• Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • KONTAKT
POROZMAWIAJ Z EKSPERTEM: +48 531 058 864
Future Skills
  • O NAS
    • CASE STUDY
    • ZESPÓŁ FUTURE SKILLS
    • NASZE METODY
    • GRY SZKOLENIOWE
    • PRACUJ Z NAMI
  • OFERTA
    • Szkolenia dla firm
    • Szkolenia otwarte
    • Dofinansowanie KFS i BUR
    • Badania
    • Coaching Menedżerski
    • Wdrożenie Wartości w firmie – Grow by Value Process
  • SZKOLENIA
    • MENEDŻERSKIE
    • SPRZEDAŻ I OBSŁUGA KLIENTA
    • PRODUKCYJNE / LEAN
    • Team Building
    • EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
    • WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
    • EXCEL i MS OFFICE
    • MOTYWACJA
    • SZKOLENIA ONLINE
  • PRODUKCJA / LEAN
    • Szkolenia Produkcyjne
    • Audyt Procesów
    • Optymalizacja procesów
    • Narzędzia Lean
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • OPINIE
  • WIEDZA
    • Artykuły | BLOG
    • Wideo
    • Bezpłatne e-booki
    • Bezpłatne szkolenia – pobierz
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Szukaj
  • Menu Menu

Wygodne buty czy hełm ochronny, co powinno stanowić podstawowe wyposażenie profesjonalnego handlowca?

15 marca 2019/w sprzedaż

Wygodne buty czy hełm ochronny, co powinno stanowić podstawowe wyposażenie profesjonalnego handlowca? Jak sądzisz dlaczego pytam i dlaczego taki akurat zestaw akcesoriów przedstawiam  Ci do wyboru?

Na jednym z ostatnio przeprowadzonych szkoleń dla zespołu handlowców zapytałam uczestników, co powinien robić handlowiec aby dobrze sprzedawać swoje usługi lub produkty? Co powinien robić aby mieć wyniki i realizować plan?

Odpowiedź padła prawie jednogłośnie i pod tym stwierdzeniem podpisało się blisko 85% uczestników – powinien stawać na głowie aby realizować plany i zadania. Tylko 2 osoby miały inne zdanie. A jakie? O tym  napiszę za moment, a wracając do wskazanego przepisu na sukces – owo stawanie na głowie wymaga przecież hełmu na niej, hełmu który ochroni i ułatwi ten  wyczyn. Prawda?

Co za bzdura. Stawać na głowie? Moi drodzy – prawdziwy handlowiec nie powinien stawać na głowie – dosłownie i w przenośni. Profesjonalny koordynator, przedstawiciel sprzedaży (bo sprzedażą i relacją z Klientem się zarządza, tak samo jak projektem) powinien stać, w dodatku bardzo stabilnie ale na…nogach. Twardo, rzetelnie, mądrze, stabilnie i w przemyślany od początku do końca sposób. Tylko tak i zawsze tak. Tylko w taki sposób osiągniemy sukces, tylko ten kierunek jest odpowiedni i tylko w tym kierunku należy iść.

Te dwie osoby o których wspominałam wcześniej , kiedy pojawiło się pytanie buty czy hełm ? Stanowczo odpowiedziały BUTY – tak, to jest odpowiedni sposób na sprzedaż. Dobre, wygodne buty zapewniające stabilną postawę i skuteczną pewność działania. Czasy, gdy handlowiec stawał na głowie czy rzęsach już dawno odeszły do lamusa teraz są czasy, gdy handlowiec jest partnerem biznesowym i tylko ten kierunek jest odpowiedni.

Znając techniki negocjacyjne, typologię klienta, systemy reprezentacji sensorycznej, oraz posiadając kilka innych umiejętności potrafisz dopasować się do klienta i „nadawać na tych samych falach”.

Efektywna sprzedaż i co to takiego?

