• Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • KONTAKT
POROZMAWIAJ Z EKSPERTEM: +48 531 058 864
Future Skills
  • O NAS
    • CASE STUDY
    • ZESPÓŁ FUTURE SKILLS
    • NASZE METODY
    • GRY SZKOLENIOWE
    • PRACUJ Z NAMI
  • OFERTA
    • Szkolenia dla firm
    • Szkolenia otwarte
    • Dofinansowanie KFS i BUR
    • Badania
    • Coaching Menedżerski
    • Wdrożenie Wartości w firmie – Grow by Value Process
  • SZKOLENIA
    • MENEDŻERSKIE
    • SPRZEDAŻ I OBSŁUGA KLIENTA
    • PRODUKCYJNE / LEAN
    • Team Building
    • EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
    • WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
    • EXCEL i MS OFFICE
    • MOTYWACJA
    • SZKOLENIA ONLINE
  • PRODUKCJA / LEAN
    • Szkolenia Produkcyjne
    • Audyt Procesów
    • Optymalizacja procesów
    • Narzędzia Lean
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • OPINIE
  • WIEDZA
    • Artykuły | BLOG
    • Wideo
    • Bezpłatne e-booki
    • Bezpłatne szkolenia – pobierz
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Szukaj
  • Menu Menu

Co to jest profesjonalna obsługa Klienta?

15 marca 2019/w obsługa klienta

 Co to jest profesjonalna obsługa Klienta?

  1. To sposób funkcjonowania w Firmie, który zakłada stawianie Klienta na pierwszym miejscu w każdym aspekcie działalności.
  2. Komunikowanie się z Klientem w taki sposób, aby wspólnie osiągnąć porozumienie, zarówno na poziomie racjonalnym (fakty, informacje, działania), jak i emocjonalnym (niewerbalne, emocjonalne aspekty relacji).
  3. Traktowanie Klienta, jako Partnera, co zakłada troskę o jego potrzeby i powodzenie podejmowanych przez niego działań.
  4. Sposób budowania kontaktu, który zakłada inwestowanie czasu i działań w to, aby Przedstawiciel czuł satysfakcję i radość wynikającą z rozpoczęcia i trwania relacji z Klientem.

Traktuj Klienta jak gościa w Twoim Domu – poczuj się Gospodarzem.

Wtedy Twoi Klienci będą chcieli do Ciebie wracać.

A teraz czas na autodiagnozę i poszukiwanie odpowiedzi na pytanie:

Z czym powinienem się zmierzyć bym mógł powiedzieć, że jestem przygotowany do tego, by w oczach Klienta zasłużyć na miano profesjonalisty?

Po pierwsze – Twoje wiedza i umiejętności techniczne

Gdy chcesz być profesjonalistą i świadomie rozpoczynać przygodę z własną firmą przeanalizuj swój dotychczasowy rozwój. Popatrz chłodnym okiem na swoją wiedzę i umiejętności oraz sam oceń na ile jesteś przygotowany do realizacji celu, który sobie wytyczyłeś. To czas, żebyś świadomie ocenił, na czym możesz budować nie zamki z piasku, lecz trwałe, strzeliste budowle osadzone na mocnym, trwałym fundamencie. Warto na tym etapie zadać sobie kilka pytań i szczerze na nie odpowiedzieć:

  1. Czy moje wykształcenie jest spójne z pomysłem, jaki chcę realizować?
  2. Jaką wiedzę posiadam, co, do której jestem przekonany, że jest niezbędna na etapie uruchamiania wizji jaką jest bycie przedstawicielem handlowym?
  3. Co wiem na temat, branży, usługi, którą chcę oferować Klientom i jakie ma to przełożenie na znajomość rynku, ale przede wszystkim jakie mam kompetencje na bycie profesjonalnym przedstawicielem handlowym?
  4. Do kogo będę kierował ofertę?
  5. Jaką wiedzę specjalistyczną posiadam, by bez przeszkód pracować w branży, która mnie interesuje?
  6. Jakie umiejętności techniczne (obsługa komputera, specjalistycznych urządzeń, profesjonalna jazda samochodem, itp.) są moim atutem i tzw. „niezbędnikiem”?

Buduj na swoich mocnych stronach i nie zapomnij zanotować ewentualnych luk, które w sobie odkryjesz i tym samym z wielką uwagą zaplanuj proces ich uzupełniania. Nie traktuj swojego przygotowania, jako czegoś, co można odłożyć na bliżej nieokreślony termin i zupełnie zapomnieć.

Zanim staniesz oko w oko z Klientem bądź przygotowany na pytania techniczne i miej do zaoferowania cały wachlarz zawodowej wiedzy i technicznych umiejętności.

Po drugie – Twoje nastawienie

To czy osiągniesz swój cel zależy w dużej mierze od Twojego nastawienia.

Nastawienie to:

  • stosunek do samego siebie, swoich umiejętności, wiedzy, możliwości,
  • stosunek do ludzi, ich intencji, umiejętności, zachowań,
  • sposób reagowania na sytuacje ( szczególnie trudne).

