• Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • KONTAKT
POROZMAWIAJ Z EKSPERTEM: +48 531 058 864
Future Skills
  • O NAS
    • CASE STUDY
    • ZESPÓŁ FUTURE SKILLS
    • NASZE METODY
    • GRY SZKOLENIOWE
    • PRACUJ Z NAMI
  • OFERTA
    • Szkolenia dla firm
    • Szkolenia otwarte
    • Dofinansowanie KFS i BUR
    • Badania
    • Coaching Menedżerski
    • Wdrożenie Wartości w firmie – Grow by Value Process
  • SZKOLENIA
    • MENEDŻERSKIE
    • SPRZEDAŻ I OBSŁUGA KLIENTA
    • PRODUKCYJNE / LEAN
    • Team Building
    • EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
    • WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
    • EXCEL i MS OFFICE
    • MOTYWACJA
    • SZKOLENIA ONLINE
  • PRODUKCJA / LEAN
    • Szkolenia Produkcyjne
    • Audyt Procesów
    • Optymalizacja procesów
    • Narzędzia Lean
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • OPINIE
  • WIEDZA
    • Artykuły | BLOG
    • Wideo
    • Bezpłatne e-booki
    • Bezpłatne szkolenia – pobierz
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Szukaj
  • Menu Menu

Lider zespołu czyli KTO?

Instytut Gallupa przebadał ponad milion osób zatrudnionych w różnych firmach, branżach i krajach. Jednym z wyników tych badań było stwierdzenie, iż wybitnym pracownikom potrzeba wielkich liderów zespołu. To jak długo w firmie pozostanie utalentowany pracownik i co do niej wniesie, zależy bowiem od jego relacji z bezpośrednim przełożonym.

50 – 70% badanych pracowników wskazuje, iż atmosfera w pracy jest wynikiem zachowania, postawy i działań jednej osoby – lidera (szefa).

Wydawałoby się więc, że każda organizacja kładzie duży nacisk na szkolenia dla nowych liderów. Niestety często bywa tak, że lider nie otrzymuje wsparcia i nie przechodzi żadnego szkolenia związanego ze swoją nową rolą.

Istnieje szereg kroków, które lider powinien podjąć aby zapewnić sukces swojemu zespołowi. Lider musi nie tylko zrozumieć cele i zadania ale także w jasny sposób przedstawić je swojemu zespołowi. Powinien poświęcić sporo czasu na obserwację współpracowników, dzięki której oceni umiejętności i zdolności poszczególnych członków zespołu. Na pewno pomocna będzie tutaj umiejętność zadawania właściwych pytań, aktywnego słuchania oraz wspierania innych.

Lider zespołu musi posiadać umiejętność godzenia ze sobotą rozmaitych ludzkich emocji i skupiania ich w pozytywnym kierunku. Powinien być autentyczny w tym, co robi, mówi i wierny wyznawanym przez siebie wartościom. Ważne aby jego styl przywództwa był:

  • nastawiony na współpracę – znacznie większą uwagę koncentruje na ludziach i tworzeniu współpracy między nimi niż na ocenie realizacji zadań oraz celów
  • demokratyczny – preferuje zasady porozumienia i współdziałania poprzez aktywny udział pracowników w podejmowaniu decyzji
  • wizjonerski – oznacza to umiejętność inspirowania i motywowania ludzi
  • oparty na coachingu – rozumiany jako metoda rozwijania potencjału zawodowego i osobistego poprzez bezpośrednią interakcję międzyludzką
Lider zespołu nieodpowiednio przygotowany do swojej roli może przyjąć postawę „toksyczną”.

Toksyczni liderzy tworzą atmosferę wrogości, w której ludzie cały czas wyprowadzają się z równowagi, a co za tym idzie osiągają coraz gorsze wyniki. Styl zarządzania takiego lidera  jest autorytarny, oparty na wydawaniu rozkazów, bezwzględnie nastawiony na osiąganie rezultatów. Toksycznym liderom brakuje empatii i umiejętności współpracy z innymi. Są skoncentrowani wyłącznie na sobie i siebie stawiają ponad wszystko. Toksyczny lider może osiągać cele tylko w krótkim odstępstwie czasu, w dłuższej perspektywie jego postawa niszczy całkowicie atmosferę w środowisku pracy.

Jedną z najważniejszych cech jaką powinien posiadać lider  zespołu jest poczucie własnej wartości.

Jest to świadomość swojej wyjątkowości, pewnych talentów i zdolności. Im wyższe poczucie własnej wartości ma lider, tym wyższe cele stawia przed sobą, tym trudniejszych zadań jest w stanie się podjąć.

Czując się kimś znaczącym, niepowtarzalnym, obdarowanym szeregiem cennych cech charakteru i umiejętności, człowiek taki ma odwagę myśleć w kategoriach zwycięstwa, sięgać po najlepsze. Im wyżej ceni siebie, tym niej wymaga dowodów swojej wartości od innych, a zatem nie jest tak bardzo wrażliwy na krytykę czy – zwyczajnie- na niepowodzenie*.

