• Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • KONTAKT
POROZMAWIAJ Z EKSPERTEM: +48 531 058 864
Future Skills
  • O NAS
    • CASE STUDY
    • ZESPÓŁ FUTURE SKILLS
    • NASZE METODY
    • GRY SZKOLENIOWE
    • PRACUJ Z NAMI
  • OFERTA
    • Szkolenia dla firm
    • Szkolenia otwarte
    • Dofinansowanie KFS i BUR
    • Badania
    • Coaching Menedżerski
    • Wdrożenie Wartości w firmie – Grow by Value Process
  • SZKOLENIA
    • MENEDŻERSKIE
    • SPRZEDAŻ I OBSŁUGA KLIENTA
    • PRODUKCYJNE / LEAN
    • Team Building
    • EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
    • WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
    • EXCEL i MS OFFICE
    • MOTYWACJA
    • SZKOLENIA ONLINE
  • PRODUKCJA / LEAN
    • Szkolenia Produkcyjne
    • Audyt Procesów
    • Optymalizacja procesów
    • Narzędzia Lean
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • OPINIE
  • WIEDZA
    • Artykuły | BLOG
    • Wideo
    • Bezpłatne e-booki
    • Bezpłatne szkolenia – pobierz
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Szukaj
  • Menu Menu
delegowanie zadań i uprawnień

Zarządzanie zespołem rozproszonym

15 marca 2019/w kompetencja managerskie, zarządzanie

Obecny rynek pracy wymusza nowe sposoby organizacji pracy.

Coraz częściej, nawet w ramach jednej organizacji powstają zespoły, które stale współpracują ze sobą, nie przebywając w jednym biurze. Zespoły rozproszone działają dla realizacji wspólnego celu, ale z różnych miejsc.

Wraz z rozwojem technologii stajemy się obywatelami globalnej wioski. Nasza praca staje się elastyczna, nieograniczona potrzebą fizycznego przebywania w tym samym miejscu, co reszta zespołu.

Praca z wykorzystaniem zespołu rozproszonego ma wiele zalet. Z drugiej jednak strony należy być świadomym wyzwań, jakie stawia pod kątem jego zarządzania. W przypadku takich zespołów niezbędny jest szybki przepływ informacji i sprawny komunikat zwrotny, ponieważ zarządzając wirtualnymi zespołami dużo trudniej jest skutecznie reagować na ewentualne niejasności, a także kontrolować i wyznaczać cele pracownikom.

Właściwe sterowanie komunikacją i wypracowanie standardów w zespole rozproszonym pomaga liderom skutecznie wzmacniać zaangażowanie pracowników oraz zwiększyć ich potencjał zadaniowy, niezależnie od miejsca wykonywanej pracy. Kluczowa staje się synchronizacja pracy wszystkich członków zespołu.

W przypadku braku możliwości bezpośredniego kontaktu oraz pracę w różnych lokalizacjach, można wykorzystać rozwiązania jakie dostarcza nam wsparcie IT. Powstało bowiem wiele aplikacji usprawniających komunikację. Wieloosobowe prowadzenie rozmów z jednoczesną możliwością przesyłania plików jest bardzo przydatne, ale nie rozwiąże wszystkich naszych „problemów” komunikacyjnych.

Bardzo ważne jest aby wprowadzić zasady komunikacji mające za zadanie budowanie klimatu zaufania w zespole oraz wspierania dobrej organizacji pracy.

Przykładowe zasady powinny dotyczyć:

  • kierunku i częstotliwości kontaktów pomiędzy członkami zespołu i liderem,
  • sposobów reagowania na informacje przesyłane drogą elektroniczną: potwierdzanie otrzymywania wiadomości, czas reagowania na wiadomość, precyzyjny wybór adresata wiadomości,
  • kierunku i częstotliwości „kontaktów” pomiędzy członkami zespołu,
  • terminów i czasu trwania spotkań całego zespołu, poświęconych rozstrzyganiu pojawiających się na bieżąco problemów (aby takie spotkanie było owocne, warto wcześniej przesłać do wszystkich uczestników agendę, mobilizującą ich do przygotowania się do spotkania),
  • informowania o przerwach w pracy – niedostępności online (na przykład 1–2-dniowych) z odpowiednim wyprzedzeniem

Czynnikiem, który buduje zespół i usprawnia jego komunikację jest bez wątpienia skonkretyzowana i zrozumiana przez wszystkich członków wizja oraz szczegółowo określone cele i priorytety.

Zarządzając zespołem rozproszonym warto pamiętać, aby poszczególni członkowie wiedzieli w jakim kierunku i tempie mają zmierzać.

Zasady organizacji pracy w zespole wirtualnym są ściśle związane z ustalonym wcześniej celem zespołu i powinny dotyczyć na przykład:

  • ustalenia priorytetów w realizacji celów szczegółowych, kolejnych zadań, kryteriów oceny znaczenia zadań,
  • harmonogramu realizacji zadań,
  • sposobów raportowania o zakończeniu zadania, szczególnym osiągnięciu lub niepowodzeniu i barierach,
  • archiwizowania wiedzy zgromadzonej w czasie realizacji zadania i dostępu do niej przez poszczególne osoby w zespole i udostępniania jej poza zespół,

Zarządzanie zespołem rozproszonym to zadanie, które stawia przed liderem i samymi członkami zespołu wysokie wymagania.

Skala wyzwań biznesowych oraz prędkość zmian otaczającego świata, determinuje konieczność nowego podejścia do pracy zespołowej, jako warunek bycia konkurencyjnym.