Dlatego też:

  1. Twórz swoje nastawienie, szukając korzyści a nie strat;
  2. Myśl o tym, co masz zrobić, a nie o tym, czego nie możesz zrobić;
  3. Stwórz silny wewnętrzny mechanizm samokontroli – bądź niezależny od niekorzystnych wpływów otoczenia;
  4. Planuj swoje działania i nastaw się na sukcesy we wszystkim, co robisz;
  5. Traktuj porażki, jako wskazówkę w poszukiwaniu drogi do sukcesu;
  6. Traktuj każdą informację zwrotną, jako rezultat Twojego działania;
  7. Jeśli rezultat jest inny, niż oczekujesz – zmień działanie.

Pamiętaj, że silna motywacja i entuzjazm są siłami napędowymi przedstawicieli handlowych. Nie osiągniesz wiele w dziedzinie sprzedaży, jeżeli brakuje Ci motywacji i entuzjazmu, wiary w siebie. Naładuj się pozytywnie przed każdym spotkaniem z Klientem i nie zapomnij, aby każdego Klienta traktować jak tego najważniejszego.

Po trzecie – Twoje umiejętności w komunikowaniu się interpersonalnym

Trudno wyobrazić sobie budowanie zaufania i dobrych długotrwałych relacji z Klientem bez świadomości swoich umiejętności. Dobra wiadomość to taka, że w drodze treningu można je w sobie wykształcić bądź się ich nauczyć. Proces sprzedaży w tym zakresie stawia przed każdym wysokie wymagania. Otóż najprostszy katalog umiejętności interpersonalnych to: umiejętność nawiązywania kontaktów, umiejętność podtrzymywania kontaktów, umiejętność przekonywania i wywierania wpływu, umiejętność rozwiązywania sytuacji konfliktowych, umiejętność prowadzenia negocjacji.

Po czwarte – Twoje cechy osobowości

Wśród nich nie może zabraknąć:

  • Empatii
  • zdolności współodczuwania, to uświadamianie sobie odczuć, potrzeb i motywów działania innych osób;
  • Potrzeby działania rozumianej, jako działanie tu i teraz, wiedza o tym, co zrobić, aby zrealizować założone cele;
  • Odporności na porażki i stres w kontekście traktowania odmowy Klienta, jako naturalnego elementu pracy;
  • Potrzeby służenia innym, jako wewnętrznej motywacji do robienia czegoś dla innych w zamian za docenienie świadczonej usługi.

Osobiście uważam, że empatia to królowa cech. W związku z tym zasługuje

na większą uwagę. Można przyjąć, że słowo empatia oznacza szczególnego rodzaju wsłuchiwanie się w to, co mówi drugi człowiek. Empatia odgrywa ważną rolę w dobrym funkcjonowaniu społecznym człowieka. Pozwala przewidywać konflikty oraz skutecznie je rozwiązywać, kiedy już się pojawią, Powoduje także lepsze porozumienie pomiędzy uczestnikami procesu komunikacji.

Ponadto osoby empatyczne:

  • są wyczulone na sygnały emocjonalne i umieją dobrze słuchać innych osób,
  • wykazują się wrażliwością na sprawy związane z emocjami innych osób i chęcią zrozumienia ich punktu widzenia,
  • chętnie pomagają innym, opierając się o zrozumienie ich potrzeb i odczuć,
  • unikają dokonywania pochopnych ocen i publicznego ich wyrażania.

Chcę Ci poprzez to powiedzieć, że empatia to fundament komunikowania się i tym samym klucz do potrzeb i emocji każdego Klienta. W końcu sprzedaż dotyczy nie tylko produktów czy usług, ale przede wszystkim ludzi i ich potrzeb.

Trójkąt satysfakcji

Reasumując profesjonalny przedstawiciel potrafi dążyć do maksymalizowania satysfakcji Klienta, ponieważ jest świadomy tego, iż lojalność buduje się przez satysfakcję. Natomiast satysfakcja Klienta zależy, od jakości kontaktu w trzech obszarach, a jakich?

Zapraszam na szkolenie,na którym odpowiem na to i inne pytania.

 

autor: Cecylia Mazur

Tagi: komunikacja, obsługa klienta
Doceń i poleć nas
  • Udostępnij Facebook
  • Udostępnij Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Udostępnij LinkedIn
  • Wyślij e-mail
https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2019/03/obslugaklienta.jpg 1001 1500 biuro https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2018/12/LOGO.png biuro2019-03-15 18:39:092019-03-17 14:06:07Co to jest profesjonalna obsługa Klienta?
Artykuły, które również mogą się Tobie spodobać
Asertywność
jak komunikować się skutecznie Jak komunikować się skutecznie? – krótki poradnik
Wybór przedstawiciela handlowego
Jak przygotować przemówienie – praktyczne zwroty dla początkujących
Wystąpienia – praktyczne sposoby na stres
Asertywna obsługa trudnego klienta

Zapraszamy na facebooka!

