• Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • KONTAKT
POROZMAWIAJ Z EKSPERTEM: +48 531 058 864
Future Skills
  • O NAS
    • CASE STUDY
    • ZESPÓŁ FUTURE SKILLS
    • NASZE METODY
    • GRY SZKOLENIOWE
    • PRACUJ Z NAMI
  • OFERTA
    • Szkolenia dla firm
    • Szkolenia otwarte
    • Dofinansowanie KFS i BUR
    • Badania
    • Coaching Menedżerski
    • Wdrożenie Wartości w firmie – Grow by Value Process
  • SZKOLENIA
    • MENEDŻERSKIE
    • SPRZEDAŻ I OBSŁUGA KLIENTA
    • PRODUKCYJNE / LEAN
    • Team Building
    • EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
    • WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
    • EXCEL i MS OFFICE
    • MOTYWACJA
    • SZKOLENIA ONLINE
  • PRODUKCJA / LEAN
    • Szkolenia Produkcyjne
    • Audyt Procesów
    • Optymalizacja procesów
    • Narzędzia Lean
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • OPINIE
  • WIEDZA
    • Artykuły | BLOG
    • Wideo
    • Bezpłatne e-booki
    • Bezpłatne szkolenia – pobierz
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Szukaj
  • Menu Menu

Jak dopasować komunikację do potrzeb klienta?

12 sierpnia 2019/w komunikacja, obsługa klienta, sprzedaż

Dla wielu przedsiębiorców i specjalistów pozyskiwanie klientów i sprzedaż własnych usług to najtrudniejsze aspekty prowadzenia biznesu. Jeśli już zatrudniamy w tym celu handlowców, to ich kwalifikacje często nie przystają do obecnych wymagań rynku, a e-maile, które wysyłają do potencjalnych klientów zamiast przyciągać, często działają na szkodę firmy. Jak zatem w tak trudnych czasach pozyskać klientów i prowadzić sprzedaż, by osiągnąć wymarzone rezultaty?

Wina częściowo leży po stronie tego, że mamy coraz mniej czasu i nasza uwaga jest wybiórcza. Dodatkowo brak znajomości technik sprzedaży przez samych handlowców i przedsiębiorców przekłada się na . brak skuteczności w działaniu. Niestety niewykwalifikowani sprzedawcy nie dość, że nie pozyskują klientów dla firmy, to jeszcze działają na jej wizerunkową szkodę.

Przedsiębiorcy i handlowcy, którzy w sprzedaży i pozyskiwaniu klientów odnoszą sukcesy, korzystają z wielu technik sprzedażowych, będących dla odbiorcy (potencjalnego klienta) wręcz niewidocznymi i niewyczuwalnymi. Bardzo skutecznie angażują klienta, przez co sam staje się on zainteresowany skorzystaniem z danej oferty. To właśnie jest doskonale opracowana sprzedaż i najskuteczniejsza dziś metoda oferowania usług czy produktów – najpierw poznajemy potrzeby i problemy klienta, wywołujemy jego zainteresowanie, a następnie przedstawiamy naszą ofertę. Skuteczni przedsiębiorcy stosują techniki sprzedażowe z takim wyczuciem, że rozmowa z klientem brzmi całkowicie naturalnie i przyjaźnie. Klient nie wie nawet, że sprzedawca posługuje się metodami, których wcześniej się nauczył i z czasem doszedł do perfekcji. Nie ma tu mowy o technikach nieetycznych, bo te również należy dziś puścić w niepamięć. Sprzedaż oparta jest współcześnie na budowaniu relacji, personalizacji i wyczuciu potrzeb klienta oraz przygotowaniu dokładnej na nie odpowiedzi. Wbrew pozorom nie jest to ani trudne, ani pracochłonne. Wystarczy wiedza o tym, z jakich etapów składa się proces sprzedaży i co należy robić na każdym z nich, jakie pytania zadać klientowi, by wprowadzić naszą ofertę do rozmowy w sposób naturalny.

Jak dotrzeć do klientów dysponujących dużym budżetem?

Nie tylko znajomość technik sprzedażowych jest dziś ważna. Tworząc kampanię sprzedażową produktu lub usługi, pierwszym krokiem jest określenie grupy potencjalnych klientów. Większość z nas dobrze zna ten etap, ale zapomina o jednym ważnym aspekcie – zadaniu sobie pytania, czy dana grupa odbiorców ma potencjał zakupowy. O tym ważnym kroku zapominają nie tylko początkujący przedsiębiorcy czy przedstawiciele. A przecież nie ma większego sensu starać się o klientów, którzy nie mają środków ani możliwości skorzystania z naszej oferty. Ważny jest więc także właściwy dobór grupy docelowej i skrojenie oferty pod jej potrzeby. Aby było to możliwe, sprzedawcy zadają pytania, dzięki którym poznają potrzeby klienta i jego sposób myślenia. Wszystko po to, aby następnie przedstawić ofertę w takim kontekście, który dla klienta jest najbardziej przekonujący. Kolejnym ważnym krokiem jest dotarcie do osób decyzyjnych.

