• Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • KONTAKT
POROZMAWIAJ Z EKSPERTEM: +48 531 058 864
Future Skills
  • O NAS
    • CASE STUDY
    • ZESPÓŁ FUTURE SKILLS
    • NASZE METODY
    • GRY SZKOLENIOWE
    • PRACUJ Z NAMI
  • OFERTA
    • Szkolenia dla firm
    • Szkolenia otwarte
    • Dofinansowanie KFS i BUR
    • Badania
    • Coaching Menedżerski
    • Wdrożenie Wartości w firmie – Grow by Value Process
  • SZKOLENIA
    • MENEDŻERSKIE
    • SPRZEDAŻ I OBSŁUGA KLIENTA
    • PRODUKCYJNE / LEAN
    • Team Building
    • EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
    • WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
    • EXCEL i MS OFFICE
    • MOTYWACJA
    • SZKOLENIA ONLINE
  • PRODUKCJA / LEAN
    • Szkolenia Produkcyjne
    • Audyt Procesów
    • Optymalizacja procesów
    • Narzędzia Lean
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • OPINIE
  • WIEDZA
    • Artykuły | BLOG
    • Wideo
    • Bezpłatne e-booki
    • Bezpłatne szkolenia – pobierz
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Szukaj
  • Menu Menu

Najkrótsza droga do nieporozumienia

16 marca 2021/w emocje, komunikacja

Co jest najczęstszym powodem konfliktów i problemów, które pojawiają się w pracy, w zespole, w relacjach z bliskimi?

 

Przeważająca część konfliktów jest skutkiem nieporozumień i niedopowiedzeń! Brak szczerości i asertywności, oraz ogólnie nieumiejętnie prowadzona komunikacja, powoduje błędy, które przekładają się  na pogorszenie atmosfery pracy w zespole, brak współpracy, spadek motywacji i kiepskie wyniki zarówno zespołu, jak i całej firmy.

 

Jaka jest najkrótsza droga do nieporozumienia? Sprawdź czy tak robisz i zobacz jak uniknąć konfilktów!

Przypatrzmy się następującej sytuacji.

Jest godzina 15.00 w piątek. Ty od 2 godzin czekasz na raport, który kolega miał przesłać Ci do godziny 13.00. Ty jednak raportu nadal nie dostałaś.

Z jednej strony masz ochotę powiedzieć mu, co o tym myślisz, bo przecież ważne jest dla Ciebie wywiązywanie się z ustaleń oraz współpraca, a z drugiej nie chcesz być postrzegana jako niekoleżeńska i obawiasz się reakcji współpracownika. Myślisz, że nie warto psuć atmosfery i lepiej to przemilczeć, nawet kosztem tego, że znowu zostaniesz po godzinach i będziesz zmęczona i sfrustrowana. Z drugiej strony wkurza Cię Twoja uległość i nieumiejętność zadbania o swoje potrzeby. Jak długo jeszcze będziesz się poświęcać za cenę bycia lubianą czy też świętego spokoju?

 

Lęk przed oceną i odrzuceniem powoduje nadmierne dbanie o zadowolenie innych i spełnianie ich oczekiwań, nawet kosztem poczucia winy i nieprzyjemnych emocji.

Jeśli nie potrafisz powiedzieć współpracownikom, co Ci nie pasuje, bo myślisz, że będzie im przykro albo się obrażą, to bierzesz odpowiedzialność za ich emocje a sobie nie pozwalasz na zadbanie o siebie i swoje potrzeby. Obawiając się reakcji kolegów, sama wpędzasz się w poczucie winy i pozycję ofiary i masz przekonanie, że wszyscy Cię wykorzystują i nikt nie docenia tego, co robisz. Próba zadowolenia innych oraz branie na siebie odpowiedzialności za wynik pracy zespołu kończy się frustracją, przeciążeniem i brakiem motywacji.

 

A teraz wyobraź sobie, jak mogłaby zmienić się ta sytuacja, gdybyś zareagowała inaczej.

