• Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • KONTAKT
POROZMAWIAJ Z EKSPERTEM: +48 531 058 864
Future Skills
  • O NAS
    • CASE STUDY
    • ZESPÓŁ FUTURE SKILLS
    • NASZE METODY
    • GRY SZKOLENIOWE
    • PRACUJ Z NAMI
  • OFERTA
    • Szkolenia dla firm
    • Szkolenia otwarte
    • Dofinansowanie KFS i BUR
    • Badania
    • Coaching Menedżerski
    • Wdrożenie Wartości w firmie – Grow by Value Process
  • SZKOLENIA
    • MENEDŻERSKIE
    • SPRZEDAŻ I OBSŁUGA KLIENTA
    • PRODUKCYJNE / LEAN
    • Team Building
    • EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
    • WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
    • EXCEL i MS OFFICE
    • MOTYWACJA
    • SZKOLENIA ONLINE
  • PRODUKCJA / LEAN
    • Szkolenia Produkcyjne
    • Audyt Procesów
    • Optymalizacja procesów
    • Narzędzia Lean
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • OPINIE
  • WIEDZA
    • Artykuły | BLOG
    • Wideo
    • Bezpłatne e-booki
    • Bezpłatne szkolenia – pobierz
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Szukaj
  • Menu Menu

Skuteczne techniki sprzedaży. cz2

15 marca 2019/w sprzedaż

Skuteczne techniki sprzedaży. cz 2

Być może jesteś początkującym sprzedawcą lub dopiero założyłeś firmę i chcesz dowiedzieć się, co robić aby zaczęła ona przynosić większe zyski. A może pierwsze kroki w sprzedaży masz już za sobą i szukasz sposobów, by poprawić swoje dotychczasowe wyniki? Bez względu na to, które zdanie opisuje cię lepiej,  dowiesz się tutaj jakie techniki są skuteczne i pomogą Ci osiągnąć zamierzony cel. Zebrałam tutaj swoje kilkuletnie doświadczenie handlowe i masę przydatnych wskazówek, które z pewnością pomogą ci sprzedawać więcej!

Zwiększ sprzedaż

Wiesz jak wygląda proces sprzedaży, ustaliłeś cele, które chcesz osiągnąć a może po prostu sprzedajesz z nadzieją, że to wystarczy? Możesz nie zdawać sobie sprawy, ale każdy proces sprzedaży w dużym stopniu opiera się na podobnych krokach. To tzw. lejek sprzedażowy, który możesz poprawić i udoskonalić, tak aby generować większe zyski.

Pozyskaj klientów

Pozyskiwanie klientów może być prostsze i tańsze niż myślisz. Musisz tylko wiedzieć kogo tak naprawdę szukasz i jakie narzędzia sprawdzą się najlepiej w przypadku twojego biznesu. Czy zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby precyzyjnie określić profil twojego klienta?         I jeszcze jedno ważne pytanie które warto sobie zadać: czym różnią się między sobą poszczególne typy klientów oraz jak zadawać im odpowiednie pytania.

Mów językiem korzyści

To nie twój produkt, a klient któremu próbujesz go sprzedać jest najważniejszy! Wielu sprzedawców kompletnie o tym zapomina, skupiając się tylko na tym co, a nie komu sprzedaje! Aby osiągnąć więcej musisz wiedzieć czego oczekuje twój klient, co jest mu potrzebne i jakie cechy twojego produktu naprawdę mają dla niego znaczenie.              Pamiętaj o tym, że nie cechy, nie zalety ale właśnie KORZYŚCI są tu kluczowe, bo dla klienta najważniejsze jest tylko to co ON z tego będzie miał. Musisz nauczyć się mówić językiem korzyści, dopasowywać go do oczekiwań klienta, no i przede wszystkim, musisz wiedzieć jak negocjować i radzić sobie z obiekcjami.

Wykorzystaj skuteczne techniki sprzedaży

Na pewno słyszałeś o technice “dobry i zły glina”, być może widziałeś ją nawet w filmach. Ale czy zdawałeś sobie sprawę, że z powodzeniem wykorzystują ją również najlepsi sprzedawcy na świecie? Tego typu psychologiczne „triki” potrafią być niezwykle skuteczne, dlatego tak często wykorzystuje się je w handlu.

Bądź lepszym sprzedawcą.

Dobry sprzedawca nigdy nie stoi w miejscu! Cały czas stara się doskonalić swoje umiejętności. Czy uważasz, że powinieneś zajmować się nie tylko procesem sprzedaży, klientami i technikami? Warto zastanowić się  przede wszystkim nad sobą i swoją postawą! Jak określić swoje słabe i mocne strony? Jak motywować się do pracy? Dlaczego to takie ważne? Bo najpierw sprzedajemy siebie a później towar czy usługę.

Efektywna sprzedaż opiera się nie tylko na dobrze skonstruowanych ofertach, pakietach promocyjnych i zachwalaniu zalet produktu przez rzadkich i przebojowych przedstawicieli handlowych. Liczą się również miękkie kompetencje.