Obserwuj nas, żeby widzieć najnowsze informacje, ciekawe merytoryczne wpisy, udostępniane materiały, nadchodzące bezpłatne szkolenia oraz naszą pracę od kulis

Odbierz bezpłatnego ebooka

ebook jak efektywnie pracować w trybie home office

Jak Pracować w Trybie Home Office

Kategorie

  • Bez kategorii (3)
  • case study (2)
  • emocje (6)
  • kompetencja managerskie (29)
  • komunikacja (18)
  • leadership (17)
  • motywacja (8)
  • obsługa klienta (4)
  • produkcyjne (4)
  • rekrutacja (1)
  • sprzedaż (8)
  • stres (7)
  • wystąpienia publiczne (7)
  • zarządzanie (17)
  • zarządzanie sobą w czasie (8)

Tagi

asertywność czas efektywność osobista emocje historie z życia wzięte kierowanie zespołem klient kompetencje lidera kompetencje społeczne komunikacja konflikt leadership lider menedżerskie merchandising motywacja nieporozumienie obsługa klienta organizacja pracy perswazja planowanie porozumienie praca zespołowa przedstawiciel handlowy przemówienia przywództwo realizowanie celów realizowanie zadań rekrutacja relacje w zespole rozmowa z pracownikiem skuteczna komunikacja sprzedaż stres sukces szacunek wartości współpraca wywieranie wpływu zadania zarzadzanie czasem zarządzanie zarządzanie sobą w czasie zasady zespół

Pomagamy złożyć wniosek o dofinansowanie KFS i BUR

Nasze szkolenia mogą zostać zrealizowane ze środków w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego KFS oraz dofinansowania BUR.

Pomagamy w uzyskaniu dofinansowania szkoleń.

Udzielimy wsparcia w wypełnieniu formalności. Pomożemy w określeniu potrzeb szkoleniowych oraz doborze szkoleń odpowiednich dla konkretnych pracowników.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
 
  • Skontaktuj się z nami!
  • Sprawdzimy możliwości Twojej firmy.
  • Pomożemy dobrać szkolenia i złożyć wniosek.
Future Skills

KONTAKT

Future Skills Spółka z o.o.

tel. + 48 531 058 864
tel. + 48 577 851 333
szkolenia@futureskills.pl

Adres biura, adres do korespondencji:

ul. Bacciarellego 4a
51-649 Wrocław

NIP: 8982290422
Numer KRS: 0001024069

MENU

  • O NAS
  • SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • COACHING
  • AKADEMIE
  • REFERENCJE
  • KONTAKT

NEWSLETTER:

Zapisz się na newsletter i otrzymuj najnowsze informacje.




akredytacje

  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • REGULAMIN SZKOLEŃ
© Copyright - Future Skills 2022
Scroll to top

Aby zapewnić wysoką jakość usług nasza ta strona używa ciasteczek! Kontynuując jej przeglądanie zgadzasz się na ich użycie.

OKDowiedz się więcej

Ustawienia prywatności i ciasteczek



Ciasteczka

Ciasteczka (cookies) są to niewielkie pliki tekstowe, umożliwiające przechowywanie informacji lub uzyskanie dostępu do informacji już wcześniej zachowanej w urządzeniu końcowym Użytkownika.

Nasza strona internetowa używa ciasteczek, które wykorzystywane są do prawidłowego działania serwisu (utrzymanie sesji i cele statystyczne i analityczne). Ciasteczka nie przechowują danych osobowych.

Ciasteczka funkcjonalne

Nasz Sklep, jak większość witryn internetowych, korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczek). Są to niewielkie pliki, które są zapisywane w pamięci Twojego urządzenia (komputera, telefonu, itd.), m.in. w celu umożliwienia Ci korzystania z wszystkich funkcjonalności Sklepu.

Pliki cookies nie powodują zmian w ustawieniach Twojego urządzenia. Ponadto w każdej chwili możesz je usunąć – korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki. Korzystając z tych opcji możesz również blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.

Google Analytics Cookies

Google Analytics pozwala nam śledzić ruch na witrynie, zainteresowanie użytkowników oraz pozyskiwać informacje o zainteresowaniu witryną.

Jeśli nie chcesz żeby dane te były zbierane - możesz wyłączyć tą opcję

Pozostałe zewnętrzne serwisy

Używamy także zasobów innych zewnętrznych serwisów: Google Webfonts, Google Maps oraz zewnętrznych serwisów video aby dostarczać treści w jak najlepszy sposób. Jeśli chcesz możesz wyłączyć ich integrację - jednak może to znacznie ograniczyć funkcjonalność strony Zmiany będą widoczne po przeładowaniu strony

Google Webfont:

Google Map:

Vimeo i Youtube video:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Polityka prywatności
Accept settingsHide notification only

Dostosuj preferencje dotyczące zgód

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.
X