• Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • KONTAKT
POROZMAWIAJ Z EKSPERTEM: +48 531 058 864
Future Skills
  • O NAS
    • CASE STUDY
    • ZESPÓŁ FUTURE SKILLS
    • NASZE METODY
    • GRY SZKOLENIOWE
    • PRACUJ Z NAMI
  • OFERTA
    • Szkolenia dla firm
    • Szkolenia otwarte
    • Dofinansowanie KFS i BUR
    • Badania
    • Coaching Menedżerski
    • Wdrożenie Wartości w firmie – Grow by Value Process
  • SZKOLENIA
    • MENEDŻERSKIE
    • SPRZEDAŻ I OBSŁUGA KLIENTA
    • PRODUKCYJNE / LEAN
    • Team Building
    • EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
    • WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
    • EXCEL i MS OFFICE
    • MOTYWACJA
    • SZKOLENIA ONLINE
  • PRODUKCJA / LEAN
    • Szkolenia Produkcyjne
    • Audyt Procesów
    • Optymalizacja procesów
    • Narzędzia Lean
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • OPINIE
  • WIEDZA
    • Artykuły | BLOG
    • Wideo
    • Bezpłatne e-booki
    • Bezpłatne szkolenia – pobierz
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Szukaj
  • Menu Menu

Delegowanie zadań to jedno z najważniejszych narzędzi, którymi dysponuje menadżer.

Jednak większość przełożonych nie lubi lub nie potrafi skutecznie delegować. Wydaje im się, że szybciej będzie, jak sami wykonają dane zadanie, niż kiedy będą tłumaczyć pracownikom, co jest do zrobienia. Poza tym boją się, że stracą kontrolę w firmie lub nie ufają umiejętnościom pracowników.

Delegowanie zadań to dzielenie się odpowiedzialnością menadżera z pracownikami. Nie robisz tego? Zawsze będziesz zawalony robotą.

Delegowanie zadań przynosi wiele korzyści menedżerowi jak  i zespołowi.

  • Menadżerowie, odciążeni od spraw mniejszej wagi, mogą skupić się na zadaniach strategicznych dla firmy.
  • Delegowanie przyspiesza proces podejmowania decyzji, dzięki przekazywaniu decyzyjności bliżej miejsca, w którym znajdują się problemy do rozwiązania.
  • Zwiększa się aktywność i poziom zaangażowania pracowników, rosną ich kompetencje i samodzielność.

Delegowanie zadań, jak to robić skutecznie?

  • Zdefiniuj zakres zadania.

Zastanów się, czy zadanie spełnia warunki pozwalające, by powierzyć jego wykonanie pracownikowi? Nie deleguj ważnych funkcji kierowniczych (związanych z wyznaczaniem celów, planowaniem, kontrolą wyników), zadań bardzo ważnych, o dużym stopniu ryzyka, przypadków wyjątkowych, zadań, które szef zlecił bezpośrednio tobie.

  • Wybierz odpowiednią osobę.

Deleguj adekwatnie do możliwości pracowników. Określ kompetencje i umiejętności, które będą potrzebne do realizacji zadania. Wybierz pracownika posiadającego potrzebne umiejętności. Wyjaśnij, dlaczego akurat jemu delegujesz konkretne zadanie. Wytłumacz, jakie znaczenie ma to zadanie w kontekście realizacji celów działu, firmy.

  • Określ cele i zakres odpowiedzialności.

Dokładnie przedstaw cel, jaki ma być osiągnięty, w kategoriach konkretnego oczekiwanego wyniku. Upewnij się, że zostałeś dobrze zrozumiany, poproś o informację zwrotną. Przedyskutujcie, jakie warunki muszą być spełnione i jakie są niezbędne środki, by spełnić wszystkie wymagania. Ustal szczegółowo przyznany pracownikom zakres kompetencji.

  • Określ dostępne zasoby i wsparcie.

Wskaż, co będzie potrzebne do wykonania zadania i zapewnij to. Jeżeli jest taka potrzeba, przydziel dodatkowe osoby do pomocy przy realizacji wyznaczonego zadania. Doprecyzuj z pracownikiem, jakiego wsparcia będzie od ciebie potrzebował i w jaki sposób będzie o nie prosił.

  • Uzgodnij deadline.

Zawsze uzgadniaj z zespołem do kiedy praca ma zostać wykonana.

  • Ustal z pracownikiem reguły kontroli i oceny jego pracy.

Określ, kiedy i w jaki sposób będziesz interweniował, jeśli pojawią się poważne problemy lub sygnały, że cel może nie zostać osiągnięty. Wprowadź jasny i przejrzysty system raportowania postępów, na przykład raporty miesięczne lub cotygodniowe spotkania z pracownikiem. Metody sprawdzania i kontroli muszą być uzgodnione z pracownikiem, któremu powierzamy obowiązki, w przeciwnym razie może on odnieść wrażenie, że kwestionujemy jego pracę lub nie mamy do niego zaufania.

  • Udziel informacji zwrotnej.

Po wykonaniu zadania zweryfikuj jego jakość, udziel informacji zwrotnej. Jak zadanie będzie wykonane zgodnie z założeniami, udziel pracownikowi pochwały – zmotywuje go to dobrej pracy w przeszłości i daj poczucie, że jego starania są zauważone. Jeżeli zadanie nie będzie zrealizowane zgodnie z oczekiwaniami, poszukajcie razem przyczyn i wypracujcie model reagowania przy realizacji kolejnych delegowanych zadań.

autor: Julita Dadej

Nadal nie jesteś pewny jak delegować zadania?
Nie masz już siły pracować za wszystkich, słuchać tłumaczeń, poprawiać błędów i tłumaczyć się przed szefem?

