• Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • KONTAKT
POROZMAWIAJ Z EKSPERTEM: +48 531 058 864
Future Skills
  • O NAS
    • CASE STUDY
    • ZESPÓŁ FUTURE SKILLS
    • NASZE METODY
    • GRY SZKOLENIOWE
    • PRACUJ Z NAMI
  • OFERTA
    • Szkolenia dla firm
    • Szkolenia otwarte
    • Dofinansowanie KFS i BUR
    • Badania
    • Coaching Menedżerski
    • Wdrożenie Wartości w firmie – Grow by Value Process
  • SZKOLENIA
    • MENEDŻERSKIE
    • SPRZEDAŻ I OBSŁUGA KLIENTA
    • PRODUKCYJNE / LEAN
    • Team Building
    • EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
    • WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
    • EXCEL i MS OFFICE
    • MOTYWACJA
    • SZKOLENIA ONLINE
  • PRODUKCJA / LEAN
    • Szkolenia Produkcyjne
    • Audyt Procesów
    • Optymalizacja procesów
    • Narzędzia Lean
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • OPINIE
  • WIEDZA
    • Artykuły | BLOG
    • Wideo
    • Bezpłatne e-booki
    • Bezpłatne szkolenia – pobierz
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Szukaj
  • Menu Menu

Techniki wywierania wpływu i perswazji

15 marca 2019/w kompetencja managerskie, komunikacja

Techniki wywierania wpływu i perswazji

W dzisiejszych czasach wywieranie wpływu i perswazja są stosowane w naprawdę wielu dziedzinach naszego życia. Wiedza na temat ich wykorzystywania jest dostępna dla każdego. Jak sprawić, by korzystanie z nich było w 100% etyczne oraz jak nauczyć się je rozpoznawać w działaniach innych ludzi?

Przedstawiam Ci najpopularniejsze techniki perswazji, które opisuje m.in. Cialdini znany na całym świecie ze swojej książki „Wywieranie wpływu na ludzi”.

Atak personalny:

Twój przełożony zaczyna cię atakować poprzez wypominanie różnych spraw z przeszłości. Robi po to, by zbić Cię z tropu. Wie, że im bardziej niestabilny będziesz, tym łatwiej ulegniesz jego stanowisku.

Wzbudzanie poczucia winy:

Manipulant robi wszystko, abyśmy poczuli się winni. Wyrzuty sumienia czynią z nas ludzi bardziej uległych, skłonnych do ustępstw i rezygnujących z tego, co jest nam na rękę.

Przeszkadzanie:

Omawiasz ważny kontrakt. Siedzisz na niewygodnym fotelu, cały czas dzwoni telefon, do pokoju ktoś zagląda i do tego klimatyzacja się zepsuła. Zaczynasz się czuć niekomfortowo i trudno Ci jest się skupić. I o to chodzi! Przecież Twój przeciwnik właśnie tego chce: byś był mniej uważny, mniej konsekwentny i abyś szybciej zakończył negocjacje.

W potrzasku autorytetu:

Biały kitel lekarza, mundur wojskowego czy garnitur profesora wzbudza autorytet. Potwierdza to eksperyment Roberta Cialdini w ramach którego kazano pielęgniarkom wykonywać absurdalne polecenia, np. zrobienie doodbytniczej wlewki leku przeznaczonego do leczenia chorych uszu. Pielęgniarki doskonale wiedziały, na co choruje pacjent, nie odważyły się jednak przeciwstawić presji autorytetu. Co więcej, inny eksperyment pokazał, że śmiertelną dawkę lekarstwa pielęgniarki są gotowe podać nawet, gdy polecenie wydał im przez telefon lekarz, którego nigdy nie widziały na oczy.

Społeczny dowód słuszności:

Im więcej ludzi potwierdzi dane przekonanie, tym poprawniejsze będzie się nam ono wydawać. Chcąc skłonić kogoś do ustępstwa, pokażmy, że pozostali już się na nie zgodzili. Łatwiej będzie nam przyjąć założenie, które zostało zaakceptowane przez dużą grupę osób. Szczególnie wtedy, gdy grupa ta cieszy się poważaniem czy sławą.

Zasada wzajemności:

Stosowana niegdyś przez członków sekty Hare Kriszna na dworcach lotniczych w USA. Mianowicie, aby wyłudzić pieniądze, obdarowywali oni przypadkowych pasażerów kwiatkiem. Tym sposobem wywoływali w nich psychologiczny nawyk, który wymaga od nas, abyśmy rewanżowali się za rzeczy, które otrzymujemy.

