• Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • KONTAKT
POROZMAWIAJ Z EKSPERTEM: +48 531 058 864
Future Skills
  • O NAS
    • CASE STUDY
    • ZESPÓŁ FUTURE SKILLS
    • NASZE METODY
    • GRY SZKOLENIOWE
    • PRACUJ Z NAMI
  • OFERTA
    • Szkolenia dla firm
    • Szkolenia otwarte
    • Dofinansowanie KFS i BUR
    • Badania
    • Coaching Menedżerski
    • Wdrożenie Wartości w firmie – Grow by Value Process
  • SZKOLENIA
    • MENEDŻERSKIE
    • SPRZEDAŻ I OBSŁUGA KLIENTA
    • PRODUKCYJNE / LEAN
    • Team Building
    • EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
    • WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
    • EXCEL i MS OFFICE
    • MOTYWACJA
    • SZKOLENIA ONLINE
  • PRODUKCJA / LEAN
    • Szkolenia Produkcyjne
    • Audyt Procesów
    • Optymalizacja procesów
    • Narzędzia Lean
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • OPINIE
  • WIEDZA
    • Artykuły | BLOG
    • Wideo
    • Bezpłatne e-booki
    • Bezpłatne szkolenia – pobierz
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Szukaj
  • Menu Menu

Przemówienie – jak się za to zabrać? Cz. II

15 marca 2019/w leadership, wystąpienia publiczne

Po co opowiadasz? Co chcesz osiągnąć? Jaki jest cel Twojego wystąpienia, Twojej prezentacji?

Co słuchacze powinni zapamiętać? Kim są Twoi słuchacze? CO chcieliby od Ciebie usłyszeć?  Czego potrzebują? Jakie są ich zainteresowania?

Na te pytania musisz sobie odpowiedzieć zanim zaczniesz przygotowania merytoryczne.

Jak to już wiesz i wiesz jaki charakter będzie miało Twoje przemówienie (patrz poprzedni artykuł)  – możesz zacząć przygotowywać wystąpienie.

Krok pierwszy to – zebranie materiału – na tym etapie szukaj swobodnie, to czas na burzę mózgów, pomysły, inspiracje, skojarzenia, nie odrzucaj żadnej myśli, pozwól na swobodny przepływ różnych konceptów.

Krok drugi – podział materiału i jego skomponowanie, ułożenie w kolejności – to moment, w którym trzeba przemyśleć, jak ma być skonstruowane Twoje wystąpienie, jak długie, z ilu części ma się składać, co wart umieścić na wstępie, a co w zakończeniu? Czy będą Ci potrzebne jakieś rekwizyty? Pomoce? Slajdy?

Krok trzeci – nadanie odpowiedniej formy stylistycznej, dobór środków językowych – to etap, w którym To, co jest istotą Twojej prezentacji trzeba ubrać w słowa. Styl wypowiedzi związany będzie z charakterem Twojego wystąpienia i z tym do kogo mówisz. Inaczej zbudujesz przekaz do współpracowników, a inaczej do Zarządu.

Krok czwarty –  opanowanie tekstu. Czasy uczenia się tekstu na pamięć dawno minęły. Jednak spisanie sobie całości wystąpienia nie jest złym pomysłem szczególnie, gdy masz małe doświadczenie. Dzięki temu masz kontrolę nad wszystkimi ważnymi kwestiami, które chcesz poruszyć, kontrolujesz też czas. Dzięki temu wiesz, ile zajmie Ci wypowiedź.

Krok piąty –  próby, ćwiczenie wystąpienia z uwzględnieniem intonacji, postawy, gestykulacji.

Zrobienie próby generalnej zawsze się przydaje. Lepiej zapamiętasz momenty kluczowe. Utrwalisz w pamięci poszczególne etapy wystąpienia, ułożysz to sobie w głowie. Sprawdzisz czas, jak długo mówisz. Język mówiony zazwyczaj trwa dłużej niż przeczytanie tekstu.

I jeszcze kilka rad jak mówić.

