• Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • KONTAKT
POROZMAWIAJ Z EKSPERTEM: +48 531 058 864
Future Skills
  • O NAS
    • CASE STUDY
    • ZESPÓŁ FUTURE SKILLS
    • NASZE METODY
    • GRY SZKOLENIOWE
    • PRACUJ Z NAMI
  • OFERTA
    • Szkolenia dla firm
    • Szkolenia otwarte
    • Dofinansowanie KFS i BUR
    • Badania
    • Coaching Menedżerski
    • Wdrożenie Wartości w firmie – Grow by Value Process
  • SZKOLENIA
    • MENEDŻERSKIE
    • SPRZEDAŻ I OBSŁUGA KLIENTA
    • PRODUKCYJNE / LEAN
    • Team Building
    • EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
    • WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
    • EXCEL i MS OFFICE
    • MOTYWACJA
    • SZKOLENIA ONLINE
  • PRODUKCJA / LEAN
    • Szkolenia Produkcyjne
    • Audyt Procesów
    • Optymalizacja procesów
    • Narzędzia Lean
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • OPINIE
  • WIEDZA
    • Artykuły | BLOG
    • Wideo
    • Bezpłatne e-booki
    • Bezpłatne szkolenia – pobierz
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Szukaj
  • Menu Menu

Zarządzanie Zespołem Sprzedaży

15 marca 2019/w kompetencja managerskie, zarządzanie

Oczekiwania od menedżera „na wejściu” są na tyle wysokie, że nie ma już mowy o powolnym wchodzeniu w rolę, czy stosowaniu taryfy ulgowej. Odnosi się to również do kwestii relacji z podwładnymi, która nie tylko musi „zaistnieć”, ale również przynieść pozytywny skutek.

Zarządzanie zespołem, a tym bardziej zarządzanie obszarem czy regionem  sprzedaży to zadanie wymagające szerokiego przekroju kompetencji  na poziomie wiedzy jak  również kwalifikacji praktycznych. Po objęciu stanowiska menedżera okazuje się, że zarządzanie podległym obszarem sprzedaży oraz kierowanie podwładnymi jest bardzo złożonym procesem, który wymaga zupełnie nowych, często nie wykorzystywanych  do tej pory, umiejętności.

Na początku jest euforia bo awans to wyższa pensja, samochód służbowy, abonament medyczny, prestiż, ale po pewnym czasie okazuje się, że za lepszymi warunkami idą wyższe wymagania, odpowiedzialność za podległych pracowników, odpowiedzialność za realizację planów, już nie tylko indywidualnych, ale całego zespołu. Pojawiają się trudne relacje na lini szef-podwładny, zwłaszcza gdy ten szef jeszcze niedawno był kolegą z zespołu, lub jest osobą z zewnątrz, czasami młodszą niż podlegli mu współpracownicy.

Szef musi podzielić plany otrzymane z centrali, przydzielić zadania jakościowe, a następnie dopilnować ich realizacji. Niejednokrotnie musi też wyciągnąć konsekwencje wobec podwładnych, czasami kończące się zwolnieniem pracownika.

I jak w takiej sytuacji zbudować autorytet, zaufanie, przychylność oraz szacunek u nowych podwładnych? W dużym stopniu od tych czynników zależy powodzenie funkcjonowania całego obszaru sprzedażowego.

W wielu firmach do roli menadżera sprzedaży poza kierowaniem zespołem dochodzi również rola zarządzania obszarem sprzedaży, czyli  zarządzanie strategicznymi klientami, dystrybutorami bądź sieciami sklepów. W tym przydzielanie planów, rozliczanie itd. Tu pojawia się pytanie – jak to wszystko pogodzić?

A przecież każdy menedżer chciałby rozwijać swoich podwładnych, motywować ich do osiągania coraz wyższych wyników i zarządzać najlepszym zespołem sprzedażowym w firmie, w której pracuje.

Jeżeli chcesz rozwijać swoje kompetencje i stać się efektywnym menedżerem oraz skutecznym szefem zapraszam Cię do wzięcia udziału w moim szkoleniu. Uczestnicy szkolenia otrzymają kompleksowe wsparcie z  zakresu kierowania  podwładnymi, jak również pogłębią wiedzę z zakresu zarządzania podległym obszarem sprzedaży.

Autor: Magdalena Wojtkowiak

Źródło:
„Po pierwsze: złam wszelkie zasady” M. Buckingham, C. Coffman,  Wydawnictwo New Media
„Menedżer skuteczny” P. Drucker, Wydawnictwo MT Biznes Sp. z o.o. 2006
„Jednominutowy Menedżer i przywództwo” K. Blanchard, Wydawnictwo MT Biznes Sp. z o.o. 2008
„Coaching, mentoring i zarządzanie” M. Holliay, Wydawnictwo Helion 2006

Tagi: sprzedaż, zarządzanie, zespół
Doceń i poleć nas
  • Udostępnij Facebook
  • Udostępnij Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Udostępnij LinkedIn
  • Wyślij e-mail
https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2019/03/zarzzespsprz.jpg 1001 1500 biuro https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2018/12/LOGO.png biuro2019-03-15 18:10:252019-03-17 13:58:43Zarządzanie Zespołem Sprzedaży
Artykuły, które również mogą się Tobie spodobać
Inteligencja emocjonalna w biznesie
Delegowanie zadań krok po kroku
Skuteczna sprzedaż to skuteczny i profesjonalny handlowiec
delegowanie zadań i uprawnień Zarządzanie zespołem rozproszonym
Wygodne buty czy hełm ochronny, co powinno stanowić podstawowe wyposażenie profesjonalnego handlowca?
Pomodoro

Zapraszamy na facebooka!