Jak warto zauważyć, zaoferowanie wartości dodanej, poświęcenie trochę czasu w konkretnym sklepie może sprawić, że relacje z detalistą ulegną znacznej poprawie, przy niedużym wysiłku ze strony przedstawiciela. Wśród dodatkowych korzyści znajduje się pomoc w ekspozycji materiałów, ich właściwy dobór na podstawie oceny potencjału sklepu, wsparcie sprzedaży (zaoferowanie dodatkowych materiałów i nietypowych ekspozycji), dbanie o właściwe ułożenie produktów na półce i krótkie szkolenia obsługi z zakresu merchandisingu, kontrole terminów ważności, czy pomoc przy ustalaniu przecen. Działania te oszczędzają detalistom czas, a ich efektem jest wzrost sprzedaży, czyli realizacja wspólnego celu.

Jak ważne jest ustalenie priorytetów?

60% dziennego czasu pracy przeznaczamy na priorytety, które muszą być doprowadzone do końca w tym samym dniu, następne 20% dnia stanowią dalsze obowiązki, które nie muszą być zakończone od razu (tzw. drugi priorytet). To co nam zostało niech stanowi bufor czasowy na spóźnienia, korki, przedłużające się telekonferencje. Oczywiście możesz modyfikować metodę kalendarzu, bo to może być 70 – 20 – 10 czy też 50 – 30 – 20. Kwestia określenia priorytetów, które łatwo można uzmysłowić sobie za pomocą matrycy Eisenhowera.

Drugą składową sukcesu stanowi lejek sprzedaży. Tak samo prosty jak i tajemniczy. Jednak spełnia on bardzo ważną rolę, gdyż zwyczajnie pozwala nam uniknąć stresu i presji pracy na 100% planu. Odpowiednie zaplanowane lejka skłania nas również do ustawicznego szukania kontrahentów w szczególności w pierwszym etapie jego zapełniania. Przy lejku zyskujesz jeszcze jedną, bardzo ważną rzecz. Pod koniec miesiąca masz statystykę przegranych i wygranych. Zyskujesz wspaniały materiał do analizy swojej pracy.

Nachalność to dla 40 proc. badanych podstawowa wada przedstawiciela handlowego. Bardziej sprawdza się analiza potrzeb detalisty, ocenę potencjału sklepu i dopasowanie oferty do tych czynników. Badania dowodzą, że prawie 80 proc. detalistów ceni sobie przyjacielskie stosunki z przedstawicielem handlowym, a nawet co więcej  to stosunki partnerskie.

By przekroczyć oczekiwania klienta warto na każdym etapie zarządzać jakością dostarczonych rozwiązań. Tylko w ten sposób jesteś w stanie zbudować długodystansowe partnerstwo. Możesz nawet pokusić się o spotkanie inne niż biznesowe, aby poprosić o feedback. W trakcie takich wizyt rozmawiaj o celach firmy, opowiadaj o swoich sukcesach, szukaj płaszczyzn porozumienia i obszarów, w których jesteście sobie w stanie pomóc.

Finalizuj z efektem WOW

Dopięcie sprzedaży zdecydowanie musi być z efektem WOW. To mogą być proste rzeczy w stylu pochwały za odpowiedni wybór. Wymagane jest jednak, abyś powiedział „coś”, co pozytywnie zaskoczy klienta.  Przekroczenie oczekiwań klienta przyniesie Ci długotrwałą współpracę i otworzy ci dostęp do nowych kontaktów z polecenia.

Przedstawiciel handlowy w dzisiejszych czasach to składowa wielu elementów z obszarów miękkich. Jednocześnie, aby sprzedawać handlowiec powinien umieć zastosować techniki sprzedaży.

Klienta i kontrahenta zamień na partnera, spraw aby  wartości i przekonania Twojej firmy były tożsame z wartościami klienta. Pozycjonuj się nie jako przedstawiciel, ale jako partner do biznesu. W ten sposób zyskasz długofalowe relacje i najbardziej wartościową rzecz, która będzie procentować współpracą z wieloma klientami. To zaufanie.

Autor: Cecylia Mazur

Tagi: przedstawiciel handlowy, sprzedaż
Doceń i poleć nas
  • Udostępnij Facebook
  • Udostępnij Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Udostępnij LinkedIn
  • Wyślij e-mail
https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2019/03/sktechsp.jpg 1001 1500 biuro https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2018/12/LOGO.png biuro2019-03-15 18:25:572019-03-17 14:02:04Skuteczne techniki sprzedaży. cz2
Artykuły, które również mogą się Tobie spodobać
ABC Przedstawiciela Handlowego
Wybór przedstawiciela handlowego
Jak dopasować komunikację do potrzeb klienta?
Merchandising – odsprzedaż i dystrybucja
Skuteczna sprzedaż to skuteczny i profesjonalny handlowiec
Wygodne buty czy hełm ochronny, co powinno stanowić podstawowe wyposażenie profesjonalnego handlowca?

