• Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • KONTAKT
POROZMAWIAJ Z EKSPERTEM: +48 531 058 864
Future Skills
  • O NAS
    • CASE STUDY
    • ZESPÓŁ FUTURE SKILLS
    • NASZE METODY
    • GRY SZKOLENIOWE
    • PRACUJ Z NAMI
  • OFERTA
    • Szkolenia dla firm
    • Szkolenia otwarte
    • Dofinansowanie KFS i BUR
    • Badania
    • Coaching Menedżerski
    • Wdrożenie Wartości w firmie – Grow by Value Process
  • SZKOLENIA
    • MENEDŻERSKIE
    • SPRZEDAŻ I OBSŁUGA KLIENTA
    • PRODUKCYJNE / LEAN
    • Team Building
    • EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
    • WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
    • EXCEL i MS OFFICE
    • MOTYWACJA
    • SZKOLENIA ONLINE
  • PRODUKCJA / LEAN
    • Szkolenia Produkcyjne
    • Audyt Procesów
    • Optymalizacja procesów
    • Narzędzia Lean
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • OPINIE
  • WIEDZA
    • Artykuły | BLOG
    • Wideo
    • Bezpłatne e-booki
    • Bezpłatne szkolenia – pobierz
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Szukaj
  • Menu Menu

Wybór przedstawiciela handlowego

15 marca 2019/w sprzedaż

Podstawą w wyborze przedstawiciela handlowego jest odpowiedź na pytanie, jakie kompetencje powinien posiadać idealny kandydat?

Oczywiście termin „kompetencje” jest bardzo szeroki i może się za nim kryć wiele innych pojęć, jak np. pożądane cechy osobowości, wiedza, umiejętności, zdolności (np. poznawcze) czy nawet wyznawane wartości. O ile jednak mówimy o kompetencjach na określonym stanowisku, np. sprzedażowym, wolę termin „kompetencje” zawęzić do wiedzy i umiejętności, jakie kandydat powinien posiadać, aby efektywnie wywiązywać się ze swoich obowiązków, a więc np. pozyskiwać ustaloną liczbę klientów czy generować założony plan sprzedaży.

Jakie zatem umiejętności i wiedzę powinien posiadać idealny kandydat na stanowisko sprzedażowe, np. przedstawiciela handlowego czy key account managera? Tutaj znajdziesz odpowiedź.

Każdy potrafi łatwo wymienić, jakie kompetencje powinien posiadać dobry handlowiec. Pytanie jednak, na ile nasze własne przekonania na temat wagi poszczególnych kompetencji są trafne? Na ile faktycznie przekładają się na skuteczność na stanowisku handlowca. Kiedy poprosiłam kilkunastu managerów zarządzających handlowcami o wymienienie kompetencji, jakie powinien posiadać idealny przedstawiciel handlowy, okazało się, że mimo powszechnej zgody co do takich kompetencji, jak kultura osobista czy umiejętności negocjacyjne, managerowi ci żywili własne silne przekonania nt. tego, jakie inne kompetencje mają kluczowe znaczenie na stanowisku handlowca. Innymi słowy, każdy z nich miał inny utajony model prognozy na to stanowisko. Podejrzewam, że mając do wyboru 100 kandydatów każdy z nich zatrudniłby inną osobę… Pytanie, ilu zatrudniłoby tę właściwą?

Aby mieć pewność, że podczas rekrutacji to właśnie ja zostanę wybrana muszę zdawać sobie sprawę z kompetencji jakie posiadam. Weryfikacja na rekrutacjach polega na sprawdzeniu, czy wchodzące w jego skład kompetencje wiążą się z osiąganymi przez kandydatów sukcesami na danym stanowisku. Np. czy badana podczas rekrutacji umiejętność mówienia językiem korzyści wiąże się z generowaną przez handlowców wysokością sprzedaży.

Doświadczenie, komunikatywność, nastawienie na cel, dobra organizacja pracy i zaangażowanie to 5 najbardziej pożądanych przez pracodawców cech w obszarze sprzedaży.

