czasie (8)

Tagi

asertywność czas efektywność osobista emocje historie z życia wzięte kierowanie zespołem klient kompetencje lidera kompetencje społeczne komunikacja konflikt leadership lider menedżerskie merchandising motywacja nieporozumienie obsługa klienta organizacja pracy perswazja planowanie porozumienie praca zespołowa przedstawiciel handlowy przemówienia przywództwo realizowanie celów realizowanie zadań rekrutacja relacje w zespole rozmowa z pracownikiem skuteczna komunikacja sprzedaż stres sukces szacunek wartości współpraca wywieranie wpływu zadania zarzadzanie czasem zarządzanie zarządzanie sobą w czasie zasady zespół

Pomagamy złożyć wniosek o dofinansowanie KFS i BUR

Nasze szkolenia mogą zostać zrealizowane ze środków w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego KFS oraz dofinansowania BUR.

Pomagamy w uzyskaniu dofinansowania szkoleń.

Udzielimy wsparcia w wypełnieniu formalności. Pomożemy w określeniu potrzeb szkoleniowych oraz doborze szkoleń odpowiednich dla konkretnych pracowników.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
 
  • Skontaktuj się z nami!
  • Sprawdzimy możliwości Twojej firmy.
  • Pomożemy dobrać szkolenia i złożyć wniosek.
Future Skills

KONTAKT

Future Skills Spółka z o.o.

tel. + 48 531 058 864
tel. + 48 577 851 333
szkolenia@futureskills.pl

Adres biura, adres do korespondencji:

ul. Bacciarellego 4a
51-649 Wrocław

NIP: 8982290422
Numer KRS: 0001024069

MENU

  • O NAS
  • SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • COACHING
  • AKADEMIE
  • REFERENCJE
  • KONTAKT

NEWSLETTER:

Zapisz się na newsletter i otrzymuj najnowsze informacje.




akredytacje

  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • REGULAMIN SZKOLEŃ
© Copyright - Future Skills 2022
Scroll to top

Aby zapewnić wysoką jakość usług nasza ta strona używa ciasteczek! Kontynuując jej przeglądanie zgadzasz się na ich użycie.

OKDowiedz się więcej

Ustawienia prywatności i ciasteczek



Ciasteczka

Ciasteczka (cookies) są to niewielkie pliki tekstowe, umożliwiające przechowywanie informacji lub uzyskanie dostępu do informacji już wcześniej zachowanej w urządzeniu końcowym Użytkownika.

Nasza strona internetowa używa ciasteczek, które wykorzystywane są do prawidłowego działania serwisu (utrzymanie sesji i cele statystyczne i analityczne). Ciasteczka nie przechowują danych osobowych.

Ciasteczka funkcjonalne

Nasz Sklep, jak większość witryn internetowych, korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczek). Są to niewielkie pliki, które są zapisywane w pamięci Twojego urządzenia (komputera, telefonu, itd.), m.in. w celu umożliwienia Ci korzystania z wszystkich funkcjonalności Sklepu.

Pliki cookies nie powodują zmian w ustawieniach Twojego urządzenia. Ponadto w każdej chwili możesz je usunąć – korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki. Korzystając z tych opcji możesz również blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.

Google Analytics Cookies

Google Analytics pozwala nam śledzić ruch na witrynie, zainteresowanie użytkowników oraz pozyskiwać informacje o zainteresowaniu witryną.

Jeśli nie chcesz żeby dane te były zbierane - możesz wyłączyć tą opcję

Pozostałe zewnętrzne serwisy

Używamy także zasobów innych zewnętrznych serwisów: Google Webfonts, Google Maps oraz zewnętrznych serwisów video aby dostarczać treści w jak najlepszy sposób. Jeśli chcesz możesz wyłączyć ich integrację - jednak może to znacznie ograniczyć funkcjonalność strony Zmiany będą widoczne po przeładowaniu strony

Google Webfont:

Google Map:

Vimeo i Youtube video:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Polityka prywatności
Accept settingsHide notification only

Dostosuj preferencje dotyczące zgód

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.
X