Przywództwo, postawa i poczucie własnej wartości to dopiero początek. Lider musi zdobyć wiedzę i umiejętności dotyczące komunikacji, motywowania, delegowania zadań oraz budowania zespołu. Bycie liderem nie zwalnia cię także z dbania o swój własny rozwój: przywódca nigdy nie zaprowadzi swych ludzi dalej niż do punktu, który sam osiągnął**

Autor: Magdalena Wojtkowiak

Źródła:
* I. Majewska-Opiełka: Umysł lidera. MEDIUM 1998
** J. Maxwell: Być liderem. MEDIUM. 1994
1. J.M. Heidema, C.A. McKenzie: Budowanie zespołu z pasją. Poznań 2006
2. M. Armstrong: Zarządzanie ludźmi. Poznań 2007
3. M. Buckinham, C. Coffman: Złam wszelkie zasady. MT Biznes 2004

Zapraszamy na facebooka!

Obserwuj nas, żeby widzieć najnowsze informacje, ciekawe merytoryczne wpisy, udostępniane materiały, nadchodzące bezpłatne szkolenia oraz naszą pracę od kulis

Odbierz bezpłatnego ebooka

ebook jak efektywnie pracować w trybie home office

Jak Pracować w Trybie Home Office

Kategorie

  • Bez kategorii (3)
  • case study (2)
  • emocje (6)
  • kompetencja managerskie (29)
  • komunikacja (18)
  • leadership (17)
  • motywacja (8)
  • obsługa klienta (4)
  • produkcyjne (4)
  • rekrutacja (1)
  • sprzedaż (8)
  • stres (7)
  • wystąpienia publiczne (7)
  • zarządzanie (17)
  • zarządzanie sobą w czasie (8)

Tagi

asertywność czas efektywność osobista emocje historie z życia wzięte kierowanie zespołem klient kompetencje lidera kompetencje społeczne komunikacja konflikt leadership lider menedżerskie merchandising motywacja nieporozumienie obsługa klienta organizacja pracy perswazja planowanie porozumienie praca zespołowa przedstawiciel handlowy przemówienia przywództwo realizowanie celów realizowanie zadań rekrutacja relacje w zespole rozmowa z pracownikiem skuteczna komunikacja sprzedaż stres sukces szacunek wartości współpraca wywieranie wpływu zadania zarzadzanie czasem zarządzanie zarządzanie sobą w czasie zasady zespół

Pomagamy złożyć wniosek o dofinansowanie KFS i BUR

Nasze szkolenia mogą zostać zrealizowane ze środków w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego KFS oraz dofinansowania BUR.

Pomagamy w uzyskaniu dofinansowania szkoleń.

Udzielimy wsparcia w wypełnieniu formalności. Pomożemy w określeniu potrzeb szkoleniowych oraz doborze szkoleń odpowiednich dla konkretnych pracowników.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
 
  • Skontaktuj się z nami!
  • Sprawdzimy możliwości Twojej firmy.
  • Pomożemy dobrać szkolenia i złożyć wniosek.
Future Skills

KONTAKT

Future Skills Spółka z o.o.

tel. + 48 531 058 864
tel. + 48 577 851 333
szkolenia@futureskills.pl

Adres biura, adres do korespondencji:

ul. Bacciarellego 4a
51-649 Wrocław

NIP: 8982290422
Numer KRS: 0001024069

MENU

  • O NAS
  • SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • COACHING
  • AKADEMIE
  • REFERENCJE
  • KONTAKT

NEWSLETTER:

Zapisz się na newsletter i otrzymuj najnowsze informacje.




akredytacje

  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • REGULAMIN SZKOLEŃ
© Copyright - Future Skills 2022
Scroll to top

Aby zapewnić wysoką jakość usług nasza ta strona używa ciasteczek! Kontynuując jej przeglądanie zgadzasz się na ich użycie.

OKDowiedz się więcej

Ustawienia prywatności i ciasteczek



Ciasteczka

Ciasteczka (cookies) są to niewielkie pliki tekstowe, umożliwiające przechowywanie informacji lub uzyskanie dostępu do informacji już wcześniej zachowanej w urządzeniu końcowym Użytkownika.

Nasza strona internetowa używa ciasteczek, które wykorzystywane są do prawidłowego działania serwisu (utrzymanie sesji i cele statystyczne i analityczne). Ciasteczka nie przechowują danych osobowych.

Ciasteczka funkcjonalne

Nasz Sklep, jak większość witryn internetowych, korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczek). Są to niewielkie pliki, które są zapisywane w pamięci Twojego urządzenia (komputera, telefonu, itd.), m.in. w celu umożliwienia Ci korzystania z wszystkich funkcjonalności Sklepu.

Pliki cookies nie powodują zmian w ustawieniach Twojego urządzenia. Ponadto w każdej chwili możesz je usunąć – korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki. Korzystając z tych opcji możesz również blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.

Google Analytics Cookies

Google Analytics pozwala nam śledzić ruch na witrynie, zainteresowanie użytkowników oraz pozyskiwać informacje o zainteresowaniu witryną.

Jeśli nie chcesz żeby dane te były zbierane - możesz wyłączyć tą opcję

Pozostałe zewnętrzne serwisy

Używamy także zasobów innych zewnętrznych serwisów: Google Webfonts, Google Maps oraz zewnętrznych serwisów video aby dostarczać treści w jak najlepszy sposób. Jeśli chcesz możesz wyłączyć ich integrację - jednak może to znacznie ograniczyć funkcjonalność strony Zmiany będą widoczne po przeładowaniu strony

Google Webfont:

Google Map:

Vimeo i Youtube video:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Polityka prywatności
Accept settingsHide notification only

Dostosuj preferencje dotyczące zgód

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.
X