Na pierwszym etapie procesu pozyskiwania nowych klientów podejmuje się działania, które mają ułatwić potencjalnym klientom poznanie Twojej firmy. Ludzie wyrabiają sobie pewną opinię o Twojej firmie na długo przed tym, zanim Ty masz okazję ich poznać. Klienci oceniają Twoją firmę na podstawie tego, jak postrzegają Twoją markę. Twoja marka decyduje o tym, kim jesteś w oczach uczestników rynku. To, czego dowiedzą się o Tobie potencjalni klienci oraz kiedy i w jaki sposób to nastąpi, może mieć bardzo duży wpływ na Twoje ewentualne powodzenie w zachęcaniu ich do dokonania zakupu, dlatego tak ważne jest aby relacje,  które mamy z klientem z poprzedniej firmy były pozytywne. Jeżeli jest to nowy klient, to warto pamiętać o pierwszym wrażeniu , które trwa tylko 7 sekund.

Skupmy się na przykładzie usług dla biznesu. Doskonałą strategią wyjściową na pierwszym etapie procesu będzie w tym przypadku tworzenie wizerunku profesjonalisty. Jest wysoce prawdopodobne, że jeżeli zdobędziesz zaufanie klienta, zdobędziesz sobie  potencjalnego klienta. Pamiętaj jednak o niebezpieczeństwie, jakie się może pojawić przy budowaniu relacji z klientem, a mam na myśli wykorzystywanie, nadużywanie waszych relacji do osiągnięcia celu. Pamiętaj o asertywności, która jest bardzo ważna w pracy przedstawiciela handlowego.  Potencjalny klient powinien wiedzieć, że wyznajesz podobne wartości jak on i że mówisz tym samym językiem. Chodzi o to, by klient był przekonany, że zna Cię doskonale i jesteś osobą godną zaufania, kiedy stwierdzi, że potrzebuje Twoich produktów lub usług oraz korzyści jakie będzie miał ze współpracy z Tobą.

Zadaj sobie pytanie jakim jestem handlowcem? Jakich kompetencji mi jeszcze brakuje aby być profesjonalistą ? Jaki będzie mój pierwszy krok aby zdobyć brakujące kompetencje?

 

Autor: Cecylia Mazur

Tagi: przedstawiciel handlowy, sprzedaż
Doceń i poleć nas
  • Udostępnij Facebook
  • Udostępnij Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Udostępnij LinkedIn
  • Wyślij e-mail
https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2019/03/butyhandlowca.jpg 1001 1500 biuro https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2018/12/LOGO.png biuro2019-03-15 18:29:052019-03-17 14:02:54Wygodne buty czy hełm ochronny, co powinno stanowić podstawowe wyposażenie profesjonalnego handlowca?
Artykuły, które również mogą się Tobie spodobać
Jak dopasować komunikację do potrzeb klienta?
Skuteczne techniki sprzedaży. cz2
Merchandising – odsprzedaż i dystrybucja
Zarządzanie Zespołem Sprzedaży
ABC Przedstawiciela Handlowego
Skuteczna sprzedaż to skuteczny i profesjonalny handlowiec

Zapraszamy na facebooka!

Obserwuj nas, żeby widzieć najnowsze informacje, ciekawe merytoryczne wpisy, udostępniane materiały, nadchodzące bezpłatne szkolenia oraz naszą pracę od kulis

Odbierz bezpłatnego ebooka

ebook jak efektywnie pracować w trybie home office

Jak Pracować w Trybie Home Office

Kategorie

  • Bez kategorii (3)
  • case study (2)
  • emocje (6)
  • kompetencja managerskie (29)
  • komunikacja (18)
  • leadership (16)
  • motywacja (8)
  • obsługa klienta (4)
  • produkcyjne (4)
  • rekrutacja (1)
  • sprzedaż (8)
  • stres (7)
  • wystąpienia publiczne (7)
  • zarządzanie (16)
  • zarządzanie sobą w czasie (8)