Teraz również bardzo często spotykamy się z takim działaniem, np. w supermarketach. Dostajemy kawałek gratisowego serka na wykałaczce od przemiłej hostessy. O ile nie był on niesmaczny, prawdopodobnie będziemy czuli potrzebę zrekompensowania się poprzez zakup całego opakowania.

Niedostępność:

Im coś jest trudniejsze do zdobycia, tym atrakcyjniejsze. Pewien biznesmen, importer wołowiny i jednocześnie student Cialdiniego, przeprowadził eksperyment. Dzwonił do klientów z informacją, że dostawy mięsa z RPA spadną w najbliższym czasie. Chwilę potem ilość jego zamówień wzrosła dwukrotnie. Poszedł więc o krok dalej. Jak się okazało, kiedy mówił, że dostawy spadną, ale podkreślał, że jest to wiadomość z poufnych źródeł, zamówienia wzrosły o 600 procent!

 

Równie kluczowa, co wiedza o stosowaniu technik perswazji, jest umiejętność obrony przed wpływem innych osób.

Mimo, że to temat dość rozległy, jego esencję zamknąć można w 5 kwestiach:

  1. Znaj swoją wartość, swoje umiejętności i cechy osobowości. Wraz z lepszym rozumieniem siebie rośnie Twoja samoświadomość, a także łatwiej Ci trzymać się swojego stanowiska w dyskusji. Tym samym nie narażasz się też na „wkręcenie” w poglądy czy pomysły, które nie są z Tobą zgodne.
  2. 2Poznaj techniki lingwistyczne. Prawdopodobnie miałeś już z nimi do czynienia. Ludzie używają ich bardzo często, zwykle kompletnie nieświadomie. Ty, w przeciwieństwie do nich, będziesz mieć świadomość, jaką moc mają słowa oraz w jaki sposób ktoś próbuje to wykorzystać.
  3. Zadawaj dużo strategicznych i krytycznych pytań. Dopytuj swojego rozmówcę o wszelkie szczegóły, bo dzięki temu właśnie wyczujesz jego intencje oraz zrozumiesz jego system działania.
  4. Kontroluj swoje emocje. Nie daj się wciągać w poczucie winy, nie ulegaj atmosferze gniewu ani strachu. Tak, na początku może być ciężko, ale pamiętaj – praktyka czyni mistrza.
  5. Dostrzegaj kłamstwo. Znajomość mowy ciała, mimiki twarzy i mikroruchów to wiedza, która nierzadko bije na głowę nie jeden wariograf. A co ważniejsze – skutecznie ochroni Cię przed wpływem każdego manipulanta.

Jeśli chcesz więcej i  szukasz metod, sposobów na większą sprzedaż i lepsze przekonywanie innych do swoich pomysłów, idei, produktów to zapraszam Cię na szkolenie otwarte „ Techniki wywierania wpływu i Persfazji”.

autor: Cecylia Mazur

Tagi: kompetencje społeczne, komunikacja, perswazja, wywieranie wpływu
Doceń i poleć nas
  • Udostępnij Facebook
  • Udostępnij Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Udostępnij LinkedIn
  • Wyślij e-mail
https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2019/03/techwywwpiper.jpg 1001 1500 biuro https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2018/12/LOGO.png biuro2019-03-15 18:40:092019-03-17 14:06:26Techniki wywierania wpływu i perswazji
Artykuły, które również mogą się Tobie spodobać
Przemówienie – jak się za to zabrać? Cz. II
Dlaczego warto być odpornym na stres i skutecznie zarządzać emocjami w pracy?
Jak dopasować komunikację do potrzeb klienta?
Emocjonalny detoks – jak szybko poradzić sobie z destrukcyjnymi emocjami
Co to jest profesjonalna obsługa Klienta?
Prokrastynacja – jak zwyciężyć nawyk odkładania na później?

Zapraszamy na facebooka!