Gdybyś szczerze powiedziała, że nie podoba Ci się, gdy dostajesz raport z opóźnieniem, ponieważ ważne jest dla Ciebie wzajemne dotrzymywanie słowa oraz szacunek. Chciałabyś również móc polegać na swoich kolegach z zespołu i liczyć na wsparcie i współpracę.  Ponadto konsekwencją opóźnień jest to, że musisz zostać po godzinach i zaniedbujesz w ten sposób swoją rodzinę. Warto również poprosić o wytłumaczenie, z czego wynika opóźnienie i poprosić, aby od tej pory nie dochodziło do takich sytuacji. A jeśli kolega wie, że nie zdąży, niech jak najszybciej poinformuje zainteresowane osoby, co znacznie zwiększy szansę na znalezienie jakiegoś rozwiązania i uniknięcie frustracji czy innych nieprzyjemnych emocji. Nie ma gwarancji, że to zadziała, jednak zdecydowanie zwiększy się w ten sposób  szansa na zmianę podejścia rozmówcy. Gdy powiemy innym, co jest dla nas ważne w tym, co mają dla nas zrobić, jest bardziej prawdopodobne, że to dostaniemy. Tym bardziej, jeśli nigdy wcześniej taka osoba nie dostała informacji, że coś robi nie tak, jak byś chciała. Oczywiście mogła się domyśleć, że Ty wolisz, gdy wywiązuje się z ustaleń – jednak na to bym nie liczyła. Ludzie nie czytają nam w myślach i nie dla wszystkich oczywiste jest to, co dla nas. Inni ludzie traktują nas tak, jak im na to pozwalamy.

 

Zamiast unikać trudnych rozmów warto szczerze informować, jak się z tym czujemy i jakie są konsekwencje. W efekcie zwiększy się zrozumienie a zmniejszy ilość konfliktów i nieporozumień. Tym bardziej, że mają one często źródło w niezrozumieniu czyichś  emocji oraz złej interpretacji komunikatu. Czasem nagromadzone przez lata nieporozumienia stają się tak trudne, że sami nie potrafimy już samodzielnie ich rozwiązać i trzeba sięgnąć po pomoc innych osób.

 

Jeśli jasno nie zakomunikujemy drugiej stronie naszych decyzji, przemyśleń oraz próśb jest mała szansa, że coś się zmieni.

Tylko wzięcie odpowiedzialności za swoje emocje, umiejętne stawianie granic oraz jasne komunikowanie, gdy coś nam się nie podoba, może wpłynąć na polepszenie relacji, atmosferę współpracy i wzrost zaufania w zespole. Szczerość wobec siebie i innych z pewnością poprawi atmosferę,  komunikację i współpracę a tym samym polepszy wyniki pracy całego zespołu.

 

autor: Helena Borys

 

Tagi: emocje, historie z życia wzięte, komunikacja, konflikt, nieporozumienie, praca zespołowa, relacje w zespole, rozmowa z pracownikiem
Doceń i poleć nas
  • Udostępnij Facebook
  • Udostępnij Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Udostępnij LinkedIn
  • Wyślij e-mail
https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2021/03/komunikacja-artykuł-2.png 1080 1080 biuro https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2018/12/LOGO.png biuro2021-03-16 11:15:442021-03-16 11:15:44Najkrótsza droga do nieporozumienia
Artykuły, które również mogą się Tobie spodobać
Jak dopasować komunikację do potrzeb klienta?
Asertywność
delegowanie zadań Jak skutecznie delegować zadania?
Przemówienie – jak się za to zabrać? Cz. I
Expose szefa – jak to zrobić?
Techniki wywierania wpływu i perswazji

Zapraszamy na facebooka!

Obserwuj nas, żeby widzieć najnowsze informacje, ciekawe merytoryczne wpisy, udostępniane materiały, nadchodzące bezpłatne szkolenia oraz naszą pracę od kulis

Odbierz bezpłatnego ebooka

ebook jak efektywnie pracować w trybie home office

Jak Pracować w Trybie Home Office

Kategorie

  • Bez kategorii (3)
  • case study (2)
  • emocje (6)
  • kompetencja managerskie (29)
  • komunikacja (18)
  • leadership (17)
  • motywacja (8)
  • obsługa klienta (4)
  • produkcyjne (4)
  • rekrutacja (1)
  • sprzedaż (8)
  • stres (7)
  • wystąpienia publiczne (7)
  • zarządzanie (17)
  • zarządzanie sobą w czasie (8)