Złota 5-tka kompetencji

Czego od kandydatów do pracy w sprzedaży oczekują pracodawcy? Analizując wymagania pracodawców zostało wytypowanych 5 najbardziej pożądanych kompetencji u kandydatów. Są to:

  • Doświadczenie w sprzedaży

Pracodawcy chcą zatrudniać osoby, które wiedzą już z czym wiąże się praca w sprzedaży i są w stanie udokumentować swoje osiągnięcia.

  • Komunikatywność

Praca sprzedawcy (niezależnie od tego czy jest to telemarketer, przedstawiciel handlowy czy pracownik obsługi klienta w sklepie) wymaga umiejętności porozumienia się z klientem, otwartości, łatwości wysławiania się i umiejętności wyjaśniania wątpliwości. Nie znaczy to, że pozostałe stanowiska w sprzedaży nie wymagają komunikatywności – dla wielu pracodawców kompetencja ta jest tak oczywista w kontekście pracy w sprzedaży, że nie umieszczają jej w treści ogłoszenia rekrutacyjnego.

  • Nastawienie na cel

czyli odpowiedzialność za wyniki i dążenie do ich realizacji, Trudno się temu dziwić – miarą efektywności pracy pracownika w dziale sprzedaży jest przynoszony firmie zysk w postaci zamówień i sprzedanych towarów lub usług. Nastawienie na cel jest szczególnie ważne w branży sprzedażowej.

  • Dobra organizacja pracy

Jest to również jedno z najważniejszych kryteriów w handlu . W tym punkcie  konieczne jest dodanie planowania, które również zalicza się do dobrej organizacji pracy.

  • Zaangażowanie

Chęć do pracy i idąca z tym w parze pracowitość. Pracodawcy oczekują, że zatrudniona przez nich osoba będzie chcieć podwyższać wyniki biznesowe firmy. W wielu przypadkach praca w sprzedaży jest oparta o wynagrodzenie całkowicie bądź częściowo prowizyjne – w efekcie brak zaangażowania przekłada się na niskie wynagrodzenie i szybką utratę pracownika, co zwrotnie generuje firmie koszty związane z rekrutacją i wdrożeniem kolejnego pracownika.

Autor: Cecylia Mazur

Tagi: obsługa klienta, przedstawiciel handlowy
Doceń i poleć nas
  • Udostępnij Facebook
  • Udostępnij Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Udostępnij LinkedIn
  • Wyślij e-mail
https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2019/03/wyborprzedsthand.jpg 1001 1500 biuro https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2018/12/LOGO.png biuro2019-03-15 18:38:172019-03-17 14:05:50Wybór przedstawiciela handlowego
Artykuły, które również mogą się Tobie spodobać
Wygodne buty czy hełm ochronny, co powinno stanowić podstawowe wyposażenie profesjonalnego handlowca?
Asertywna obsługa trudnego klienta
Jak dopasować komunikację do potrzeb klienta?
Skuteczne techniki sprzedaży. cz2
Co to jest profesjonalna obsługa Klienta?
ABC Przedstawiciela Handlowego

Zapraszamy na facebooka!

Obserwuj nas, żeby widzieć najnowsze informacje, ciekawe merytoryczne wpisy, udostępniane materiały, nadchodzące bezpłatne szkolenia oraz naszą pracę od kulis

Odbierz bezpłatnego ebooka

ebook jak efektywnie pracować w trybie home office

Jak Pracować w Trybie Home Office

Kategorie

  • Bez kategorii (3)
  • case study (2)
  • emocje (6)
  • kompetencja managerskie (29)
  • komunikacja (18)
  • leadership (17)
  • motywacja (8)
  • obsługa klienta (4)
  • produkcyjne (4)
  • rekrutacja (1)
  • sprzedaż (8)
  • stres (7)
  • wystąpienia publiczne (7)
  • zarządzanie (17)
  • zarządzanie sobą w czasie (8)