Zapraszamy na facebooka!

Obserwuj nas, żeby widzieć najnowsze informacje, ciekawe merytoryczne wpisy, udostępniane materiały, nadchodzące bezpłatne szkolenia oraz naszą pracę od kulis

Odbierz bezpłatnego ebooka

ebook jak efektywnie pracować w trybie home office

Jak Pracować w Trybie Home Office

Kategorie

  • Bez kategorii (3)
  • case study (2)
  • emocje (6)
  • kompetencja managerskie (29)
  • komunikacja (18)
  • leadership (17)
  • motywacja (8)
  • obsługa klienta (4)
  • produkcyjne (4)
  • rekrutacja (1)
  • sprzedaż (8)
  • stres (7)
  • wystąpienia publiczne (7)
  • zarządzanie (17)
  • zarządzanie sobą w czasie (8)

Tagi

asertywność czas efektywność osobista emocje historie z życia wzięte kierowanie zespołem klient kompetencje lidera kompetencje społeczne komunikacja konflikt leadership lider menedżerskie merchandising motywacja nieporozumienie obsługa klienta organizacja pracy perswazja planowanie porozumienie praca zespołowa przedstawiciel handlowy przemówienia przywództwo realizowanie celów realizowanie zadań rekrutacja relacje w zespole rozmowa z pracownikiem skuteczna komunikacja sprzedaż stres sukces szacunek wartości współpraca wywieranie wpływu zadania zarzadzanie czasem zarządzanie zarządzanie sobą w czasie zasady zespół

Pomagamy złożyć wniosek o dofinansowanie KFS i BUR

Nasze szkolenia mogą zostać zrealizowane ze środków w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego KFS oraz dofinansowania BUR.

Pomagamy w uzyskaniu dofinansowania szkoleń.

Udzielimy wsparcia w wypełnieniu formalności. Pomożemy w określeniu potrzeb szkoleniowych oraz doborze szkoleń odpowiednich dla konkretnych pracowników.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
 
  • Skontaktuj się z nami!
  • Sprawdzimy możliwości Twojej firmy.
  • Pomożemy dobrać szkolenia i złożyć wniosek.
Future Skills

KONTAKT

Future Skills Spółka z o.o.

tel. + 48 531 058 864
tel. + 48 577 851 333
szkolenia@futureskills.pl

Adres biura, adres do korespondencji:

ul. Bacciarellego 4a
51-649 Wrocław

NIP: 8982290422
Numer KRS: 0001024069

MENU

  • O NAS
  • SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • COACHING
  • AKADEMIE
  • REFERENCJE
  • KONTAKT

NEWSLETTER:

Zapisz się na newsletter i otrzymuj najnowsze informacje.




akredytacje

  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • REGULAMIN SZKOLEŃ
© Copyright - Future Skills 2022
Scroll to top

Aby zapewnić wysoką jakość usług nasza ta strona używa ciasteczek! Kontynuując jej przeglądanie zgadzasz się na ich użycie.

OKDowiedz się więcej

Ustawienia prywatności i ciasteczek



Ciasteczka

Ciasteczka (cookies) są to niewielkie pliki tekstowe, umożliwiające przechowywanie informacji lub uzyskanie dostępu do informacji już wcześniej zachowanej w urządzeniu końcowym Użytkownika.

Nasza strona internetowa używa ciasteczek, które wykorzystywane są do prawidłowego działania serwisu (utrzymanie sesji i cele statystyczne i analityczne). Ciasteczka nie przechowują danych osobowych.

Ciasteczka funkcjonalne

Nasz Sklep, jak większość witryn internetowych, korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczek). Są to niewielkie pliki, które są zapisywane w pamięci Twojego urządzenia (komputera, telefonu, itd.), m.in. w celu umożliwienia Ci korzystania z wszystkich funkcjonalności Sklepu.

Pliki cookies nie powodują zmian w ustawieniach Twojego urządzenia. Ponadto w każdej chwili możesz je usunąć – korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki. Korzystając z tych opcji możesz również blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.

Google Analytics Cookies

Google Analytics pozwala nam śledzić ruch na witrynie, zainteresowanie użytkowników oraz pozyskiwać informacje o zainteresowaniu witryną.

Jeśli nie chcesz żeby dane te były zbierane - możesz wyłączyć tą opcję

Pozostałe zewnętrzne serwisy

Używamy także zasobów innych zewnętrznych serwisów: Google Webfonts, Google Maps oraz zewnętrznych serwisów video aby dostarczać treści w jak najlepszy sposób. Jeśli chcesz możesz wyłączyć ich integrację - jednak może to znacznie ograniczyć funkcjonalność strony Zmiany będą widoczne po przeładowaniu strony

Google Webfont:

Google Map:

Vimeo i Youtube video:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Polityka prywatności
Accept settingsHide notification only

Dostosuj preferencje dotyczące zgód

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.
X