Obserwuj nas, żeby widzieć najnowsze informacje, ciekawe merytoryczne wpisy, udostępniane materiały, nadchodzące bezpłatne szkolenia oraz naszą pracę od kulis

Odbierz bezpłatnego ebooka

ebook jak efektywnie pracować w trybie home office

Jak Pracować w Trybie Home Office

Kategorie

  • Bez kategorii (3)
  • case study (2)
  • emocje (6)
  • kompetencja managerskie (29)
  • komunikacja (18)
  • leadership (17)
  • motywacja (8)
  • obsługa klienta (4)
  • produkcyjne (4)
  • rekrutacja (1)
  • sprzedaż (8)
  • stres (7)
  • wystąpienia publiczne (7)
  • zarządzanie (17)
  • zarządzanie sobą w czasie (8)

Tagi

asertywność czas efektywność osobista emocje historie z życia wzięte kierowanie zespołem klient kompetencje lidera kompetencje społeczne komunikacja konflikt leadership lider menedżerskie merchandising motywacja nieporozumienie obsługa klienta organizacja pracy perswazja planowanie porozumienie praca zespołowa przedstawiciel handlowy przemówienia przywództwo realizowanie celów realizowanie zadań rekrutacja relacje w zespole rozmowa z pracownikiem skuteczna komunikacja sprzedaż stres sukces szacunek wartości współpraca wywieranie wpływu zadania zarzadzanie czasem zarządzanie zarządzanie sobą w czasie zasady zespół

Pomagamy złożyć wniosek o dofinansowanie KFS i BUR

Nasze szkolenia mogą zostać zrealizowane ze środków w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego KFS oraz dofinansowania BUR.

Pomagamy w uzyskaniu dofinansowania szkoleń.

Udzielimy wsparcia w wypełnieniu formalności. Pomożemy w określeniu potrzeb szkoleniowych oraz doborze szkoleń odpowiednich dla konkretnych pracowników.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
 
  • Skontaktuj się z nami!
  • Sprawdzimy możliwości Twojej firmy.
  • Pomożemy dobrać szkolenia i złożyć wniosek.
Future Skills

KONTAKT

Future Skills Spółka z o.o.

tel. + 48 531 058 864
tel. + 48 577 851 333
szkolenia@futureskills.pl

Adres biura, adres do korespondencji:

ul. Bacciarellego 4a
51-649 Wrocław

NIP: 8982290422
Numer KRS: 0001024069

MENU

  • O NAS
  • SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • COACHING
  • AKADEMIE
  • REFERENCJE
  • KONTAKT

NEWSLETTER:

Zapisz się na newsletter i otrzymuj najnowsze informacje.




akredytacje

  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • REGULAMIN SZKOLEŃ
© Copyright - Future Skills 2022
Scroll to top

Aby zapewnić wysoką jakość usług nasza ta strona używa ciasteczek! Kontynuując jej przeglądanie zgadzasz się na ich użycie.

OKDowiedz się więcej

Ustawienia prywatności i ciasteczek



Ciasteczka

Ciasteczka (cookies) są to niewielkie pliki tekstowe, umożliwiające przechowywanie informacji lub uzyskanie dostępu do informacji już wcześniej zachowanej w urządzeniu końcowym Użytkownika.

Nasza strona internetowa używa ciasteczek, które wykorzystywane są do prawidłowego działania serwisu (utrzymanie sesji i cele statystyczne i analityczne). Ciasteczka nie przechowują danych osobowych.

Ciasteczka funkcjonalne

Nasz Sklep, jak większość witryn internetowych, korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczek). Są to niewielkie pliki, które są zapisywane w pamięci Twojego urządzenia (komputera, telefonu, itd.), m.in. w celu umożliwienia Ci korzystania z wszystkich funkcjonalności Sklepu.

Pliki cookies nie powodują zmian w ustawieniach Twojego urządzenia. Ponadto w każdej chwili możesz je usunąć – korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki. Korzystając z tych opcji możesz również blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.

Google Analytics Cookies

Google Analytics pozwala nam śledzić ruch na witrynie, zainteresowanie użytkowników oraz pozyskiwać informacje o zainteresowaniu witryną.

Jeśli nie chcesz żeby dane te były zbierane - możesz wyłączyć tą opcję

Pozostałe zewnętrzne serwisy

Używamy także zasobów innych zewnętrznych serwisów: Google Webfonts, Google Maps oraz zewnętrznych serwisów video aby dostarczać treści w jak najlepszy sposób. Jeśli chcesz możesz wyłączyć ich integrację - jednak może to znacznie ograniczyć funkcjonalność strony Zmiany będą widoczne po przeładowaniu strony

Google Webfont:

Google Map:

Vimeo i Youtube video:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Polityka prywatności
Accept settingsHide notification only

Dostosuj preferencje dotyczące zgód

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.
X