John Fitzgerald Kennedy miał za motto następujące słowa:  Short words, short sentences, short speeches! – Krótkie słowa, krótkie zdania, krótkie przemówienia.

  • Używaj zwykłego, codziennego języka.

Proste słownictwo, proste zwroty sprawią, że każdy Cię zrozumie, nawet jak będziesz mówił o skomplikowanych sprawach. Unikaj branżowego żargonu. Buduj krótkie zdania. Jedna myśl – jedno zdanie. Kilka informacji w jednym zdaniu sprawia, że ludzie ich nie przyswajają. Im krótsze zdania tym lepiej jesteś zrozumiany.

  • Korzystaj z powtórzeń.

Powtórzenia sprzyjają zapamiętywaniu. Najważniejsze informacje zawieraj w zdaniu główym.

  • Mów wprost.

Zamiast – Pragnąłbym wyrazić swoją radość – powiedz: Ciesze się..

Zamiast – niniejszym chciałbym wyrazić swoje obawy – powiedz – Martwię się, albo Obawiam się, albo Niepokoi mnie…

  • Używaj czasowników zamiast rzeczowników.

Czasowniki dynamizują wypowiedź, mowa jest po prostu żywsza.

  • Używaj strony czynnej zamiast biernej:

Zamiast -Zakres dzisiejszej prezentacji został rozszerzony o dodatkową kwestię

Powiedz- Rozszerzyłem zakres prezentacji o dodatkową kwestię.

  • Korzystaj z przykładów

Podawaj konkretne przykłady z życia, opowiadaj o swoich doświadczeniach. Wykorzystuj metafory, stosuj storytelling. Korzystaj z rekwizytów, gadżetów, multimediów.

  • Włączaj w swoją mowę słuchaczy

Uczyń z nich podmiot swojej wypowiedzi – Zamiast „pokażę Państwu dziś”, powiedz – „Widzicie Państwo dzisiaj”

  • Wykorzystuj humor

Jeśli się czujesz na siłach sięgaj po anegdoty, powiedzonka, kalambury, zabawne historie. Mile widziane są śmieszne historie, które przydarzyły się opowiadającemu.

  • Skracają dystans, rozluźniają atmosferę.

Na naszych szkoleniach- będziesz mógł poćwiczyć – jak to robić.

 

autor: Magdalena Falkowska

Na podstawie doświadczeń własnych oraz poradnika Petera Heigla – 30 minut aby zostać dobrym mówcą.

Tagi: komunikacja, lider, przemówienia
Doceń i poleć nas
  • Udostępnij Facebook
  • Udostępnij Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Udostępnij LinkedIn
  • Wyślij e-mail
https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2019/03/przemowienia-jaksiezabrac.jpg 1001 1500 biuro https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2018/12/LOGO.png biuro2019-03-15 18:34:372019-03-17 14:04:43Przemówienie – jak się za to zabrać? Cz. II
Artykuły, które również mogą się Tobie spodobać
Delegowanie zadań krok po kroku
Jak dopasować komunikację do potrzeb klienta?
Jak być asertywnym? – asertywność w 5 krokach.
delegowanie zadań i uprawnień Zarządzanie zespołem rozproszonym
Wystąpienia – praktyczne sposoby na stres
Asertywna obsługa trudnego klienta

Zapraszamy na facebooka!

Obserwuj nas, żeby widzieć najnowsze informacje, ciekawe merytoryczne wpisy, udostępniane materiały, nadchodzące bezpłatne szkolenia oraz naszą pracę od kulis

Odbierz bezpłatnego ebooka

ebook jak efektywnie pracować w trybie home office

Jak Pracować w Trybie Home Office

Kategorie

  • Bez kategorii (3)
  • case study (2)
  • emocje (6)
  • kompetencja managerskie (29)
  • komunikacja (18)
  • leadership (17)
  • motywacja (8)
  • obsługa klienta (4)
  • produkcyjne (4)
  • rekrutacja (1)
  • sprzedaż (8)
  • stres (7)
  • wystąpienia publiczne (7)
  • zarządzanie (17)
  • zarządzanie sobą w czasie (8)