Nie bez znaczenia jest także zaprojektowanie usługi, czyli stworzenie oferty w taki sposób, by dla potencjalnego klienta była ona już na pierwszy rzut oka atrakcyjna. Nie warto tu posługiwać się utartymi schematami, które działy kiedyś, ale dziś nie są już skuteczne.

O powodzeniu decydują takie aspekty jak: dopasowanie usługi do oczekiwań grupy docelowej, personalne podejście do klienta oraz profesjonalizacja komunikacji. Tego wszystkiego można się nauczyć, a jak wiadomo praktyka czyni mistrza.

Dopiero po opracowaniu powyższych aspektów możemy przejść do kontaktu z potencjalnym klientem. Tutaj właśnie nastąpiło najwięcej zmian w ostatnim czasie – dziś unikamy sprzedaży nachalnej, mówienia o swoim produkcie i ofercie. Otwieramy się za to na bezpośrednią komunikację, zadawanie pytań, poznawanie potrzeb i budowanie relacji za pomocą efektywnych technik sprzedażowych, których celem jest wywołanie u klienta chęci skorzystania z oferty. Aby poznać rzeczywiste potrzeby konsumenta stosujemy, chociażby technikę Mostu Sprzedażowego, która podpowiada nam, jakie pytania zadać klientowi, by trudno mu było odmówić współpracy. Dopiero potem składamy mu propozycję, czyli ofertę, przedstawiamy zalety produktu i korzyści.

A co jeśli pojawią się obiekcje związane na przykład z ceną? Tutaj również korzystamy z technik, które pomogą rozwiać obawy klienta i przekonać go, że skorzystanie z Twojej oferty jest właściwą decyzją. Wbrew pozorom pierwszą techniką, po jaką powinniśmy sięgnąć, nie są negocjacje i zaniżanie ceny – naszym celem jest w końcu oferowanie usług za najwyższą możliwą stawkę. Negocjacje są na samym końcu listy technik sprzedażowych. Zamiast nich stosujemy techniki, które przekonają klienta, że oferta jest warta swojej ceny, a korzyści, jakie osiągnie, znacznie przewyższą koszty inwestycji.

Dzisiejsza sprzedaż różni się od tej, którą znamy chociażby z lat 90., ponieważ klienci przestali reagować na dawne techniki – są wyczuleni na nachalność i narzucanie się. Zmienił się rynek, wzrosła siła konkurencji. Praktycznie w każdym obszarze rywalizacja jest coraz większa. Jest jednak jedna dobra wiadomość – o sukcesie w pozyskiwaniu klientów coraz częściej decydują nie tylko aspekty samej oferty, ale właśnie znajomość procesu skutecznej, nowoczesnej sprzedaży. Tego można się nauczyć, nawet jeśli nigdy wcześniej nie miało się do czynienia ze sprzedażą. Warto również pamiętać o pewnej zasadzie:

Im większym budżetem dysponuje klient, tym większe znaczenie ma nie sama cena, ale komunikacja, czyli właśnie znajomość skutecznych technik sprzedaży.

 

autor: Cecylia Mazur

 

Tagi: klient, komunikacja, obsługa klienta, skuteczna komunikacja, sprzedaż, sukces, wartości
Doceń i poleć nas
  • Udostępnij Facebook
  • Udostępnij Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Udostępnij LinkedIn
  • Wyślij e-mail
https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2019/08/Projekt-bez-tytułu-1.png 557 839 biuro https://www.futureskills.pl/wp-content/uploads/2018/12/LOGO.png biuro2019-08-12 15:31:462019-08-12 15:31:46Jak dopasować komunikację do potrzeb klienta?
Artykuły, które również mogą się Tobie spodobać
delegowanie zadań Jak skutecznie delegować zadania?
Asertywność
Przemówienie – jak się za to zabrać? Cz. I
Przemówienie – jak się za to zabrać? Cz. II
Komunikacja w zespole
Wybór przedstawiciela handlowego

Zapraszamy na facebooka!