Tagi

asertywność czas efektywność osobista emocje historie z życia wzięte kierowanie zespołem klient kompetencje lidera kompetencje społeczne komunikacja konflikt leadership lider menedżerskie merchandising motywacja nieporozumienie obsługa klienta organizacja pracy perswazja planowanie porozumienie praca zespołowa przedstawiciel handlowy przemówienia przywództwo realizowanie celów realizowanie zadań rekrutacja relacje w zespole rozmowa z pracownikiem skuteczna komunikacja sprzedaż stres sukces szacunek wartości współpraca wywieranie wpływu zadania zarzadzanie czasem zarządzanie zarządzanie sobą w czasie zasady zespół

Pomagamy złożyć wniosek o dofinansowanie KFS i BUR

Nasze szkolenia mogą zostać zrealizowane ze środków w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego KFS oraz dofinansowania BUR.

Pomagamy w uzyskaniu dofinansowania szkoleń.

Udzielimy wsparcia w wypełnieniu formalności. Pomożemy w określeniu potrzeb szkoleniowych oraz doborze szkoleń odpowiednich dla konkretnych pracowników.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
 
  • Skontaktuj się z nami!
  • Sprawdzimy możliwości Twojej firmy.
  • Pomożemy dobrać szkolenia i złożyć wniosek.
Future Skills

KONTAKT

Future Skills Spółka z o.o.

tel. + 48 531 058 864
tel. + 48 577 851 333
szkolenia@futureskills.pl

Adres biura, adres do korespondencji:

ul. Bacciarellego 4a
51-649 Wrocław

NIP: 8982290422
Numer KRS: 0001024069

MENU

  • O NAS
  • SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • COACHING
  • AKADEMIE
  • REFERENCJE
  • KONTAKT

NEWSLETTER:

Zapisz się na newsletter i otrzymuj najnowsze informacje.




akredytacje

  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • REGULAMIN SZKOLEŃ
© Copyright - Future Skills 2022
Scroll to top

Aby zapewnić wysoką jakość usług nasza ta strona używa ciasteczek! Kontynuując jej przeglądanie zgadzasz się na ich użycie.

OKDowiedz się więcej

Ustawienia prywatności i ciasteczek



Ciasteczka

Ciasteczka (cookies) są to niewielkie pliki tekstowe, umożliwiające przechowywanie informacji lub uzyskanie dostępu do informacji już wcześniej zachowanej w urządzeniu końcowym Użytkownika.

Nasza strona internetowa używa ciasteczek, które wykorzystywane są do prawidłowego działania serwisu (utrzymanie sesji i cele statystyczne i analityczne). Ciasteczka nie przechowują danych osobowych.

Ciasteczka funkcjonalne

Nasz Sklep, jak większość witryn internetowych, korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczek). Są to niewielkie pliki, które są zapisywane w pamięci Twojego urządzenia (komputera, telefonu, itd.), m.in. w celu umożliwienia Ci korzystania z wszystkich funkcjonalności Sklepu.

Pliki cookies nie powodują zmian w ustawieniach Twojego urządzenia. Ponadto w każdej chwili możesz je usunąć – korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki. Korzystając z tych opcji możesz również blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.

Google Analytics Cookies

Google Analytics pozwala nam śledzić ruch na witrynie, zainteresowanie użytkowników oraz pozyskiwać informacje o zainteresowaniu witryną.

Jeśli nie chcesz żeby dane te były zbierane - możesz wyłączyć tą opcję

Pozostałe zewnętrzne serwisy

Używamy także zasobów innych zewnętrznych serwisów: Google Webfonts, Google Maps oraz zewnętrznych serwisów video aby dostarczać treści w jak najlepszy sposób. Jeśli chcesz możesz wyłączyć ich integrację - jednak może to znacznie ograniczyć funkcjonalność strony Zmiany będą widoczne po przeładowaniu strony

Google Webfont:

Google Map:

Vimeo i Youtube video:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Polityka prywatności
Accept settingsHide notification only

Dostosuj preferencje dotyczące zgód

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.
X