Tagi

asertywność czas efektywność osobista emocje historie z życia wzięte kierowanie zespołem klient kompetencje lidera kompetencje społeczne komunikacja konflikt leadership lider menedżerskie merchandising motywacja nieporozumienie obsługa klienta organizacja pracy perswazja planowanie porozumienie praca zespołowa przedstawiciel handlowy przemówienia przywództwo realizowanie celów realizowanie zadań rekrutacja relacje w zespole rozmowa z pracownikiem skuteczna komunikacja sprzedaż stres sukces szacunek wartości współpraca wywieranie wpływu zadania zarzadzanie czasem zarządzanie zarządzanie sobą w czasie zasady zespół

Pomagamy złożyć wniosek o dofinansowanie KFS i BUR

Nasze szkolenia mogą zostać zrealizowane ze środków w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego KFS oraz dofinansowania BUR.

Pomagamy w uzyskaniu dofinansowania szkoleń.

Udzielimy wsparcia w wypełnieniu formalności. Pomożemy w określeniu potrzeb szkoleniowych oraz doborze szkoleń odpowiednich dla konkretnych pracowników.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
 
  • Skontaktuj się z nami!
  • Sprawdzimy możliwości Twojej firmy.
  • Pomożemy dobrać szkolenia i złożyć wniosek.
Future Skills

KONTAKT

Future Skills Spółka z o.o.

tel. + 48 531 058 864
tel. + 48 577 851 333
szkolenia@futureskills.pl

Adres biura, adres do korespondencji:

ul. Bacciarellego 4a
51-649 Wrocław

NIP: 8982290422
Numer KRS: 0001024069

MENU

  • O NAS
  • SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • COACHING
  • AKADEMIE
  • REFERENCJE
  • KONTAKT

NEWSLETTER:

Zapisz się na newsletter i otrzymuj najnowsze informacje.




akredytacje

  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • REGULAMIN SZKOLEŃ
© Copyright - Future Skills 2022
Scroll to top

Aby zapewnić wysoką jakość usług nasza ta strona używa ciasteczek! Kontynuując jej przeglądanie zgadzasz się na ich użycie.

OKDowiedz się więcej

Ustawienia prywatności i ciasteczek



Ciasteczka

Ciasteczka (cookies) są to niewielkie pliki tekstowe, umożliwiające przechowywanie informacji lub uzyskanie dostępu do informacji już wcześniej zachowanej w urządzeniu końcowym Użytkownika.

Nasza strona internetowa używa ciasteczek, które wykorzystywane są do prawidłowego działania serwisu (utrzymanie sesji i cele statystyczne i analityczne). Ciasteczka nie przechowują danych osobowych.

Ciasteczka funkcjonalne

Nasz Sklep, jak większość witryn internetowych, korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczek). Są to niewielkie pliki, które są zapisywane w pamięci Twojego urządzenia (komputera, telefonu, itd.), m.in. w celu umożliwienia Ci korzystania z wszystkich funkcjonalności Sklepu.

Pliki cookies nie powodują zmian w ustawieniach Twojego urządzenia. Ponadto w każdej chwili możesz je usunąć – korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki. Korzystając z tych opcji możesz również blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.

Google Analytics Cookies

Google Analytics pozwala nam śledzić ruch na witrynie, zainteresowanie użytkowników oraz pozyskiwać informacje o zainteresowaniu witryną.

Jeśli nie chcesz żeby dane te były zbierane - możesz wyłączyć tą opcję

Pozostałe zewnętrzne serwisy

Używamy także zasobów innych zewnętrznych serwisów: Google Webfonts, Google Maps oraz zewnętrznych serwisów video aby dostarczać treści w jak najlepszy sposób. Jeśli chcesz możesz wyłączyć ich integrację - jednak może to znacznie ograniczyć funkcjonalność strony Zmiany będą widoczne po przeładowaniu strony

Google Webfont:

Google Map:

Vimeo i Youtube video:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Polityka prywatności
Accept settingsHide notification only

Dostosuj preferencje dotyczące zgód

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.
X