Obserwuj nas, żeby widzieć najnowsze informacje, ciekawe merytoryczne wpisy, udostępniane materiały, nadchodzące bezpłatne szkolenia oraz naszą pracę od kulis

Odbierz bezpłatnego ebooka

ebook jak efektywnie pracować w trybie home office

Jak Pracować w Trybie Home Office

Kategorie

  • Bez kategorii (3)
  • case study (2)
  • emocje (6)
  • kompetencja managerskie (29)
  • komunikacja (18)
  • leadership (17)
  • motywacja (8)
  • obsługa klienta (4)
  • produkcyjne (4)
  • rekrutacja (1)
  • sprzedaż (8)
  • stres (7)
  • wystąpienia publiczne (7)
  • zarządzanie (17)
  • zarządzanie sobą w czasie (8)

Tagi

asertywność czas efektywność osobista emocje historie z życia wzięte kierowanie zespołem klient kompetencje lidera kompetencje społeczne komunikacja konflikt leadership lider menedżerskie merchandising motywacja nieporozumienie obsługa klienta organizacja pracy perswazja planowanie porozumienie praca zespołowa przedstawiciel handlowy przemówienia przywództwo realizowanie celów realizowanie zadań rekrutacja relacje w zespole rozmowa z pracownikiem skuteczna komunikacja sprzedaż stres sukces szacunek wartości współpraca wywieranie wpływu zadania zarzadzanie czasem zarządzanie zarządzanie sobą w czasie zasady zespół

Pomagamy złożyć wniosek o dofinansowanie KFS i BUR

Nasze szkolenia mogą zostać zrealizowane ze środków w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego KFS oraz dofinansowania BUR.

Pomagamy w uzyskaniu dofinansowania szkoleń.

Udzielimy wsparcia w wypełnieniu formalności. Pomożemy w określeniu potrzeb szkoleniowych oraz doborze szkoleń odpowiednich dla konkretnych pracowników.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
 
  • Skontaktuj się z nami!
  • Sprawdzimy możliwości Twojej firmy.
  • Pomożemy dobrać szkolenia i złożyć wniosek.
Future Skills

KONTAKT

Future Skills Spółka z o.o.

tel. + 48 531 058 864
tel. + 48 577 851 333
szkolenia@futureskills.pl

Adres biura, adres do korespondencji:

ul. Bacciarellego 4a
51-649 Wrocław

NIP: 8982290422
Numer KRS: 0001024069

MENU

  • O NAS
  • SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
  • SZKOLENIA OTWARTE
  • COACHING
  • AKADEMIE
  • REFERENCJE
  • KONTAKT

NEWSLETTER:

Zapisz się na newsletter i otrzymuj najnowsze informacje.




akredytacje

  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • REGULAMIN SZKOLEŃ
© Copyright - Future Skills 2022
Scroll to top

Aby zapewnić wysoką jakość usług nasza ta strona używa ciasteczek! Kontynuując jej przeglądanie zgadzasz się na ich użycie.

OKDowiedz się więcej

Ustawienia prywatności i ciasteczek



Ciasteczka

Ciasteczka (cookies) są to niewielkie pliki tekstowe, umożliwiające przechowywanie informacji lub uzyskanie dostępu do informacji już wcześniej zachowanej w urządzeniu końcowym Użytkownika.

Nasza strona internetowa używa ciasteczek, które wykorzystywane są do prawidłowego działania serwisu (utrzymanie sesji i cele statystyczne i analityczne). Ciasteczka nie przechowują danych osobowych.

Ciasteczka funkcjonalne

Nasz Sklep, jak większość witryn internetowych, korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczek). Są to niewielkie pliki, które są zapisywane w pamięci Twojego urządzenia (komputera, telefonu, itd.), m.in. w celu umożliwienia Ci korzystania z wszystkich funkcjonalności Sklepu.

Pliki cookies nie powodują zmian w ustawieniach Twojego urządzenia. Ponadto w każdej chwili możesz je usunąć – korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki. Korzystając z tych opcji możesz również blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.

Google Analytics Cookies

Google Analytics pozwala nam śledzić ruch na witrynie, zainteresowanie użytkowników oraz pozyskiwać informacje o zainteresowaniu witryną.

Jeśli nie chcesz żeby dane te były zbierane - możesz wyłączyć tą opcję

Pozostałe zewnętrzne serwisy

Używamy także zasobów innych zewnętrznych serwisów: Google Webfonts, Google Maps oraz zewnętrznych serwisów video aby dostarczać treści w jak najlepszy sposób. Jeśli chcesz możesz wyłączyć ich integrację - jednak może to znacznie ograniczyć funkcjonalność strony Zmiany będą widoczne po przeładowaniu strony

Google Webfont:

Google Map:

Vimeo i Youtube video:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Polityka prywatności
Accept settingsHide notification only

Dostosuj preferencje dotyczące zgód

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.
X