Autor: Małgorzata Waśniowska

Tagi: lider, zarządzanie, zespół
Doceń i poleć nas
  • Udostępnij Facebook
  • Udostępnij Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Udostępnij LinkedIn
  • Wyślij e-mail
https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2019/03/zarzzesprozpr.jpg 1001 1500 biuro https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2018/12/LOGO.png biuro2019-03-15 18:47:442019-03-17 14:08:45Zarządzanie zespołem rozproszonym
Artykuły, które również mogą się Tobie spodobać
Lider Zespołu
Zarządzanie Zespołem Sprzedaży
Pomodoro
Jak skutecznie zrekrutować pracownika w 4 krokach?
Motywacja – od Maslowa do Vrooma
jak komunikować się skutecznie Jak komunikować się skutecznie? – krótki poradnik

Zapraszamy na facebooka!

Obserwuj nas, żeby widzieć najnowsze informacje, ciekawe merytoryczne wpisy, udostępniane materiały, nadchodzące bezpłatne szkolenia oraz naszą pracę od kulis

Odbierz bezpłatnego ebooka

ebook jak efektywnie pracować w trybie home office

Jak Pracować w Trybie Home Office

Kategorie

  • Bez kategorii (3)
  • case study (2)
  • emocje (6)
  • kompetencja managerskie (29)
  • komunikacja (18)
  • leadership (17)
  • motywacja (8)
  • obsługa klienta (4)
  • produkcyjne (4)
  • rekrutacja (1)
  • sprzedaż (8)
  • stres (7)
  • wystąpienia publiczne (7)
  • zarządzanie (17)
  • zarządzanie sobą w czasie (8)

Tagi

asertywność czas efektywność osobista emocje historie z życia wzięte kierowanie zespołem klient kompetencje lidera kompetencje społeczne komunikacja konflikt leadership lider menedżerskie merchandising motywacja nieporozumienie obsługa klienta organizacja pracy perswazja planowanie porozumienie praca zespołowa przedstawiciel handlowy przemówienia przywództwo realizowanie celów realizowanie zadań rekrutacja relacje w zespole rozmowa z pracownikiem skuteczna komunikacja sprzedaż stres sukces szacunek wartości współpraca wywieranie wpływu zadania zarzadzanie czasem zarządzanie zarządzanie sobą w czasie zasady zespół

Pomagamy złożyć wniosek o dofinansowanie KFS i BUR

Nasze szkolenia mogą zostać zrealizowane ze środków w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego KFS oraz dofinansowania BUR.

Pomagamy w uzyskaniu dofinansowania szkoleń.

Udzielimy wsparcia w wypełnieniu formalności. Pomożemy w określeniu potrzeb szkoleniowych oraz doborze szkoleń odpowiednich dla konkretnych pracowników.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
 
  • Skontaktuj się z nami!
  • Sprawdzimy możliwości Twojej firmy.
  • Pomożemy dobrać szkolenia i złożyć wniosek.
Future Skills

KONTAKT

Future Skills Spółka z o.o.

tel. + 48 531 058 864
tel. + 48 577 851 333
szkolenia@futureskills.pl

Adres biura, adres do korespondencji:

ul. Bacciarellego 4a
51-649 Wrocław

NIP: 8982290422
Numer KRS: 0001024069

MENU

  • O NAS
  • SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • COACHING
  • AKADEMIE
  • REFERENCJE
  • KONTAKT

NEWSLETTER:

Zapisz się na newsletter i otrzymuj najnowsze informacje.




akredytacje

  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • REGULAMIN SZKOLEŃ
© Copyright - Future Skills 2022
Scroll to top

Aby zapewnić wysoką jakość usług nasza ta strona używa ciasteczek! Kontynuując jej przeglądanie zgadzasz się na ich użycie.

OKDowiedz się więcej

Ustawienia prywatności i ciasteczek



Ciasteczka

Ciasteczka (cookies) są to niewielkie pliki tekstowe, umożliwiające przechowywanie informacji lub uzyskanie dostępu do informacji już wcześniej zachowanej w urządzeniu końcowym Użytkownika.

Nasza strona internetowa używa ciasteczek, które wykorzystywane są do prawidłowego działania serwisu (utrzymanie sesji i cele statystyczne i analityczne). Ciasteczka nie przechowują danych osobowych.

Ciasteczka funkcjonalne

Nasz Sklep, jak większość witryn internetowych, korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczek). Są to niewielkie pliki, które są zapisywane w pamięci Twojego urządzenia (komputera, telefonu, itd.), m.in. w celu umożliwienia Ci korzystania z wszystkich funkcjonalności Sklepu.

Pliki cookies nie powodują zmian w ustawieniach Twojego urządzenia. Ponadto w każdej chwili możesz je usunąć – korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki. Korzystając z tych opcji możesz również blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.

Google Analytics Cookies

Google Analytics pozwala nam śledzić ruch na witrynie, zainteresowanie użytkowników oraz pozyskiwać informacje o zainteresowaniu witryną.

Jeśli nie chcesz żeby dane te były zbierane - możesz wyłączyć tą opcję

Pozostałe zewnętrzne serwisy

Używamy także zasobów innych zewnętrznych serwisów: Google Webfonts, Google Maps oraz zewnętrznych serwisów video aby dostarczać treści w jak najlepszy sposób. Jeśli chcesz możesz wyłączyć ich integrację - jednak może to znacznie ograniczyć funkcjonalność strony Zmiany będą widoczne po przeładowaniu strony

Google Webfont:

Google Map:

Vimeo i Youtube video:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Polityka prywatności
Accept settingsHide notification only

Dostosuj preferencje dotyczące zgód

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.
X