• Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • KONTAKT
POROZMAWIAJ Z EKSPERTEM: +48 531 058 864
Future Skills
  • O NAS
    • CASE STUDY
    • ZESPÓŁ FUTURE SKILLS
    • NASZE METODY
    • GRY SZKOLENIOWE
    • PRACUJ Z NAMI
  • OFERTA
    • Szkolenia dla firm
    • Szkolenia otwarte
    • Dofinansowanie KFS i BUR
    • Badania
    • Coaching Menedżerski
    • Wdrożenie Wartości w firmie – Grow by Value Process
  • SZKOLENIA
    • MENEDŻERSKIE
    • SPRZEDAŻ I OBSŁUGA KLIENTA
    • PRODUKCYJNE / LEAN
    • Team Building
    • EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
    • WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
    • EXCEL i MS OFFICE
    • MOTYWACJA
    • SZKOLENIA ONLINE
  • PRODUKCJA / LEAN
    • Szkolenia Produkcyjne
    • Audyt Procesów
    • Optymalizacja procesów
    • Narzędzia Lean
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • OPINIE
  • WIEDZA
    • Artykuły | BLOG
    • Wideo
    • Bezpłatne e-booki
    • Bezpłatne szkolenia – pobierz
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Szukaj
  • Menu Menu

Przemówienie – jak się za to zabrać? Cz. I

15 marca 2019/w kompetencja managerskie, wystąpienia publiczne

Przemówienie – jak się za to zabrać? Cz. I

Stało się. Masz przygotować wystąpienie. Jak się za to zabrać?

Mark Twain – ten od Przygód Tomka Sawyera i Przygód Hucka (ktoś jeszcze pamięta te książki?) powiedział, że sekret dobrej improwizacji tkwi w solidnym przygotowaniu. I nic tego nie zmieni. Przygotowanie dobrego wystąpienia, przemówienia, prezentacji biznesowej wymaga czasu.

Zanim jednak przystąpisz do pracy musisz wiedzieć, jaki rodzaj przemówienia masz zamiar wygłosić?

Czy będzie to przemówienie okolicznościowe? A może wyłącznie informacyjne? Może będziesz prezentował swoje stanowisko albo firmy? Będziesz prezentował argumenty na poparcie Twoich racji czy przekonywał do czegoś? Każde z nich wymaga innego podejścia.

Okolicznościowe – to wygłaszane z okazji np. jubileuszu, wznoszenia toastu, podziękowania za przyznanie nagrody, urodzin czy imienin. Tu najważniejsze jest dotarcie do serc słuchaczy.

Klasyczne przemówienie informacyjne to takie, gdy np. informujesz o wynikach prac badawczych, decyzjach jakie zostały podjęte, nowych projektach itp. Tu najistotniejsze jest przekazanie konkretnych informacji, danych, faktów.

Mowy argumentacyjne i perswazyjne mają na celu przekonanie słuchaczy do Twojego stanowiska i dowiedzenie słuszności prezentowanych poglądów. To domena np. polityków lub biznesmenów, którzy chcą pozyskać inwestorów do swoich projektów.

Oczywiście istnieją również formy mieszane, to co najważniejsze to to, że rodzaj przemówienia wpływa na styl mówienia.

Styl mówienia i dobór słów muszą pasować do okoliczności i osobowości mówcy.

Przykład schematu przemówienia okolicznościowego:

– Przywitanie – zwrot bezpośredni do zgromadzonych gości

– Wyrażenie przyjemności, zaszczytu lub wyróżnienia, jakie nas spotkało jako mówców

-Życzenia, podziękowania, wyrażenie nadziei

– Apel lub wizja przyszłości

– Podziękowanie lub wzniesienie toastu

Przykład prostego schematu przemówienia przedstawiającego nasze stanowisko:

-Zwrot do publiczności

– Twoje twierdzenia

– Argumenty na poparcie przedstawionych twierdzeń 1..,2…,3…

-Dlatego…

-Zdanie końcowe- podsumowanie

Swoją mowę możesz wygłosić na 3 sposoby: przygotować w całości na piśmie, zastosować słowa klucze, mowa improwizowana.