Tagi

asertywność czas efektywność osobista emocje historie z życia wzięte kierowanie zespołem klient kompetencje lidera kompetencje społeczne komunikacja konflikt leadership lider menedżerskie merchandising motywacja nieporozumienie obsługa klienta organizacja pracy perswazja planowanie porozumienie praca zespołowa przedstawiciel handlowy przemówienia przywództwo realizowanie celów realizowanie zadań rekrutacja relacje w zespole rozmowa z pracownikiem skuteczna komunikacja sprzedaż stres sukces szacunek wartości współpraca wywieranie wpływu zadania zarzadzanie czasem zarządzanie zarządzanie sobą w czasie zasady zespół

Pomagamy złożyć wniosek o dofinansowanie KFS i BUR

Nasze szkolenia mogą zostać zrealizowane ze środków w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego KFS oraz dofinansowania BUR.

Pomagamy w uzyskaniu dofinansowania szkoleń.

Udzielimy wsparcia w wypełnieniu formalności. Pomożemy w określeniu potrzeb szkoleniowych oraz doborze szkoleń odpowiednich dla konkretnych pracowników.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
 
  • Skontaktuj się z nami!
  • Sprawdzimy możliwości Twojej firmy.
  • Pomożemy dobrać szkolenia i złożyć wniosek.
Future Skills

KONTAKT

Future Skills Spółka z o.o.

tel. + 48 531 058 864
tel. + 48 577 851 333
szkolenia@futureskills.pl

Adres biura, adres do korespondencji:

ul. Bacciarellego 4a
51-649 Wrocław

NIP: 8982290422
Numer KRS: 0001024069

MENU

  • O NAS
  • SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • COACHING
  • AKADEMIE
  • REFERENCJE
  • KONTAKT

NEWSLETTER:

Zapisz się na newsletter i otrzymuj najnowsze informacje.




akredytacje

  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • REGULAMIN SZKOLEŃ
© Copyright - Future Skills 2022
Scroll to top

Aby zapewnić wysoką jakość usług nasza ta strona używa ciasteczek! Kontynuując jej przeglądanie zgadzasz się na ich użycie.

OKDowiedz się więcej

Ustawienia prywatności i ciasteczek



Ciasteczka

Ciasteczka (cookies) są to niewielkie pliki tekstowe, umożliwiające przechowywanie informacji lub uzyskanie dostępu do informacji już wcześniej zachowanej w urządzeniu końcowym Użytkownika.

Nasza strona internetowa używa ciasteczek, które wykorzystywane są do prawidłowego działania serwisu (utrzymanie sesji i cele statystyczne i analityczne). Ciasteczka nie przechowują danych osobowych.

Ciasteczka funkcjonalne

Nasz Sklep, jak większość witryn internetowych, korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczek). Są to niewielkie pliki, które są zapisywane w pamięci Twojego urządzenia (komputera, telefonu, itd.), m.in. w celu umożliwienia Ci korzystania z wszystkich funkcjonalności Sklepu.

Pliki cookies nie powodują zmian w ustawieniach Twojego urządzenia. Ponadto w każdej chwili możesz je usunąć – korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki. Korzystając z tych opcji możesz również blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.

Google Analytics Cookies

Google Analytics pozwala nam śledzić ruch na witrynie, zainteresowanie użytkowników oraz pozyskiwać informacje o zainteresowaniu witryną.

Jeśli nie chcesz żeby dane te były zbierane - możesz wyłączyć tą opcję

Pozostałe zewnętrzne serwisy

Używamy także zasobów innych zewnętrznych serwisów: Google Webfonts, Google Maps oraz zewnętrznych serwisów video aby dostarczać treści w jak najlepszy sposób. Jeśli chcesz możesz wyłączyć ich integrację - jednak może to znacznie ograniczyć funkcjonalność strony Zmiany będą widoczne po przeładowaniu strony

Google Webfont:

Google Map:

Vimeo i Youtube video:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Polityka prywatności
Accept settingsHide notification only

Dostosuj preferencje dotyczące zgód

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.
X