Umów się na bezpłatną konsultację z naszym ekspertem, zobaczymy, jak możemy Ci pomóc.

Umów się na bezpłatną konsultację

Zapraszamy na facebooka!

Obserwuj nas, żeby widzieć najnowsze informacje, ciekawe merytoryczne wpisy, udostępniane materiały, nadchodzące bezpłatne szkolenia oraz naszą pracę od kulis

Odbierz bezpłatnego ebooka

ebook jak efektywnie pracować w trybie home office

Jak Pracować w Trybie Home Office

Kategorie

  • Bez kategorii (3)
  • case study (2)
  • emocje (6)
  • kompetencja managerskie (29)
  • komunikacja (18)
  • leadership (17)
  • motywacja (8)
  • obsługa klienta (4)
  • produkcyjne (4)
  • rekrutacja (1)
  • sprzedaż (8)
  • stres (7)
  • wystąpienia publiczne (7)
  • zarządzanie (17)
  • zarządzanie sobą w czasie (8)

Tagi

asertywność czas efektywność osobista emocje historie z życia wzięte kierowanie zespołem klient kompetencje lidera kompetencje społeczne komunikacja konflikt leadership lider menedżerskie merchandising motywacja nieporozumienie obsługa klienta organizacja pracy perswazja planowanie porozumienie praca zespołowa przedstawiciel handlowy przemówienia przywództwo realizowanie celów realizowanie zadań rekrutacja relacje w zespole rozmowa z pracownikiem skuteczna komunikacja sprzedaż stres sukces szacunek wartości współpraca wywieranie wpływu zadania zarzadzanie czasem zarządzanie zarządzanie sobą w czasie zasady zespół

Pomagamy złożyć wniosek o dofinansowanie KFS i BUR

Nasze szkolenia mogą zostać zrealizowane ze środków w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego KFS oraz dofinansowania BUR.

Pomagamy w uzyskaniu dofinansowania szkoleń.

Udzielimy wsparcia w wypełnieniu formalności. Pomożemy w określeniu potrzeb szkoleniowych oraz doborze szkoleń odpowiednich dla konkretnych pracowników.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
 
  • Skontaktuj się z nami!
  • Sprawdzimy możliwości Twojej firmy.
  • Pomożemy dobrać szkolenia i złożyć wniosek.
Future Skills

KONTAKT

Future Skills Spółka z o.o.

tel. + 48 531 058 864
tel. + 48 577 851 333
szkolenia@futureskills.pl

Adres biura, adres do korespondencji:

ul. Bacciarellego 4a
51-649 Wrocław

NIP: 8982290422
Numer KRS: 0001024069

MENU

  • O NAS
  • SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • COACHING
  • AKADEMIE
  • REFERENCJE
  • KONTAKT

NEWSLETTER:

Zapisz się na newsletter i otrzymuj najnowsze informacje.




akredytacje

  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • REGULAMIN SZKOLEŃ
© Copyright - Future Skills 2022
Scroll to top

Aby zapewnić wysoką jakość usług nasza ta strona używa ciasteczek! Kontynuując jej przeglądanie zgadzasz się na ich użycie.

OKDowiedz się więcej

Ustawienia prywatności i ciasteczek



Ciasteczka

Ciasteczka (cookies) są to niewielkie pliki tekstowe, umożliwiające przechowywanie informacji lub uzyskanie dostępu do informacji już wcześniej zachowanej w urządzeniu końcowym Użytkownika.

Nasza strona internetowa używa ciasteczek, które wykorzystywane są do prawidłowego działania serwisu (utrzymanie sesji i cele statystyczne i analityczne). Ciasteczka nie przechowują danych osobowych.

Ciasteczka funkcjonalne

Nasz Sklep, jak większość witryn internetowych, korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczek). Są to niewielkie pliki, które są zapisywane w pamięci Twojego urządzenia (komputera, telefonu, itd.), m.in. w celu umożliwienia Ci korzystania z wszystkich funkcjonalności Sklepu.

Pliki cookies nie powodują zmian w ustawieniach Twojego urządzenia. Ponadto w każdej chwili możesz je usunąć – korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki. Korzystając z tych opcji możesz również blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.

Google Analytics Cookies

Google Analytics pozwala nam śledzić ruch na witrynie, zainteresowanie użytkowników oraz pozyskiwać informacje o zainteresowaniu witryną.

Jeśli nie chcesz żeby dane te były zbierane - możesz wyłączyć tą opcję

Pozostałe zewnętrzne serwisy

Używamy także zasobów innych zewnętrznych serwisów: Google Webfonts, Google Maps oraz zewnętrznych serwisów video aby dostarczać treści w jak najlepszy sposób. Jeśli chcesz możesz wyłączyć ich integrację - jednak może to znacznie ograniczyć funkcjonalność strony Zmiany będą widoczne po przeładowaniu strony

Google Webfont:

Google Map:

Vimeo i Youtube video:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Polityka prywatności
Accept settingsHide notification only

Dostosuj preferencje dotyczące zgód

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.
X