Mowa przygotowana na piśmie to taka, gdzie całą treść, słowo, po słowie, napisałeś sobie wcześniej. Dzięki temu nic Ci nie umknie. Ważne jest by zastosować technikę ZPM.

Z – zerknij – na konspekt by przypomnieć sobie kolejne zdanie lub akapit

P – podnieś oczy znad kartki by popatrzeć na widownie, słuchaczy.

M – mów i patrz na słuchaczy. Utrzymuj kontakt wzrokowy. Gdy skończysz mówić to co zapamiętałeś, znowu możesz zerknąć na tekst napisany, podnieś oczy i dopiero mów. Taka technikę stosowali prezenterzy telewizyjni zanim rozpowszechniło się używanie czytnika montowanego na kamerze – telepromtera.

Mowa z użyciem słów kluczowych – to mowa swobodna. Tutaj mówca nie odczytuje przemówienia, ale swobodnie formułuje myśli wg planu wyznaczonego przez słowa klucze. Mogą one być przygotowane na flipczarcie,  w postaci mapy myśli czy zwykłego konspektu. To już oczywiście wyższy poziom, wymagający panowania nad tremą i umiejętności trzymania się głównych założeń. Osoba mająca skłonności do dygresji, może tutaj polec. Taki sposób prezentowania treści jest z pewnością oznaką dobrego przygotowania i wprawy.

Mowa swobodna – improwizowana – to klasyczne przemawianie z głowy. Czyli nawet jak napisałeś sobie wcześniej całą treść, to mówisz z pamięci, nie czytasz. Na pewno trudniejszy dla osób, które mają małe doświadczenie albo debiutują w roli mówcy. Wymaga pewności siebie i większego doświadczenia.

W następnym artykule – jak w kilku krokach przygotować przemówienie.

Na podstawie: Peter Heigl – 30 minut aby zostać dobrym mówcą

Autor: Magdalena Falkowska

Tagi: komunikacja, lider, przemówienia
Doceń i poleć nas
  • Udostępnij Facebook
  • Udostępnij Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Udostępnij LinkedIn
  • Wyślij e-mail
https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2019/03/przem2.jpg 1001 1500 biuro https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2018/12/LOGO.png biuro2019-03-15 18:26:422019-03-17 14:02:20Przemówienie – jak się za to zabrać? Cz. I
Artykuły, które również mogą się Tobie spodobać
Dlaczego nie możemy się dogadać w pracy?
Asertywna obsługa trudnego klienta
Motywacja – od Maslowa do Vrooma
Najkrótsza droga do nieporozumienia
delegowanie zadań Jak skutecznie delegować zadania?
Prezentacje na miarę Steva Jobsa

Zapraszamy na facebooka!

Obserwuj nas, żeby widzieć najnowsze informacje, ciekawe merytoryczne wpisy, udostępniane materiały, nadchodzące bezpłatne szkolenia oraz naszą pracę od kulis

Odbierz bezpłatnego ebooka

ebook jak efektywnie pracować w trybie home office

Jak Pracować w Trybie Home Office

Kategorie

  • Bez kategorii (3)
  • case study (2)
  • emocje (6)
  • kompetencja managerskie (29)
  • komunikacja (18)
  • leadership (17)
  • motywacja (8)
  • obsługa klienta (4)
  • produkcyjne (4)
  • rekrutacja (1)
  • sprzedaż (8)
  • stres (7)
  • wystąpienia publiczne (7)
  • zarządzanie (17)
  • zarządzanie sobą w czasie (8)