Tagi

asertywność czas efektywność osobista emocje historie z życia wzięte kierowanie zespołem klient kompetencje lidera kompetencje społeczne komunikacja konflikt leadership lider menedżerskie merchandising motywacja nieporozumienie obsługa klienta organizacja pracy perswazja planowanie porozumienie praca zespołowa przedstawiciel handlowy przemówienia przywództwo realizowanie celów realizowanie zadań rekrutacja relacje w zespole rozmowa z pracownikiem skuteczna komunikacja sprzedaż stres sukces szacunek wartości współpraca wywieranie wpływu zadania zarzadzanie czasem zarządzanie zarządzanie sobą w czasie zasady zespół

Pomagamy złożyć wniosek o dofinansowanie KFS i BUR

Nasze szkolenia mogą zostać zrealizowane ze środków w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego KFS oraz dofinansowania BUR.

Pomagamy w uzyskaniu dofinansowania szkoleń.

Udzielimy wsparcia w wypełnieniu formalności. Pomożemy w określeniu potrzeb szkoleniowych oraz doborze szkoleń odpowiednich dla konkretnych pracowników.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
 
  • Skontaktuj się z nami!
  • Sprawdzimy możliwości Twojej firmy.
  • Pomożemy dobrać szkolenia i złożyć wniosek.
Future Skills

KONTAKT

Future Skills Spółka z o.o.

tel. + 48 531 058 864
tel. + 48 577 851 333
szkolenia@futureskills.pl

Adres biura, adres do korespondencji:

ul. Bacciarellego 4a
51-649 Wrocław

NIP: 8982290422
Numer KRS: 0001024069

MENU

  • O NAS
  • SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • COACHING
  • AKADEMIE
  • REFERENCJE
  • KONTAKT

NEWSLETTER:

Zapisz się na newsletter i otrzymuj najnowsze informacje.




akredytacje

  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • REGULAMIN SZKOLEŃ
© Copyright - Future Skills 2022
Scroll to top

Aby zapewnić wysoką jakość usług nasza ta strona używa ciasteczek! Kontynuując jej przeglądanie zgadzasz się na ich użycie.

OKDowiedz się więcej

Ustawienia prywatności i ciasteczek



Ciasteczka

Ciasteczka (cookies) są to niewielkie pliki tekstowe, umożliwiające przechowywanie informacji lub uzyskanie dostępu do informacji już wcześniej zachowanej w urządzeniu końcowym Użytkownika.

Nasza strona internetowa używa ciasteczek, które wykorzystywane są do prawidłowego działania serwisu (utrzymanie sesji i cele statystyczne i analityczne). Ciasteczka nie przechowują danych osobowych.

Ciasteczka funkcjonalne

Nasz Sklep, jak większość witryn internetowych, korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczek). Są to niewielkie pliki, które są zapisywane w pamięci Twojego urządzenia (komputera, telefonu, itd.), m.in. w celu umożliwienia Ci korzystania z wszystkich funkcjonalności Sklepu.

Pliki cookies nie powodują zmian w ustawieniach Twojego urządzenia. Ponadto w każdej chwili możesz je usunąć – korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki. Korzystając z tych opcji możesz również blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.

Google Analytics Cookies

Google Analytics pozwala nam śledzić ruch na witrynie, zainteresowanie użytkowników oraz pozyskiwać informacje o zainteresowaniu witryną.

Jeśli nie chcesz żeby dane te były zbierane - możesz wyłączyć tą opcję

Pozostałe zewnętrzne serwisy

Używamy także zasobów innych zewnętrznych serwisów: Google Webfonts, Google Maps oraz zewnętrznych serwisów video aby dostarczać treści w jak najlepszy sposób. Jeśli chcesz możesz wyłączyć ich integrację - jednak może to znacznie ograniczyć funkcjonalność strony Zmiany będą widoczne po przeładowaniu strony

Google Webfont:

Google Map:

Vimeo i Youtube video:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Polityka prywatności
Accept settingsHide notification only

Dostosuj preferencje dotyczące zgód

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.
X