Obserwuj nas, żeby widzieć najnowsze informacje, ciekawe merytoryczne wpisy, udostępniane materiały, nadchodzące bezpłatne szkolenia oraz naszą pracę od kulis

Odbierz bezpłatnego ebooka

ebook jak efektywnie pracować w trybie home office

Jak Pracować w Trybie Home Office

Kategorie

  • Bez kategorii (3)
  • case study (2)
  • emocje (6)
  • kompetencja managerskie (29)
  • komunikacja (18)
  • leadership (17)
  • motywacja (8)
  • obsługa klienta (4)
  • produkcyjne (4)
  • rekrutacja (1)
  • sprzedaż (8)
  • stres (7)
  • wystąpienia publiczne (7)
  • zarządzanie (17)
  • zarządzanie sobą w czasie (8)

Tagi

asertywność czas efektywność osobista emocje historie z życia wzięte kierowanie zespołem klient kompetencje lidera kompetencje społeczne komunikacja konflikt leadership lider menedżerskie merchandising motywacja nieporozumienie obsługa klienta organizacja pracy perswazja planowanie porozumienie praca zespołowa przedstawiciel handlowy przemówienia przywództwo realizowanie celów realizowanie zadań rekrutacja relacje w zespole rozmowa z pracownikiem skuteczna komunikacja sprzedaż stres sukces szacunek wartości współpraca wywieranie wpływu zadania zarzadzanie czasem zarządzanie zarządzanie sobą w czasie zasady zespół

Pomagamy złożyć wniosek o dofinansowanie KFS i BUR

Nasze szkolenia mogą zostać zrealizowane ze środków w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego KFS oraz dofinansowania BUR.

Pomagamy w uzyskaniu dofinansowania szkoleń.

Udzielimy wsparcia w wypełnieniu formalności. Pomożemy w określeniu potrzeb szkoleniowych oraz doborze szkoleń odpowiednich dla konkretnych pracowników.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
 
  • Skontaktuj się z nami!
  • Sprawdzimy możliwości Twojej firmy.
  • Pomożemy dobrać szkolenia i złożyć wniosek.
Future Skills

KONTAKT

Future Skills Spółka z o.o.

tel. + 48 531 058 864
tel. + 48 577 851 333
szkolenia@futureskills.pl

Adres biura, adres do korespondencji:

ul. Bacciarellego 4a
51-649 Wrocław

NIP: 8982290422
Numer KRS: 0001024069

MENU

  • O NAS
  • SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • COACHING
  • AKADEMIE
  • REFERENCJE
  • KONTAKT

NEWSLETTER:

Zapisz się na newsletter i otrzymuj najnowsze informacje.




akredytacje

  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • REGULAMIN SZKOLEŃ
© Copyright - Future Skills 2022
Scroll to top

Aby zapewnić wysoką jakość usług nasza ta strona używa ciasteczek! Kontynuując jej przeglądanie zgadzasz się na ich użycie.

OKDowiedz się więcej

Ustawienia prywatności i ciasteczek



Ciasteczka

Ciasteczka (cookies) są to niewielkie pliki tekstowe, umożliwiające przechowywanie informacji lub uzyskanie dostępu do informacji już wcześniej zachowanej w urządzeniu końcowym Użytkownika.

Nasza strona internetowa używa ciasteczek, które wykorzystywane są do prawidłowego działania serwisu (utrzymanie sesji i cele statystyczne i analityczne). Ciasteczka nie przechowują danych osobowych.

Ciasteczka funkcjonalne

Nasz Sklep, jak większość witryn internetowych, korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczek). Są to niewielkie pliki, które są zapisywane w pamięci Twojego urządzenia (komputera, telefonu, itd.), m.in. w celu umożliwienia Ci korzystania z wszystkich funkcjonalności Sklepu.

Pliki cookies nie powodują zmian w ustawieniach Twojego urządzenia. Ponadto w każdej chwili możesz je usunąć – korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki. Korzystając z tych opcji możesz również blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.

Google Analytics Cookies

Google Analytics pozwala nam śledzić ruch na witrynie, zainteresowanie użytkowników oraz pozyskiwać informacje o zainteresowaniu witryną.

Jeśli nie chcesz żeby dane te były zbierane - możesz wyłączyć tą opcję

Pozostałe zewnętrzne serwisy

Używamy także zasobów innych zewnętrznych serwisów: Google Webfonts, Google Maps oraz zewnętrznych serwisów video aby dostarczać treści w jak najlepszy sposób. Jeśli chcesz możesz wyłączyć ich integrację - jednak może to znacznie ograniczyć funkcjonalność strony Zmiany będą widoczne po przeładowaniu strony

Google Webfont:

Google Map:

Vimeo i Youtube video:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Polityka prywatności
Accept settingsHide notification only

Dostosuj preferencje dotyczące zgód

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.
X