Tagi

asertywność czas efektywność osobista emocje historie z życia wzięte kierowanie zespołem klient kompetencje lidera kompetencje społeczne komunikacja konflikt leadership lider menedżerskie merchandising motywacja nieporozumienie obsługa klienta organizacja pracy perswazja planowanie porozumienie praca zespołowa przedstawiciel handlowy przemówienia przywództwo realizowanie celów realizowanie zadań rekrutacja relacje w zespole rozmowa z pracownikiem skuteczna komunikacja sprzedaż stres sukces szacunek wartości współpraca wywieranie wpływu zadania zarzadzanie czasem zarządzanie zarządzanie sobą w czasie zasady zespół

Pomagamy złożyć wniosek o dofinansowanie KFS i BUR

Nasze szkolenia mogą zostać zrealizowane ze środków w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego KFS oraz dofinansowania BUR.

Pomagamy w uzyskaniu dofinansowania szkoleń.

Udzielimy wsparcia w wypełnieniu formalności. Pomożemy w określeniu potrzeb szkoleniowych oraz doborze szkoleń odpowiednich dla konkretnych pracowników.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
 
  • Skontaktuj się z nami!
  • Sprawdzimy możliwości Twojej firmy.
  • Pomożemy dobrać szkolenia i złożyć wniosek.
Future Skills

KONTAKT

Future Skills Spółka z o.o.

tel. + 48 531 058 864
tel. + 48 577 851 333
szkolenia@futureskills.pl

Adres biura, adres do korespondencji:

ul. Bacciarellego 4a
51-649 Wrocław

NIP: 8982290422
Numer KRS: 0001024069

MENU

  • O NAS
  • SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • COACHING
  • AKADEMIE
  • REFERENCJE
  • KONTAKT

NEWSLETTER:

Zapisz się na newsletter i otrzymuj najnowsze informacje.




akredytacje

  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • REGULAMIN SZKOLEŃ
© Copyright - Future Skills 2022
Scroll to top

Aby zapewnić wysoką jakość usług nasza ta strona używa ciasteczek! Kontynuując jej przeglądanie zgadzasz się na ich użycie.

OKDowiedz się więcej

Ustawienia prywatności i ciasteczek



Ciasteczka

Ciasteczka (cookies) są to niewielkie pliki tekstowe, umożliwiające przechowywanie informacji lub uzyskanie dostępu do informacji już wcześniej zachowanej w urządzeniu końcowym Użytkownika.

Nasza strona internetowa używa ciasteczek, które wykorzystywane są do prawidłowego działania serwisu (utrzymanie sesji i cele statystyczne i analityczne). Ciasteczka nie przechowują danych osobowych.

Ciasteczka funkcjonalne

Nasz Sklep, jak większość witryn internetowych, korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczek). Są to niewielkie pliki, które są zapisywane w pamięci Twojego urządzenia (komputera, telefonu, itd.), m.in. w celu umożliwienia Ci korzystania z wszystkich funkcjonalności Sklepu.

Pliki cookies nie powodują zmian w ustawieniach Twojego urządzenia. Ponadto w każdej chwili możesz je usunąć – korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki. Korzystając z tych opcji możesz również blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.

Google Analytics Cookies

Google Analytics pozwala nam śledzić ruch na witrynie, zainteresowanie użytkowników oraz pozyskiwać informacje o zainteresowaniu witryną.

Jeśli nie chcesz żeby dane te były zbierane - możesz wyłączyć tą opcję

Pozostałe zewnętrzne serwisy

Używamy także zasobów innych zewnętrznych serwisów: Google Webfonts, Google Maps oraz zewnętrznych serwisów video aby dostarczać treści w jak najlepszy sposób. Jeśli chcesz możesz wyłączyć ich integrację - jednak może to znacznie ograniczyć funkcjonalność strony Zmiany będą widoczne po przeładowaniu strony

Google Webfont:

Google Map:

Vimeo i Youtube video:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Polityka prywatności
Accept settingsHide notification only

Dostosuj preferencje dotyczące zgód

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.
X